سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 95210
|
09:16 - 1401/02/07
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

مقدمات اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان فراهم شده است

مقدمات اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان فراهم شده است
استاندار اردبیل گفت: با توجه به مذاکرات در اجلاس گذشته و تاکیدات در اجلاس پانزدهم اقتصادی دو کشور، مقدمات اجرای اتصال ریلی استان اردبیل از مسیر تازه‌کند پارس‌آباد به جمهوری آذربایجان فراهم شده که امید می‌رود با برگزاری جلساتی در ایران و جمهوری آذربایجان، عملیات اجرایی پروژه سریع‌تر آغاز شود.

به گزارش سبلان ما ، استاندار اردبیل شامگاه دیروز در خصوص نشست با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اظهار کرد: با توجه به مذاکرات در اجلاس گذشته و تاکیدات در اجلاس پانزدهم اقتصادی دو کشور، مقدمات اجرای اتصال ریلی استان اردبیل از مسیر تازه‌کند پارس‌آباد به جمهوری آذربایجان فراهم شده که امید می‌رود با برگزاری جلساتی در ایران و جمهوری آذربایجان، عملیات اجرایی پروژه سریع‌تر آغاز شود.

وی افزود: به‌دلیل اشتراکات ویژه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، روابط دو کشور در سطح کلان روابطی راهبردی بوده و رهبران و دولت‌های دو کشور به‌شدت معتقد به توسعه این روابط هستند.

استاندار اردبیل ادامه داد: هر چند گاهی اوقات دشمنان دو ملت تلاش می‌کنند چالش‌هایی را در ارتباطات بین دو کشور ایجاد کنند، اما اراده رهبران و ملت‌های ایران و جمهوری آذربایجان بر استمرار و تقویت روابط بین دو کشور است.

نقش بسیار مهم اردبیل در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان

عاملی بیان کرد: استان اردبیل نقش بسیار مهمی در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان ایفا می‌کند و عمده‌ترین مرز این کشور همسایه با استان اردبیل است، به‌طوری که این استان ۳۸۶ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد.

وی تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی، دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان را بسیار به هم نزدیک کرده و باید تلاش کنیم نقش استان اردبیل را بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم که توسعه روابط با کشورهای همسایه است، در دستور کار قرار دهیم.

استاندار اردبیل گفت: در مذاکرات امروز با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، در خصوص مرز مسافری بیله‌سوار بحث بازگشایی مطرح شد که در اولین فرصت، این مرز مسافری باز می‌شود.

عاملی اظهار کرد: با توجه به روابط تجاری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان و مذاکرات امروز دو طرف در این زمینه، اراده سفیر جمهوری آذربایجان و اراده استان اردبیل بر این است که بتوانیم روابط تجاری را به رقمی بیش از آن‌چه در گذشته بوده، برسانیم.

افزایش قابل توجه مبادلات تجاری با جمهوری آذربایجان

وی افزود: البته در طول چند ماه اخیر علی‌رغم وجود کرونا و محدودیت‌های آن، تجارت بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان افزایش قابل توجهی داشته ولی حتماً با رفع محدودیت‌ها، حجم مراودات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: مباحث فرهنگی، برنامه‌های مشترک بین تیم‌های ورزشی و حضور دانشجویان در دو کشور از دیگر محورهای رایزنی با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران بود که امیدواریم در توسعه مناسبات استان اردبیل با جمهوری آذربایجان عملیاتی شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد