سرویس: استانی
کد خبر: 908
|
21:58 - 1391/08/09
نسخه چاپی

فعالیت 300 شورا در اردبیل

فعالیت 300 شورا در اردبیل
فرماندار اردبیل گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود تا جامعه از پلشتی‌ها و نابسامانی‌ها به سمت نظم و انسجام حرکت کند و اهداف متعالی نیز به سرعت تحقق یابد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در آستانه ماه محرم و در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا (ع) یکی از اصلی‌ترین آرمان و هدف خود از قیام تاریخی و انسان‌ساز را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و عمل به دستورات الهی بیان کرده و از این رکن اساسی به عنوان مبشر و اصلاح‌گر جامعه یاد کرده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شایسته‌ترین ثمرات و نتایج را به همراه دارد، تصریح کرد:‌ امروزه کشورمان الگوی تمام ملت‌های آزادیخواه و مسلمان جهان شده و در این الگودهی آنچه که مایه آبرو و عزت ما است گرایش به سمت معنویت و اصلاح امور در جامعه است که در عمل به فرمان الهی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر این کار صورت گرفته است.

اکبری خاطر نشان کرد: دشمنان قسم خورده این نظام برای بی‌هویت نشان دادن این فریضه واجب الهی به شیطنت‌های مختلف متوسل شدند تا شاید جامعه را از احیای این فریضه در غفلت نگه دارند که این امر اگر اتفاق بیفتد بسیاری از هنجارها و نظم و انضباط اجتماعی دچار خلل و کاستی می‌شود.

این مسئول از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان شالوده اصلاح و قوام و بقای جامعه یاد کرد و ادامه داد: ‌دهه اول ماه محرم که دهه عزاداری است به نام دهه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نامیده شده که همه مسلمانان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) باید این دهه را فرصتی استثنایی بدانند و بکوشند تا در تبعیت از حضرت سیدالشهدا (ع) حریم‌دار فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی همچنین به فعالیت 300 ستاد و شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان و با تمرکز بیشتر در مرکز اردبیل خبر داد و بیان کرد: همه این ستادها و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنند تا یاریگر اقدامات و فعالیت‌های مثبت در انجام این رسالت عظیم باشند.

 فرماندار اردبیل همچنین از آمادگی اردبیل برای میزبانی دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی خبر داد و اضافه کرد: 700 میهمان داخلی و خارجی از 16 آبان ماه در استان اردبیل حاضر شده و تلاش می‌کنند تا به نحوه مناسب و مقتضی در برگزاری اجلاس دهم یاریگر همه دلسوزان باشند.

اکبری یادآور شد: در این اجلاس قرار است مراسم سنتی طشت‌گذاری در اردبیل نیز به ثبت ملی برسد و ما به فضل الهی با برگزاری این اجلاس در حقیقت به پیشواز ماه محرم رفته و برنامه‌های مختلفی را در آستانه ماه خون و قیام تدارک دیدیم که اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/‌

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد