سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1549
|
15:28 - 1391/08/30
نسخه چاپی

یادواره 500 شهید و 5 شهید گمنام شهرستان خلخال

یادواره 500 شهید و 5 شهید گمنام شهرستان خلخال
یادواره 500 شهید و 5 شهید گمنام شهرستان خلخال با حضور فرمانده سپاه حضرن عباس(ع) استان اردبیل، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در مجتمع ورزشی پوریای ولی خلخال برگزارشد

به گزارش سبلانه به نقل ازازناو، سردار جلیل بابازاده ظهر امروز در یادواره 500 شهید و 5 شهید گمنام شهرستان خلخال در جمع  خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی و مردم ولایی شهرستان خلخال در محل مجتمع ورزشی پوریای ولی خلخال اظهار داشت: ما در جنگ علیه دشمن با دست‌های خالی در جبهه‌های جنگ حاضر شدیم و امروز نیز با تلاش‌های علمی جوانان کشورمان بر پیکر دشمنان لرزه انداخته و آنها را از پای در خواهیم آورد.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، رشادت و شجاعت آنان را مایه آرامش و آسایش و امنیت جامعه امروز ما دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این یادواره‌ها و ذکر شجاعت‌های شهدا در پاسداری از کشورمان امروز بزرگترین درس ایثار و شهادت برای نسل جوان و نوجوان است.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس ( ع ) استان اردبیل یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت از مکتب امام حسین ( ع ) نشات گرفته و شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس به سید و سالار شهیدان اقتدا کردند و  استقلال امروز کشور مدیون جانفشانی شهداست.

 

بابازاده تکریم خانواده‌های شهدا را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت:  نباید خانواده شهدا در جامعه از یادها بروند.

 

این مسئول تاکید کرد: نهضت عاشورا به دفاع مقدس حال و هوای دیگری بخشیده است و نشانه آن تقدیم یک و یا چندین شهید از هر خانواده به این نظام و انقلاب است.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس ( ع ) استان اردبیل با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگری‌های آنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: سلاح عبور از تهدیدات دشمن اطاعت از رهبری است چرا که ولایت‌مداری رزمندگان ما در جبهه‌های جنگ پیروزی حق بر باطل را رقم زد.

 

بابازاده در پایان سخنان خود ابراز داشت: شهرستان خلخال با تقدیم  500 شهید، یک هزار و 500 جانباز و 52 آزاده به نظام و انقلاب اسلامی  نقش مهمی در دفاع از اسلام و میهن اسلامی داشته است.

 

پخش کلیپ، اجرای تواشیح و مداحی از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد