سرویس: استانی
کد خبر: 1300
|
12:51 - 1391/08/24
نسخه چاپی

هوشمند‌سازی 300 مدرسه در اردبیل

هوشمند‌سازی 300 مدرسه در اردبیل
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ امسال 300 مدرسه استان اردبیل با اعتبار ویژه هوشمند‌سازی شده و تقویت برنامه‌های آموزشی و تربیتی را در آنها شاهد خواهیم بود.

به گزارش سبلانه، احمد محمود‌زاده پیش از ظهر امروز در گردهمایی روسا و مدیران نواحی و مدیران مناطق 19 گانه اردبیل اظهار داشت: با استقرار نظام آموزشی شش – سه - سه که استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور شناخته شده ما سعی کردیم هم در به کارگیری نیروهای متخصص و هم تقویت فضای آموزشی و مطلوبیت مدیریت فضای آموزشی پایه ششم موفق عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ امسال برای اولین بار قبل از آغاز سال تحصیلی برنامه آموزشی تدوین و کتاب‌های درسی نیز توزیع شده بود و معلمان نیز با حضور در کلاس‌های تخصصی سعی کردند ورودی شایسته به این حوزه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تخصصی کردن نیروی انسانی پایه ششم ابتدایی را یادآور شد و گفت: برای اولین بار در چند پایه‌ دو معلم را به صورت تخصصی و کیفی به کار گرفتیم تا مشکلات گذشته نظام آموزشی چند پایه برطرف شود.

محمد‌زاده تاکید کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با حضور مدرسان و اساتید مجرب معلمان ما در نواحی و مناطق مختلف آموزش‌های لازم را سپری می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: با یک مدیریت عالی مهر ماندگاری را سپری کردیم و به صورت هماهنگ سعی کردیم کمبودها و نارسایی‌های گذشته را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از افزایش مدارس استعدادهای درخشان از شش مدرسه به 10 مدرسه خبر داد و بیان داشت: در سال تحصیلی جدید 15 مدرسه جدید شاهد در استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارشفارس، محمود‌زاده به محورهای چهارگانه فعالیت شامل آموزشی، پرورشی، فضاها و نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزشی با هدف افزایش پوشش تحصیلی 40 برنامه مفصل را اجرا کردیم و در حوزه تربیتی نیز سعی می‌کنیم با رویکرد تعمیق مسائل تربیت دینی و 30 بسته پرورشی اهداف‌مان را محقق کنیم.

وی نگاه تخصصی به نیروی انسانی و نقل و انتقالات بر اساس بومی‌سازی را یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه سرشماری نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد فضاهای آموزشی نیز گفت: سعی کردیم مدارس غیر‌ دولتی،‌ خاص، استعدادهای درخشان و هیئت‌ امنایی را افزایش دهیم و در شعار امسال ارتقای علمی، تربیتی با همت مضاعف خانه و مدرسه در دستور کار قرار گرفت.

محمود‌زاده عنوان کرد:‌ ما هم اکنون در 19 منطقه و ناحیه آموزشی 230 هزار نفر دانش‌آموز و 20 هزار معلم داریم و این استان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه ممتاز کشوری را داراست.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اردبیل 299 مرکز آموزشی غیر‌دولتی پیش‌دبستانی فعال است که 9 هزار نو آموز در آن تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از تحصیل 19 هزار دانش‌آموز در مدارس غیر‌ دولتی خبر داد و متذکر شد: این تحصیلات در مقاطع مختلف انجام می‌شود و شهریه مراکز پیش‌دبستانی کمتر از 380 هزار تومان تعیین شده است.

 محمودزاده‌ در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما در مناطق دو زبانه و مراکزی که پیش‌دبستانی مورد استقبال قرار نگرفته سال تحصیلی را از شهریور ماه آغاز می‌کنیم تا دانش‌آموزان بیشتر با این شرایط آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد