سرویس: استانی
کد خبر: 812
|
12:56 - 1391/08/07
نسخه چاپی

مجلس نباید رئیس پارلمان محلی را رقیب خود ببیند

مجلس نباید رئیس پارلمان محلی را رقیب خود ببیند
نایب شورای شهر اردبیل گفت: نمایندگان مجلس نباید پارلمان محلی را رقیب خود ببینند بلکه با حرکت همسو می‌توان بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، جواد زنجانی صبح امروز در نشست با مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار داشت: مسئولیتی که امروز به گردن تک تک نمایندگان گذاشته شده است رسالت و مسئولیت سنگینی است که باید این فرصت خدمت‌گزاری که به سرعت می‌گذرد قدر بدانیم.

وی جایگاه مجلس را جایگاه رفیع و شاخص در نظام اسلامی و قانون اساسی توصیف کرد و گفت: تنها قوه‌ای که بر هر سه قوه نظارت دارد و در تصمیم‌گیری‌های آنها وارد می‌شود قوه مقننه است که آخرین پناهگاه مردم نیز مجلس می‌باشد.

زنجانی به امیدواری مردم برای رفع موانع از طریق مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم امید خود را در این شرایط حساس نباید از دست بدهند و مجلس شورای اسلامی می‌تواند با واکنشی صحیحی به انتظارات مردم پاسخ داده و از تمام قوا بخواهد در احقاق حق مردم پیشگام شوند.

وی بیان داشت: در فضای اقتصادی فعلی که تا چند ماه آینده آلوده به فضای سیاسی و انتخاباتی می‌شود انتظار مردم هوشیار این است که مجلس، دولت و حتی قوه قضاییه با کمترین تنش به کسب رضایت مردم اقدام کنند و با حساسیت مسایل جامعه را پیگیری کنند.

عضو شورای شهر اردبیل به دیدگاه مثبت نمایندگان در ایجاد وحدت رویه اشاره کرد و گفت: آنچه که در این شرایط مهم به نظر می‌رسد پرهیز از حرکت‌های فردی و حزبی و جناحی است و گرایش به سمت وحدت برای حفظ منافع مردم است.

وی تصریح کرد: منتخبان مردم باید با ارائه گزارش منطقی به مردم آرامش بدهند تا طوری نباشد برخی شایعه‌سازی‌ها و دروغ پراکنی‌ها سبب ناامیدی مردم از مسئولان شود.

زنجانی در ادامه به تلاش استکبار جهانی برای آسیب زدن و خدشه وارد کردن به اصول مترقی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: تریبون مجلس رساترین تریبون در ارائه مشکلات و نارسایی‌های مردم است که با پرهیز از برخی سیاه‌نمایی باید حقیقت‌ها باز گفته شود تا انقلاب اسلامی از آسیب و تهدید دشمنان در امان بماند.

وی ادامه داد: به سرعت چهار سال دوران نمایندگی به سر خواهد آمد و آنچه که در این کارنامه از دید مردم ماندگار می‌ماند خدمت بیشتر و گذاشتن وقت افزون‌تر در حل مشکلات اساسی و ریشه‌ای مردم است.

نایب شورای شهر اردبیل بیان داشت: پارلمان محلی نه تنها مجلس را رقیب نمی‌داند بلکه امیدوار است با همراهی نمایندگان مجلس و دامنه‌دار بودن اختیارات شوراها فضای کار و تلاش بیشتر به وجود آید.

زنجانی افزود: ما نیز در پارلمان محلی سعی می‌کنیم در سنگر خدمت به مردم در حد توان بکوشیم، اما از مجلس انتظار داریم با یک آسیب‌شناسی دقیق شوراها اختیارات بیشتری را به آنها واگذار کنند.

عضو شورای شهر اردبیل اظهار داشت: اگر از 100 هزار شورا در کشور تنها یک خطا سر بزند به یقین به چشم خواهد آمد در حالی که یک خطا اگر از نمایندگان مجلس سر بزند زیاد به چشم نخواهد آمد و در محاسبات نیز گاه نادیده گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد