سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 95288
|
14:38 - 1401/02/11
نسخه چاپی

حاج نادر، هنرمند تراز انقلاب اسلامی

حاج نادر، هنرمند تراز انقلاب اسلامی
نادر طالب‌زاده کسی بود که در این مبارزه کم نگذاشت و مانند همکار قدیمی خویش شهیدسیدمرتضی آوینی، نقشی به غایت موثر در این حوزه ایفا کرد.

به گزارش سبلان ما ، حاتم رسولی از فعالان فرهنگی و هنری اردبیل در یادداشتی به فقدان نادر طالب زاده همرزم شهید آوینی اشاره کرد و نوشت:استاد نادر طالب‌زاده از جمله فعالان و مجاهدان جبهه فرهنگی بود. او هنرمندی متعهد بود که کارنامه‌ای درخشان و پرکار داشت. استاد طالب‌زاده که سال‌ها همراه با شهید آوینی همکاری می‌کرد توانست نسلی از جوانان هنرمند را برای تولید آثار مستند و سینمایی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تربیت کند. 

او هنرمندی بصیر بود و همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی قرار داشت. آثار مستند و برنامه‌هایی که برای تلویزیون تولید ‌کرد، همه در راستای تبیین آرمان‌ها انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن بود. حاج نادر روح مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را با آثار هنری خود زنده می‌نمود و مخاطب را با عمق توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب آشنا می‌ساخت.

حضور مداوم و موثر او در ثبت، ضبط و انتشار وقایع سخت و طاقت‌فرسای جبهه مقاومت بر کسی پوشیده نیست. نادر طالب‌زاده کسی بود که در این مبارزه کم نگذاشت و مانند همکار قدیمی خویش شهیدسیدمرتضی آوینی، نقشی به غایت موثر در این حوزه ایفا کرد. 

به یقین مرحوم حاج نادر یک از بارزترین هنرمندان تراز انقلاب اسلامی است. هنرمندی متعهد و انقلابی که مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و تا پای آخرین روزهای حیات خویش از آرمان خود دفاع کرد. سراسر عمر مبارک این هنرمند خستگی ناپذیر در عرصه هنر انقلاب صرف شد. او  با هنرنمایی خویش توانست چهره‌ای درخشان از هنرمند انقلابی به نمایش بگذارد و با راه‌اندازی رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری افق‌های جدیدی را پیش روی جوانان و فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی قرار داد. زنده یاد حاج نادر طالب‌زاده جز خدمت به مظلومان و ستم‌دیدگان جهان دغدغه‌ای دیگر نداشت و لحظه‌ای از این آرمان عقب‌نشینی نکرد. 

روحش شاد و یاد گرامی 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد