سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 567
|
13:12 - 1391/08/01
نسخه چاپی

با تغذیه سالم و ورزش به جنگ پوکی استخوان بروید

عضو شبکه تحقیقات پوکی استخوان کشور و استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: با رعایت سه اصل تغذیه، ورزش و قرار گرفتن در تابش نور خورشید به جنگ بیماری پوکی استخوان بروید.

به گزارش سبلانه، منوچهر ایران‌ پرور روز گذشته در همایش پوکی استخوان که به مناسبت روز جهانی استئوپروز، در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، از پوكي استخوان به عنوان بيماري خاموش قرن ياد کردو گفت: این بیماری بدون علایم بوده و فرد پس از شكستگي استخوان در صورت غربالگري از نظر پوكي استخوان متوجه بيماري خود مي شود.

 

فوق تخصص غدد درون ريز و متابوليسم  با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد از كساني كه دچار شكستگي استخوان مي شوند از نظر پوكي استخوان بررسي نمي شوند، گفت: علت اصلي ابتلا به استئوپروز تغذيه ناسالم، تحرك كم و عدم استفاده كافي از نور مستقيم خورشيد در مراحل سني مختلف است.

 

ایران‌پرور با تاکید بر رعایت سه اصل مهم تغذیه، ورزش و قرار گرفتن در تابش نور خورشید، بیان داشت: بهترين راه پيشگيري از اين بيماري خاموش را استفاده از تغذيه سالم و مواد غذايي حاوي كلسيم و ويتامينD  از سنين كودكي، پياده روي و تحرك لازم در طول روز و استفاده از نور خورشيد به مدت 10تا 15 دقيقه در روز است.

 

عضو شبكه تحقيقات پوكي استخوان كشور هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهي عموم مردم درباره بيماري پوكي استخوان اعلام کرد.

 

این همایش با شركت پزشكان، پرستاران و دانشجويان رشته پزشكي در سالن همايش بيمارستان امام خميني(ره) اردبيل برگزار شد و پزشكان و پيراپزشكان حاضر در همايش به تبادل نظر در باره نحوه تشخيص و راه هاي پيشگيري از آن پرداختند.

 

در حال حاضر در سطح جهان در هر 3 ثانيه يك نفر مبتلا به اين بيماري مي شود و از بين هر 3 زن يك نفر و از بين هر 4 مرد يك نفر به اين بيماري مبتلا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد