سرویس: وبگردی
کد خبر: 66863
|
17:17 - 1396/02/23
نسخه چاپی

رییسی در جمع پرشور مردم اردبیل:

دیوار بزرگی بین چپاولگران و حقوق مردم می‌کشیم/ سینه‌ام پر از اسرار است/ اخلاق وقانونمداری اجازه نمی‌دهد مثل دیگران باشم

دیوار بزرگی بین چپاولگران و حقوق مردم می‌کشیم/ سینه‌ام پر از اسرار است/ اخلاق وقانونمداری اجازه نمی‌دهد مثل دیگران باشم
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه محرمانگی باعث ایجاد فساد اقتصادی در کشور می شود، گفت: دیوار بزرگی بین چپاولگران و حقوق مردم می‌کشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، که هم اکنون در جمع پر شور مردم اردبیل در مصلای این شهر، گفت: امروز مهمترین مولفه قدرت در نظام اسلامی که در همه محاسبات تعیین کننده است مردم متدین و با بصیرت و جوانان برومند هستند؛ آنچه سایه استکبار و جنگ را از کشور ما دور کرد، حضور آگاهانه و زمان شناسی مردم وجوانان بود؛ سایه جنگ را قراردادها دور نکرد بلکه حضور مردم دور کرد.

وی افزود: متاسفانه در حوزه اقتصاد، معیشت، کار، اشتغال و مسائل اجتماعی آنچه امروز شاهدش هستیم تناسبی با آنچه باید در تر­­­­از دولت اسلامی و انقلابی باشد، ندارد؛ شان مردان و زنان ایرانی ما آنست که حقوق حقه و کرامت آنها در همه عرصه ها رعایت شود؛ حقوق شهروندی یک بیکار آن است که شغل و کار داشته باشد؛ حق شهروندی یک فقیر بینوا و جوانان در شرف ازدواج آن است که زندگی حداقلی داشته باشد.

 رئیسی تصریح کرد: حق شهروندی نمایش و نماد نیست که از آن پرده برداری بکنند؛ این حق یک جوان مدرک به دست است که بتواند شغل مورد نظر خود را به سهولت بیابد؛ امکانات کشور کم نیست؛ ثروت، منابع مالی و ذخایر فراوانی داریم اما آقایان اشتغال زایی میلیونی را غیر ممکن و نشدنی می دانند؛ آقایان می‌گویند نمی‌شود شغل میلیونی ایجاد کرد ولی ما می‌گوییم مگر ما از همه ظرفیت‌های کشور بهره بردیم؟ ما با جوانان فرهیخته و صاحب فکرمان باید تلاش کنیم که کار و فناوری در همه زمینه ها ایجاد شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اردبیل قطب کشاورزی است باید برای کشاورز در کنار کارش صنایع تبدیلی ایجاد کرد و راه را برای آنان باز کرد تا از ناحیه دولت احساس پشتیبانی کنند؛ با ایجاد صنایع تبدیلی چهار شغل برای هر کشاورز ایجاد می شود؛ باید کاری کرد که تولیدات کشاورزی برای کشاورز به صرفه باشد و دولت نیز محصولات را تضمینی خرید کند؛ در این خطه زنان هم پای مردان تولید می کنند؛ زنان باید بیمه و به نحو شایسته از سوی دولت حمایت شوند.

رئیسی افزود: راه آهن اردبیل به ویژه پارس آباد از مطالبه به حقه مردم است بارها از سوی مردم درخواست شده؛ مگر دولت وظیفه حل دغدغه‌های مردم را ندارد؟ دولت نوکری مردم را به عهده دارد، نوکری با منت نه، بلکه نوکری با کرامت و حفظ شان مردم.

وی گفت: دولت اگر قرار باشد به حرف منتقدین گوش ندهد و اعتراض مردم را نشنود و تمسخر کند دور از اصل قانون استو بر اساس روایات  دولت رافسادبر می‌دارد.
رئیسی با اشاره به این که امروز رکود در کشور رکورد زده است خطاب به دولت گفت: چطور از رکود عبور کردید به طوری که بازار، کسبه و مردم و مراکز تولیدی آن را تایید نمی کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدی خطاب به دولت گفت:امروز سفره مردم کوچک شده است؛ رکود در کشور ما رکورد زده، اگر آقایان برای خرید گوشت و مرغ به بازار رفته باشند می‌فهمند که قیمت ها دو برابر شده است؛ آقایان می‌گویند از رکود عبور کرده‌ایماین را باید بازار، کسبه، مردم و مراکز تولیدی تایید کنند مراکز تولیدی به مراکز نوزیعی تبدیل شده،بسیاری از تولیدیهای کیف و کفش و 250 هزار مرکز تولیدی در کشور تعطیل شده است تا دیروز جوانان جویای کار بودند و امروز پدرها با تعطیلی 17 هزار کارگاه در کشور به دنبال کارند.

رییسی گفت: صاحبان کارگاههای تعطیل شده می گویند نقدینگی کم داشتیم؛ نقدینگی دولت فعلی سه برابر نقدینگی در دولت قبل بود؛ پس این همه نقدینگی کجا رفت!
رئیسی با اشاره به این که ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج داریم و صدایشان شنیده نمی‎شود، گفت: من از طرف این جوانان صحبت می‌کنم و دردشان را می گویم؛ امروز زبان کسانی هستم که روزنامه و تریبون ندارند؛ زبان دختران و پسران فرهیخته، دردمند و دغدغه مند که می خواهند داد بزنند.

وی با بیان اینکه محرمانگی باعث ایجاد فساد اقتصادی در کشور می شود، گفت: دیوار بزرگی بین چپاولگران و حقوق مردم می‌کشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اگر بخواهم لب به سخن بگشایم می‌توانم خیلی حرفها را بزنم، اما اخلاق و قانونمداری به من اجازه نمی‌دهد مثل دیگران باشم؛ دنبال تبلیغات انتخاباتی نیستم، هوس ریاست جمهوری هم ندارم بهترین شغل دنیا را که خادمی امام رضا(ع) است، دارم.

وی افزود: وقتی وضعیت مردم را می‌بینم مردمی که با هزاران مشکل و بدتر از آن با تبعیض مواجهند، احساس مسئولیت کردم، آمده‌ام برای این کشور خدمت کنم و کرامت و شان و منزلت مردم ایران را حفظ کنم.

رییسی تصریح کرد: شرط بستن تمام منفذ‌های فساد در کشور این است که رییس دولت بیش از هر کس دیگر مدعی مبارزه با فساد باشد وزیران و مدیران کشور به فساد آلرژی داشته باشند و با همه وجود در برابر فساد ایستادگی کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه مالیات را از کی باید گرفت، گفت:کسانی که ده‌ها کانتینر کالا وارد کشور می‌کنند نمی‌توانند فساد را ریشه کن کنند؛باید مشخص شودواردات و صادرات را کی آورد و کی برد.

انتهای ‍‍‍پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد