سرویس: ورزشی
کد خبر: 94965
|
00:49 - 1401/01/13
نسخه چاپی

درخواست مهم اینفانتینو از رهبران جهان؛

قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتبال| قرعه مناسب ایران در گروه انگلیس و امریکا/ گروه دیپلماسی برای یوزهای پارسی!

قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتبال| قرعه مناسب ایران در گروه انگلیس و امریکا/ گروه دیپلماسی برای یوزهای پارسی!
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دوحه با تعیین تکلیف گروه‌های این رویداد پایان یافت.

به گزارش سبلان ما ، مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در سالن مرکز همایش‌های شهر دوحه این کشور، از حوالی ساعت ۱۹:۳۰ امروز (جمعه - ۱۲ فروردین‌ماه / ۱ آپریل ۲۰۲۲) به منصه برگزاری رسید.

در این مراسم نمایندگان فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی فوتبال صعود کرده به جمع ۳۲ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ حضور یافتند. از فدراسیون فوتبال ایران نیز سیدمیرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون، دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی و حمید استیلی به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال شرکت داشتند.

البته در مراسمات پیش از این نشست و همین‌ظور فرش قرمز مراسم؛ افرادی نظیر حسن کامرانی‌فر با سمت دبیرکل فدراسیون، حمیرا اسدی با سمت مسئول دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون، حامد مومنی با سمت مسئول دپارتمان تیم‌های ملی و نماینده‌هایی از حراست فدراسیون فوتبال و تیم رسانه‌ای حضور داشتند.

علی دایی؛ اسطوره بی‌بدیل فوتبال ایران و دارنده عنوان دومین گل‌زن برتر ملی در فوتبال جهان، از سوی فدراسیون جهانی فوتبال به عنوان مهمان ویژه و عضوی از تیم ۸ نفره برگزارکننده مراسم قرعه‌کشی هم در این مراسم بزرگ حضور یافت. مهدی مهدوی‌کیا نیز به عنوان دیگر سفیر و مهمان ویژه از سوی فیفا در این نشست حاضر بود.

پیش از آغاز رسمی مراسم قرعه‌کشی، مراتب اجرای مراسم چندین مرتبه تمرین شد تا برگزارکنندگان و مجریان قرعه‌کشی با شیوه انجام قرعه‌کشی مسابقات آشنا شوند. در آخرین مرحله از تمرین، تیم ملی فوتبال ایران که در سید سوم قرار گرفته، با تیم‌های ملی انگلیس، آلمان و کامرون هم‌گروه شد تا در ترکیب مرگ قرار گرفته باشد.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به همراه حمید استیلی روی فرش قرمز رقابت‌های جام جهانی حاضر شد و سپس به خوش‌وبش با چند سرمربی و ثبت عکس یادگاری با آن‌ها پرداخت. درنهایت او به همراه استیلی و کامرانی‌فر بر روی صندلی‌های اختصاص یافته به نماینگان ایران نشست.

در ابتدای این مراسم ضمن پخش ویدئوی، از ماسکوت رسمی بازی‌ها رونمایی شد. سمبل بازی‌های جام جهانی برگرفته از فرهنگ عربی است و با توجه به اینکه برای اولین بار این رقابت‌ها در کشوری عربی برگزار می‌شود؛ نماد این بازی به شکل یک مرد عرب با نام «لعیب» رونمایی شد.

اینفانتینو: جنگ را متوقف و صلح کنید!

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در این مراسم اظهار داشت: واقعاً لحظاتی احساساتی است که مقابل شما هستم. همه چیز تبدیل به واقعیت می‌شود و به‌زودی جام جهانی آغاز خواهد شد. برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم. همچنین به زبان‌های مختلف خوش‌آمدگویی می‌کنم.

وی ادامه داد: این جام جهانی، می‌تواند خیلی ساده به‌عنوان بهترین جام جهانی تاریخ شناخته شود. حدوداً سه میلیون نفر از جمعیت دنیا در قطر و میلیون‌ها نفر از خانه‌ها می‌توانند این مسابقات را تماشا کنند. همین طور آنهایی که در اطراف خلیج همیشه فارس هستند و می‌توانند کمک کنند.

رئیس فیفا خاطر نشان داشت: هنوز سه تیم باید انتخاب شوند که مسابقات انتخابی آنها در خرداد خواهد بود. ما امروز با مشکلاتی در سراسر جهان روبه‌رو هستیم؛ مشکلاتی که باعث جنگ شده است، ولی باید بگویم که صلح باید در جهان برقرار باشد و همه با هم دوست باشند. میلیون‌ها نفر این مراسم را می‌بینند و من از همه سیاستمداران جهان درخواست می‌کنم که جنگ را متوقف کرده و صلح کنند، به ویژه با وجود جام جهانی که پیام‌آور صلح است. ما می‌توانیم از این قرعه‌کشی و جام جهانی لذت ببریم.

پس از انجام مراسم قرعه‌کشی با شرکت علی دایی و ۷ اسطوره دیگر فوتبال جهان، گروه‌بندی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شکل زیر درآمد؛

گروه A: قطر - هلند - سنگال - اکوادور

گروه B: انگلیس - آمریکا -ایران- برنده پلی‌آف اروپا (ولز - اسکاتلند/اوکراین)

گروه C: آرژانتین - مکزیک - لهستان - عربستان سعودی

گروه D: فرانسه - دانمارک - تونس - برنده پلی‌آف ۱ (امارات - استرالیا/پرو)

گروه E: اسپانیا - آلمان - ژاپن - برنده پلی‌آف ۲ (کاستاریکا - نیوزلند)

گروه F: بلژیک - کرواسی - مراکش - کانادا

گروه G: برزیل - سوئیس - صربستان - کامرون

گروه H: پرتغال - اروگوئه - کره‌جنوبی - غنا

تیم ملی فوتبال ایران با این قرعه، شانس مناسبی داشت و از قرعه خوبی حتی برای صعود به دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی برخوردار شد. گفتنی است که تیم‌های ملی فوتبال قطر و اکوادور بازی افتتاحیه جام جهانی را برگزار خواهند کرد.

نشریه گاردین در واکنش به هم‌گروهی ایران با آمریکا و انگلیس، این گروه را گروه دیپلماسی نامید و به این گروه واکنش نشان داد. این رسانه بعد از مشخص شدن تیم چهارم گروه که یکی از تیم‌های ولز، اسکاتلند و اوکراین خواهد بود، نوشت: گروه دوم جام جهانی کاملا پیچیده شد!"

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد