سرویس: استانی
کد خبر: 588
|
08:54 - 1391/08/02
نسخه چاپی

37 منطقه نمونه گردشگری در اردبیل وجود دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از وجود 37 منطقه نمونه گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش  سبلانه به نقل از خبرنگار مهر، بهروز ندایی  در جلسه توسعه مناطق گردشگری استان گفت: این مناطق نمونه گردشگری در شهرستانهای 10گانه استان قرار دارد که زمینه مناسبی برای جذب گردشگر است.

وی با اشاره به تعداد آثار تاریخی ثبت شده در استان تصریح کرد: تاکنوندو هزار و 600 اثر تاریخی این استان در فهرست آثار ملیثبت شده که علاوه بر این تعداد بقعه شیخ صفی هم در سازمان یونسکو ثبت جهانی شده است.

ندایی با اشاره به وجود آثار طبیعی متنوع در استان برای جذب مسافران داخلی و خارجی افزود:12 روستای هدف گردشگری در استانوجود دارد که هر ساله تعداد زیادی از مسافران را برای بازدید از مناطق بکر طبیعی جذب می کند.

وی از ورود سالانه 10 میلیون مسافر داخلی و خارجی به استان خبر داد و اضافه کرد: اگر زیرساختهای لازم را برای جذب گردشگر فراهم کنیم می توانیم تعداد مسافران ورودی به استان را افزایش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اهمیت گردشگری در رشد و توسعه اقتصادی و درآمد استان بر ضرورت توسعه زیرساختهای گردشگری و تبدیل استان به گردشگری سالانه تاکید کرد.

وی وجود راه های ارتباطی مناسب را یکی از زیرساختهای مورد نیاز برای جذب گردشگر دانست و ادامه داد: در سالهای اخیر راه های ارتباطی استان بهبود یافته که در رونق صنعت توریسم استان خود را نشان می دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد