سرویس: سیاسی
کد خبر: 512
|
15:14 - 1391/07/29
نسخه چاپی

موضوع حادثه تروریستی چابهار در کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیری می‌شود

رییس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: حادثه تروریستی روز گذشته (جمعه) در چابهار که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان منجر شد، در این کمیسیون پیگیری می‌شود.

به گزارش سبلانه ˈ علاءالدین بروجردیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره این حادثه تروریستی گفت: فردی قصد ورود به محل برگزاری نماز جمعه و انجام عملیات تروریستی را داشت که خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی و بسیجی استان سیستان و بلوچستان، عامل این جنایت شناسایی شد.


بروجردی ادامه داد: این تروریست‌ در حین فرار جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد که در جریان انفجار دو تن از برادران بسیجی شهید و تعدادی از مردم نیز مجروح شدند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حادثه تروریستی چابهار با هدایت دشمنان انقلاب اسلامی انجام شد، خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ با هدف خدشه‌دار کردن وحدت مردم شریف و مسلمان استان سیستان و بلوچستان طراحی شده بود.

بروجردی ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی، گفت: نیروهای امنیتی علاوه بر پیگیری و دستگیری عوامل حادثه باید با کسانی که زمینه ساز این نوع جنایت بودند برخورد لازم را انجام دهند تا زمینه چنین تفکر انحرافی از این استان مهم کشور ریشه کن شود.

در پی انفجار تروریستی در شهرستان چابهار در جنوب شرق کشور در ساعت 12 روزجمعه و انفجار کمربند انتحاری در نزدیکی مسجدامام حسین (ع) این شهرستان 2 نفر شهید و 4 تن دیگر مصدوم شدند.

دیروز جمعه در بندر چابهار ماموران انتظامات مسجد امام حسین (ع) در یکی از وروردی‌های ایست و بازرسی منتهی به محل برگزاری نماز جمعه به یک نفر که لباس مبدل نظامی بر تن داشته مشکوک شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در خصوص حادثه تروریستی در لبنان نیز گفت: بدون تردید این جنایت با طراحی صهیونیست‌ها انجام شده است.

بروجردی خاطرنشان کرد: آنها از مدت‌ها قبل به دنبال ایجاد اختلاف در جامعه لبنان بودند تا بتواند سد محکم وحدت در این کشور را بشکنند.

وی با اشاره به اهداف اقدام تروریستی در لبنان، تاکید کرد: یکی از این اهداف تخریب فضای مطلوب میان گروه‌های مختلف در لبنان است تا از این طریق تلاش‌های صلح طلبانه‌ را در سوریه تحت تأثیر قرار دهد.

بروجردی ضمن یادآوری پیشنهاد جمهوری اسلامی برای آتش‌بس در سوریه همزمان با عید سعید قربان و همچنین رایزنی‌هایˈ اخضر ابراهیمیˈ فرستاد ویژه سازمان ملل متحد در حل بحران سوریه متذکر شد: به نظر می‌رسد بیشترین هدفی که صهیونیست‌ها از اقدام تروریستی در لبنان دنبال می‌کنند،تاثیرگذاری منفی روی فضای در حال حرکت به سوی برقراری آتش بس و صلح در سوریه است که البته صهیونیست‌ها ناکام خواهد ماند.
انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد