سرویس: استانی
کد خبر: 813
|
12:59 - 1391/08/07
نسخه چاپی

دولت به جای سد سازی به بخش خصوصی یارانه بدهد

دولت به جای سد سازی به بخش خصوصی یارانه بدهد
رئیس قوه مقننه گفت:‌ به جای اینکه دولت بیاید نیروگاه یا سدی بسازد باید به بخش خصوصی یارانه‌ای تعلق بگیرد تا با همراهی دولت این پروژه‌های عمرانی و اجرایی احداث شود.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل در استانداری با اشاره به نظریه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: هر چند آمریکا سعی می‌کند با پلیس اقتصادی خود و همچنین رفتارهای غلط در سطح بین‌المللی نقش دیکتاتوری خود را بازی کند و بدون اجازه از شورای امنیت با تشابه رفتاری به دزد سر گردنه، ایران را زیر فشار بگذارد اما به یقین این رفتار قلدر‌مآبانه غرب جز بی‌آبرو شدن آنها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مجلس مختصات اقتصاد مقاومتی را تدوین می‌کند

وی به ضرورت تدوین مختصات اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: کمیسیونی در مجلس در حال طراحی این مختصات و منشور اساسی است تا پایه رفتاری ما در حوزه اقتصادی اصلاح شده و ما با قدرت و توان بیشتر بتوانیم بد‌اخلاقی‌های احتمالی را خنثی و دفع کنیم.

وی در بیان مختصات ایده اقتصاد مقاومتی نیز گفت: قبول کنیم که در این کار مردمی کردن اقتصاد توفیق ما را بیشتر خواهد کرد که بهتر است اصل 44 درست و دقیق اجرا شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه در طراحی مردمی این اقتصاد باید خود مردم به صحنه و میدان بیایند، خاطرنشان کرد:  بهترین و شاخص‌ترین ضروریات در این زمینه حضور آگاهانه مردم در صحنه است.

نظام بودجه‌ریزی کشور باید تغییر کند

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت تغییر در نظام بودجه‌ریزی کشور را با توجه به اهمیت بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی یادآور شد و افزود: امسال از کل بودجه کشور که در حدود 144 هزار میلیارد تومان بود 101 هزار میلیارد تومان بودجه جاری و 43 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی بوده که باید این رویه به سمت خصوصی کردن اقتصاد و گرایش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی حرکت کنند.

وی ادامه داد: ما همه ساله در بخش عمرانی که زیربنای توسعه استان‌هاست با کمبود منابع مواجه هستیم که چنین ساختاری باید در نظام بودجه‌ریزی کشور تغییر پیدا کند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: به جای اینکه دولت بیاید نیروگاه یا سدی بسازد باید به بخش خصوصی یارانه‌ای تعلق بگیرد تا با همراهی دولت این پروژه‌های عمرانی و اجرایی احداث شود.

 لاریجانی بیان داشت: ما باید بهای اصلی را به امر تولید بدهیم و در این زمینه اجازه ندهیم کوچک‌ترین تعلل و تاخیری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد