سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 95044
|
12:16 - 1401/01/20
نسخه چاپی

در مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل مطرح شد؛

هنرمندان، مالک اشترگونه به جهاد تبیین بپردازند/خیرین و نیکوکاران تربیت یافتگان حلقه های صالحین هستند

هنرمندان، مالک اشترگونه به جهاد تبیین بپردازند/خیرین و نیکوکاران تربیت یافتگان حلقه های صالحین هستند
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به لزوم جهاد تبیین در عرصه دفاع مقدس برای نسل های پیش رو پرداخت و گفت: هنرمندان، مالک اشترگونه حماسه آفرینی های شهدا را به نسل های آتی بازگویی کنند.

به گزارش سبلان ما ،  همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل پیش از ظهر امروز با حضور سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل  و جمعی از اعضای انجمن ها و کانون های بسیج هنرمندان استان در اردبیل برگزار شد.

سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در این نشست به مولفه های هنر انقلابی اشاره کرد و گفت: نمایش افلاکیان خاکی تنها نمونه ای از هنر انقلابی و متعهد است که در آن ارزش های الهی و انسانی به زیبایی تمام با حداقل ترین امکانات به تصویر کشیده شد.

وی به راه اندازی نمایشگاه های رزمی و فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در همه عرصه های دفاعی ، فرهنگی و اجتماعی کشور، مردم یار و یاور و پشتیبان نیروهای مسلح هستند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به جنگ نرم نیز اشاره کرد و گفت: امروز در سایه پشتیبانی و حمایت مردم در جنگ سخت از کشورهای قدرتمند هستیم و تهدیدات دشمنان را قاطع و کوبنده پاسخ می دهیم.

وی توان موشکی ایران را تنها گوشه ای از توان تجهیزات رزمی ایران قدرتمند نام برد و گفت: انهدام مقر داعش در دیرزور و پایگاه امریکایی عین الاسد ان هم با 5 و 6 موشک نقطه زن بیانگر اقتدار ایران اسلامی در جنگ سخت است.

سردار محمدی اصل به لزوم جهاد تبیین در عرصه دفاع مقدس برای نسل های پیش رو اشاره کرد  گفت: ایثارگری های دفاع مقدس به ویژه حماسه آفرینی های شهدا باید هنرمندانه رویت و بازگویی شود.

وی به رزمندگان جبهه جنگ نرم اشاره کرد و گفت: هنرمندان نقش بسزایی در پیش برد اهداف جنگ نرم و قدرت بازدارندگی دارند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه جنگ سایبری، امروز اغلب جنگ فرهنگی و اجتماعی است گفت: دشمنان در کنار تهاجم فرهنگی از میادین اقتصادی و سیاسی نیز غافل نیستند.

وی به جنگ های صدر اسلام اشاره کرد و گفت دشمنان بعد از آنکه فهمیدند توان مقابله با حضرت علی(ع) را در نبرد مستقیم ندارند با روی آوردن به جنگ نرم در جنگ صفین و مصاف های بعد از آن موجب خانه نشینی حضرت علی(ع) به مدت 25 سال شدند

این یادگار دوران دفاع مقدس از مالک اشتر به عنوان یکی از اصحاب امیرالمومنین نام برد و گفت: مالک اشتر تنها یار و یاور حضرت علی(ع) بود که در جنگ نرم نیز همراه امام بود و تا آخرین نفس در کنار مولای خود ماند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) از هنرمندان خواست تا مالک اشترگونه در جنگ نرم پیش رو یار و یاور مولی خود، رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده  و با هنر خود، در جامعه بصیرت افزایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مشکلات هنرمندان گفت: مشکلات همواره وجود دارند با این وجود مهمترین عامل موفقیت در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و انجام وظیقه به بهترین وجه با کمترین هزینه است و این یعنی انقلابی و جهادی عمل کردن است.

سردار محمدی اصل به کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: بسیج هنرمندان نیز در این راستا یادواره شهدای هنرمند استان اردبیل را به صورت هنرمندانه و با رویکرد هنری و بصورت مردم محور برگزار کنند.

خیرین و نیکوکاران تربیت یافتگان حلقه های صالحین هستند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) از برگزاری حلقات صالحین به عنوان زمینه ساز معرفت افزایی در جامعه نام برد و گفت: روح جهادی از معنویت بر می خیزد.

وی با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران تربیت یافتگان حلقه های صالحین هستند گفت: خروجی حلقه های صالحین به بهترین وجه ممکن در کمک مومنانه و در ایام کرونا به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر کشیده شد.

سردار محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود به زیرسخت های فرهنگی و هنری موجود در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: از احیای سالن ها و مراکز فرهنگی و هنری راکد و مغفول مانده در سراسر استان حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان برای به تصویر کشیدن هنر خود به مراکز فرهنگی نیاز دارند از این رو با تمام توان از هنرمندان برای رسیدن به مطالبات به حق خود در زمینه اختصاص مراکز فرهنگی و هنری با کمترین هزینه ممکن پشتیبانی و حمایت می کنیم.

هنرمندان، مالک اشترگونه به جهاد تبیین بپردازند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به جهاد تبیین نیز اشاره کرد و گفت: نهج البلاغه، بعنوان اثر ماندگار امام علی(ع) سراسر تبیین است و شایسته است آحاد جامعه به ویژه دست اندرکاران عرصه جهاد تبیین با بهرمندی از این گنجینه عظیم  و نامه امام علی(ع) به مالک اشتر  در این راستا عالمانه و آگاهانه عمل کنند.

هنرمند مردمی، به آرمان‌های جامعه نگاه می‌کند 

عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به تبیین مولفه های هنر انقلابی پرداخت و گفت:متأسفانه در بسیاری از حوزه‌ها در بازنمایی هنر انقلاب غفلت کرده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط رشته‌های هنری در پرداختن به مفاهیم انقلابی و متعهد گفت: علی رغم ضعف و کم کاری در اغلب هنرها در ادبیات انقلاب خوب عمل کرده‌ایم و در سینما هم گاهی ستاره‌هایی در هنر انقلاب بروز و ظهور یافته‌اند اما متأسفانه وقوع طوفان‌هایی در این جریان تلاش کرده اند ذائقه تماشاگر را به سمت غرب‌گرایی سوق بدهد .

بحرالعلومی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه اقتصاد در هنر  که موضوعی بسیار مهم است، خوب عمل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمند مردمی به آرمان‌های مردم نگاه  می‌کند و جامعه هدف او در تولید هنر، آرمان‌هایی است که ملت به خاطرش انقلاب کرده و جوانان این مرز و بوم نیز جان خود را در راهش فدا کرده‌اند.

 

حاتم رسولی رئیس شورای اندیشه ورز بسیج هنرمندان استان اردبیل در ابتدای این نشست به بیان مطالبات هنرمندان از دستگاه های متولی پرداخت و گفت: هنرمندان بسیجی، مانند آحاد بسیجیان در راستای تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری دست به خلق آثار هنری می‌زنند.  

وی گفت:هفته هنر انقلاب اسلامی،در واقع فرصت مغتنمی‌ است تا بار دیگر توان، استعداد و ظرفیت هنری هنرمندان بسیجی، مورد کاوش قرار گرفته و برنامه ریزی مناسب برای استفاده حداکثری از ظرفیت هنرمندان بسیجی به عمل آید.

رسولی خاطرنشان کرد: حمایت از سازمان بسیج هنرمندان در راستای توانمندسازی هنرمندان بسیجی، تولید آثار هنری و تلاش برای رساندن آثار تولیدی به دست مخاطب برای تقویت جبهه فرهنگی و هنری انقلاب و به ثمر نشستن جهاد تبیین با زبان هنر، ضروری و لازم است.  

جاوید رخشانی رئیس مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز به تبیین دستاوردهای هنرمندان انقلابی پرداخت و گفت: ایام کرونا نشان داد که هنرمندان از لحاظ اقتصادی دچار مشکل هستند و باید از آنها حمایت شوند تا این قشر فرهیخته بدون احساس دغدغه اقتصادی و معیشتی با تمام توان هنر خود را وقف انقلاب و اسلام کنند.

وی از راه اندازی کسب و کارهای هنری و حمایت از آثار هنرمندان به عنوان یکی از راه های حمایت از هنرمندان نام برد و گفت: راه اندازی بازارچه هنری، بازاریابی برای اثار هنری  و توانمند سازی هنرجوین برای خلق اثار هنری بی بدیل از جمله راه های حمایت از هنرمندان نام برد.

محمد جعفری مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان مشگین شهر نیز در این نشست ضمن بیام مطالبان هنرمندان این شهرستان به ارائه گرارش بسیج هنرمندان مشگین شهر در سال گذشته پرداخت و گفت: شرکت در جشنواره های مختلف هنری، تئاتر، بازخوانی کتاب دفع مقدس، بررسی و نقد کتاب های نویسندگان مشگین شهر از جمله برنامه های کانون بسیج هنرمندان مشگین شهر علی رغم وجود کرونا در سال گذشته بود.

وی از راه اندازی جشنواره استانی فرهنگی و هنری عباس زمان ویژه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار دل ها با محوریت شهرستان مشگین شهر خبرداد و گفت: اختتامیه این جشنواره که بیش از 470 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است خردادماه سالجاری  در این شهرستان بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

امین رسولی عضو هیات اندیشه ورز بسیج هنرمندان استان اردبیل از ساختار فرهنگی استان انتقاد کرد و گفت: متولیان فرهنگ و هنر استان نقش مهمی  در راستای مقابله با تهاجم نرم دشمنان در مباحث فرهنگی از نامگذاری کودکان گرفته تا مد لباس و سینما و نمایش دارند.

وی فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی را یاداور شد و گفت: در برهه فعلی که عصر اطلاعات است و سرعت گردش خبر در فضای مجازی، رادیو  و تلویزیون را کنار زده است باید نهاد های فرهنگی و متولیان امر روی تولید محتوا حساس شده و با برنامه ریزی مناسب و حمایت از آثار فاخر ضمن روشنگری و جهاد تبیین توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

سعید اطهر نیاری مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان نیز به گنگره شعر تبریز اشاره کرد و گفت: اساتید و شاعران اردبیل سرآمد ادبیات منطقه هستند چراکه در این کنگره از 14 شاعر برگزیده 10 شاعر از خطه سبلان  و استان اردبیل بودند.

وی به چاپ اولین مجموعه شعر درباره سردار دلها اشاره کرد و گفت: اولین کتاب شعر با همت شاعران فرهیخته از سراسر کشور بویژه استان اردبیل در اربعین حاج قاسم سلیمانی در دارالارشاد اردبیل رونمایی شد.

سید رضی محمودی مسئول انجمن فیلم و کارگزدان نمابش افلاکیان خاکی در این نشست ضمن تشریح گزارش نمایش میدانی افلاکیان خاکی در هفته دفاع مقدس به بیان دغدغه ها و مطالبات هنرمندان پرداخت و  از متولیان فرهنگ و هنر استان خواست تا با اتخاذ تدابیر لازم زمینه های پیشرفت و تعالی هنر را در خطه فرهنگی دارالارشاد فراهم کنند.

عرفان محرمی به نمایندگی از گروه فرهنگی و هنری مسجد محور الهادی  و خانم قربانی به نمایندگی از بانوان هنرمند به ارائه گزارش فعالیت های فرهنگی و هنری گروه های محله محور  و بانوان  هنرمند بسیجی پرداختند.

شعرخوانی شهاب الدین وطن دوست، امیر حسین رستم نژاد، ورکشاپ خوشنویسی و اجرای زنده نمایش رادیویی پلاکارد بر اساس زندگی نامه هنرمند شهید حجت ایرانی جم از جمله برنامه های این مراسم در هفته هنر انقلاب اسلامی در اردبیل بود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد