سرویس: اجتماعی
کد خبر: 93408
|
13:55 - 1400/09/13
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

سند تحول قضایی،مهمترین رکن در دستگاه قضایی است/ تولید محتوا در راستای ارتقای بینش حقوقی رسالت بسیج حقوقدانان است

سند تحول قضایی،مهمترین رکن در دستگاه قضایی است/ تولید محتوا در راستای ارتقای بینش حقوقی رسالت  بسیج حقوقدانان است
رئیس کل دادگستری استان اردبیل حرکت بر مدار قانون و تبعیّت و پیروی مسئولین و آحاد مردم از آن را مهمترین و اساسی ترین شاخصه های پیشرفت و ترقّی در کشور دانست و گفت: دستگاه قضایی از هر گونه اقدامات قانونی که در خدمتگذاری به مردم موثر باشد،حمایت می کند.

به گزارش سبلان ما ،حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج حقوق دانان، با بیان اینکه بسیج شجره طیبه و نهاد مقدسی است که در حکومت اسلامی ایران تشکیل یافته و رشد و نمو پیدا کرده است، گفت: امروز حضور در فضای مجازی و تولید محتوا در راستای ارتقای بینش حقوقی و آگاه سازی عموم مردم از رسالت بسیج حقوقدانان است.

وی از اقدامات بسیج حقوق دانان در راستای کمک به دستگاه قضایی جهت کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی گردیده است قدردانی کرد و گفت: عملکرد بسیج بسیار گسترده و در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی تاثیر گذار است،از همه بسیجیان به ویژه حقوق دانان خواست تا اهتمام بیش از پیش در خصوص اجرای عدالت و بسط و توسعه آن در جامعه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه مهمترین رکن در دستگاه قضایی اقدام بر اساس سند تحول قضایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس محترم قوه قضائیه است اظهار داشت: این سند یکی از نکاتی  است که بسیار مورد توجه مقوله پیشگیری از وقوع جرم است،لذا یکی از عمده ترین اتتظارات از جامعه بسیج به ویژه حقوقدانان این است که با اقدامات ابتکاری، اقدامات شاخصی در امر پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند و مردم نتایج آن را به طور ملموس در جامعه احساس کنند.

وی به اقدامات صورت گرفته از جمله اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی استان نیز با آمادگی کامل از این گونه اقدامات نیک و قانونی حمایت های قضایی لازم را انجام داده و پشتیبانی می کند.

رئیس کل دادگستری استان با ابراز تاسف از افزایش طلاق در جامعه از مسئولین و متولّیان و نیز قشر بسیج حقوق دانان خواست تا با آسیب شناسی های لازم در خصوص ناهنجاری های اجتماعی گام های موثری در امر کاهش طلاق بردارند.

حجت الاسلام کثیرلو تلاش برای افزایش آگاهی های حقوقی آحاد  مردم با  استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از  تاکیدات مهم رئیس کل دادگستری استان خطاب به جامعه بسبج حقوق دانان بود.

رئیس کل دادگستری استان حرکت بر مدار قانون و تبعیّت و پیروی مسئولین و آحاد مردم از آن  را مهمترین و اساسی ترین شاخصه های پیشرفت و ترقّی در کشور دانست و تاکید کرد دستگاه قضایی نیز همواره از هر گونه اقدامات قانونی که در خدمتگذاری به مردم موثر باشد،حمایت می کند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد