سرویس: اجتماعی
کد خبر: 848
|
11:48 - 1391/08/08
نسخه چاپی

آمار طلاق کشور در شأن جامعه اسلامی نیست

آمار طلاق کشور در شأن جامعه اسلامی نیست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمار طلاق کشور در شأن جامعه اسلامی نیست.
 

به گزارش سبلانه به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدحسن عاملی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت دهمین سال تاسیس شوراهای حل اختلاف افزود: افزایش آمار طلاق ریشه در دوری از ارزشهای اسلام ناب محمدی دارد.

وی با اشاره به تعالیم حیات بخش اسلام و تاثیر احکام الهی در سعادت دنیوی و اخروی انسانها یادآور شد: آسیبهای اجتماعی، جرائم و اختلافات ریشه در دور بودن از معنویات دارند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اسلام دین مودت و دوستی، برادری و برابری و آسایش و امنیت است و هر اندازه ابعاد دین اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی به درستی و صحیح تبیین و ارائه شود به همان میزان از دغدغه ها و مشکلات جامعه و مردم کاسته خواهد شد.

وی به جایگاه ارزشمند نهاد مردمی شوراهای حل اختلاف در صیانت از کانون خانواده ها و ارتقای سلامت اجتماعی اشاره کرد و افزود: بسیاری از آسیبهای اجتماعی، زاییده پدیده طلاق است.

عاملی با اشاره به شیطنتهای استکبار علیه ملت ایران، ترس و هراس آنها از گسترش اسلام اصیل را عامل هجمه ها عنوان کرد و متذکر شد: خانواده ها در دفاع از اصول و آرمانهای انقلاب و حریم مقدس دین، نقش بسزایی دارند.

به گفته وی مهمترین عامل پیروزی در جنگ نرم کنونی، توجه خانواده ها به مسائل تربیتی و آموزشی فرزندان بر پایه تعالیم آسمانی و الگوهای دینی است.

عاملی از متولیان فرهنگی خواست در تبیین قبح و نمایش چهره تیره ناهنجاریهای اجتماعی، بیش از پیش همت لازم را داشته و از این طریق و با ایجاد خود کنترلی در افراد در معرض خطر و ناهنجاریها، موجب پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی شوند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز این مراسم، ابتکارات استان در تقویت شوراهای حل اختلاف و افزایش پرونده های صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم را بسیار مثبت و تاثیرگذار ارزیابی کرد.

غلامعلی رضایی عنوان کرد: رتبه های برتر کشوری دادگستری اردبیل در ماههای اخیر بویژه در حوزه شوراهای حل اختلاف دستاورد ارزشمندی است که حفظ  آن تلاش و همت مستمر می طلبد.

در پایان از دوازده عضو فعال شوراهای حل اختلاف استان اردبیل تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد