سرویس: استانی
کد خبر: 145
|
11:58 - 1391/07/23
نسخه چاپی

صلح و سازش 3 هزار پرونده پیش از صدور حکم طلاق

صلح و سازش 3 هزار پرونده پیش از صدور حکم طلاق
مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری اردبیل گفت: حدود 3 هزار پرونده پیش از صدور حکم به طلاق، منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش سبلانه خدیجه جعفری‌اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس موضوعات مرتبط به خانواده، جوانان و ازدواج آسان و پایدار را جزو وظایف اصلی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری عنوان کرد.

وی اظهاز داشت:‌ در این زمینه کارهای خطیر و ارزشمندی با حمایت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور انجام  شده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به طرح سازش خانواده اشاره کرد که توسط دادگستری و به پیشنهاد دفتر امور بانوان و خانواده در سال گذشته از محل اعتبارات استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت.

جعفری‌اصل با بیان اینکه حدود 150میلیون تومان به دادگستری کل استان برای اجرای این طرح  پرداخت شده است، افزود: اجرای این طرح در صورت تامین اعتبار و عنایت مسئولان برای سال جاری نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری جلساتی پس از ایراد خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌ها به منظور تاکید به موضوع خانواده و ازدواج آسان و پایدار، بیان داشت:‌ همچنین طرح تشکیل و تحکیم  و طرح ملی رحمت، آیین زندگی متعالی و مشاوره‌های تخصصی پیش از ازدواج به عنوان دیگر برنامه‌های این دفتر اجرا شده است.

این مسئول به تشکیل هشت اتاق فکر با محوریت کاهش آسیب‌های خانواده، بهزیستی با ریاست دادگستری در مرکز امور بانوان و خانواده اشاره کرد و گفت:‌ دفتر امور بانوان و خانواده انجام مشاوره‌های تخصصی در سه محور پیش از ازدواج،‌ حین و پس از ازدواج با عنوان تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و ازدواج آسان را پیشنهاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: پیش از معرفی زوج‌ها برای دریافت وام‌های ازدواج، تمامی زوج‌های جوان برای مشاوره و آموزش تخصصی پیش از ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی به مراکز مشاوره معرفی می‌شوند،  که پیشنهاد می‌‌کنیم این عملکرد در دیگر استان‌ها نیز اجرا شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای ازدواج آسان و پایدار در زیرمجموعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی و امور بانوان و خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: برای این بخش نیز یک اتاق فکر در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد