سرویس: بین الملل
کد خبر: 1847
|
09:27 - 1391/09/08
نسخه چاپی

آمار نهایی شهدا در غزه ؛ 185 نفر

 آمار نهایی شهدا در غزه ؛ 185 نفر
وزارت بهداشت دولت مردمی فلسطین در نوار غزه روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد ، صد و هشتاد و پنج فلسطینی در جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه شهید شدند.

به گزارش سبلانه،در این گزارش آمده است در بین شهدا سی و چهار کودک ، یازده زن ، نوزده سالخورده و شانزده کودک کمتر از پنج سال دیده می شود.
بر اساس این گزارش ، در جریان جنگ هشت روزه ، هزار و سیصد و نود و نه نفر نیز زخمی شدند و در میان آنان چهارصد و شصت و پنج کودک ، دویست و پنجاه و چهار زن بالای هجده سال ،  و نود و یک سالخورده وجود دارد که حال بیست و هفت نفر از زخمی ها وخیم گزارش شده است.
مقامات مسئول در وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اسرائیل را به استفاده از نوع جدیدی از بمب و گلوله های جنگی غیر متعارف متهم کردند.
این نوع بمب و گلوله هنگام انفجار به ترکش هایی تبدیل می شود که به محض برخورد به جسم انسان در بدن وی پخش می شود و سوختگی شدیدی را در پی دارد و فقط با بریدن عضو درمان می شود.
این مقامات گفتند: « ارتش اسرائیل در جنگ هشت روزه از مواد منفجره ای استفاده کرده اند که بافت های جسم انسان را متلاشی می کند.»
به گزارش خبرگزاری آلمان از غزه ، صبحی سکیک پزشک و مدیر بخش جراحی بیمارستان الشفاء در نوار غزه گفت: « معاینه ظاهری از بدن زخمی ها در جنگ هشت روزه این برداشت را برای ما دارد که یک زخم سطحی و ساده است ولی طولی نمی کشد که همین زخم ساده بدتر می شود و حتی برخی از مجروحان به رغم سطحی بودن زخمشان کشته شده است.»

منبع:واحدمرکزی خبر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد