سرویس: استانی
کد خبر: 1535
|
12:31 - 1391/08/30
نسخه چاپی

غربالگری شنوایی 12 هزار نوزاد در اردبیل

غربالگری شنوایی 12 هزار نوزاد در اردبیل
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخوارگان بیش از 12 هزار و 721 نوزاد مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش سبلانه، رویا احمدیان در نشست معاونین امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی اردبیل، اظهار داشت: ما در قالب اجرای این طرح تلاش می‌کنیم نارسایی‌های شنوایی را از همان دوران کودکی مورد ارزیابی قرارداده و اشکالات احتمالی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اهتمام خانواده‌ها به اجرای چنین طرح‌های پیشگیرانه گفت: ما در مورد پیشگیری از تنبلی چشم نیز در یک سال گذشته 46 هزار و 500 نفر را مورد معاینه و سنجش بینایی قرار دادیم.

این مسئول بیان داشت: کمتر از 10 درصد این افراد برای حل مشکلات بینایی‌شان به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

احمدیان تصریح کرد: ما شش مرکز مشاوره ژنتیک فعال در استان داریم که سعی می‌کنیم از طریق این مراکز به زوجین و متقاضیان ارائه خدمات کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل آگاه‌سازی با هدف پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را یکی از اقدامات اساسی اعلام کرد و گفت: در این زمینه 55 هزار و 123 نفر پذیرش شده است.

وی به اجرای موفق طرح ارتقای توان ذهنی نوزادان و شیرخوارگان اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز یک هزار و 300  نفر مورد توجه و اهتمام در پیشگیری از آسیب‌ها قرار گرفتند.

این مسئول به فعالیت‌های متنوع حوزه پیشگیری به ویژه دفتر پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: در سطح استان اردبیل 80 تیم پیشگیری اجتماع محور داریم که جمعیت زیر پوشش این تیم‌ها در جوامع مختلف 69 هزار نفر است.

فعالیت 19 انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد

به گزارشفارس، احمدیان با بیان اینکه صدها نشست و جلسه پیشگیری از اعتیاد با گروه‌های فعال در این حوزه برگزار شده است، ابراز داشت: در این زمینه بیش از 4 هزار نفر در مراکز مورد پذیرش قرار گرفتند و کارشناسان این حوزه توانستند خدماتی در درمان اعتیاد ارائه کنند.

وی به فعالیت 22 مرکز درمان اعتیاد اشاره کرد و افزود: جمعیت زیر پوشش پیشگیری اجتماع محور ما در کنار اقدامات تیم‌های امدادرسانی به معتادان پرخطر در قالب دو تیم یک وضعیت مطلوب و مناسب پیشگیرانه را نشان می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه اکثر انجمن‌ه‌ای پیشگیری از اعتیاد، ترک اعتیاد و کاهش آسیب‌ها به همت بخش خصوصی اداره می‌شود، تصریح کرد: در استان اردبیل 19 انجمن فعال در این زمینه داریم و بیش از 150 نفر نیز زیر پوشش تیم‌های سیاری هستند که سعی می‌شود به آنها خدمات‌درمانی و پیشگیرانه از اعتیاد ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد