سرویس: اجتماعی
کد خبر: 580
|
15:31 - 1391/08/01
نسخه چاپی

31 درصد آب مصرفی اردبیلی ها به هدر می رود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از هدر رفت 31 درصدی آب مصرفی شهروندان این استان خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال گذشته این رقم 32.5 درصد بوده است.

به گزارش سبلانه، عبدالحسین حسن زاده در گفتگو با مهر تصریح کرد: این میزان هدر رفت آب مصرفی در مدت شش ماهه اول سال جاری صورت گرفته و نسبت به سال گذشته 1.1 درصد کاهش نشان می دهد اما باز رقم قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: عمده مشکلات در زمینه مدیریت مصرف انشعابات غیر مجاز است که علاوه بر بروز مشکلات بهداشتی در شبکه باعث نوسانات و افت فشار آب در نقاط مختلف شهری، هدر رفت آب و بالا رفتن هزینه های تولید و توزیع شبکه آب شهری می شود.

حسن زاده با بیان اینکه بیشترین انشعابات غیر مجاز در محله های حاشیه نشین و خارج از محدوده خدمات شهری است، اضافه کرد: جهت شناسایی و تبدیل انشعابات غیر مجاز به انشعاب مجاز و قانونی همکاری تمام دستگاههای اجرایی اعم از شهرداریها، فرمانداریها و شوراهای شهری ضرورت دارد.

افزایش دو درصدی سرانه مصرف آب در اردبیل

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در شش ماهه اول سال جاری تعداد 250 فقره انشعاب غیر مجاز در نقاط مختلف شهرهای استان شناسایی و تبدیل به مجاز شده است.

 

وی در عین حال عنوان کرد: مصرف آب در شش ماهه اول سال گذشته 24 میلیون و 384 هزار و 38 متر مکعب بوده که این رقم در سال جاری به 24 میلیون و971 هزار و 997 متر مکعب با افزایش دو درصدی رسیده است.

حسن زاده اضافه کرد: میزان تولید آب استان در شش ماهه سال گذشته 36 میلیون و 105 هزار و 800 متر مکعب بوده که امسال با افزایش یک درصدی به 36 میلیون 405 هزار و 633 متر مکعب رسیده است.

نصب دو هزار دستگاه کاهنده مصرف در اماکن عمومی

وی با اشاره به برنامه های این شرکت برای مدیریت منابع و کاهش مصرف آب ادامه داد: به منظور حفظ منابع موجود مطابق با برنامه ریزیهای انجام شده نصب دو هزار دستگاه کاهنده مصرف "پرلاتور" در اماکن مذهبی، آموزشی و عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در خصوص محدودیتهای طبیعی منابع آبی استان و شیوه های مناسب بهره گیری از منابع موجود از جمله دیگر برنامه های این دستگاه اجرایی در راستای اصلاح الگوی مصرف است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد