سرویس: سیاسی
کد خبر: 95563
|
09:35 - 1401/03/02
نسخه چاپی

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام داشت: اقدامات دولت انقلابی در زمینه جراحی اقتصاد و هدفمند کردن یارانه ها و حذف ارز ترجیحی که منافع آن تنها به جیب عده ای خاص سرازیر می شد و تأثیر چندانی در بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید طبقات متوسط و پایین نداشت، شایسته تقدیر بوده و در کنار آن باید با احصاء نقاط ضعف و قوت طرح و تبیین و اقناع سازی برای مردم، زمینه را برای اجرای کامل آن و جراحی بزرگ اقتصادی فراهم نمود.

به گزارش سبلان ما ، بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل(شهید علم الهدی) با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت  سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام کرد: صیانت از آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبی(مد ظله العالی) در برهه  حساس کنونی که قدرت های غدار و مستکبر؛ بار دیگر زبان به تهدید و ارعاب ملت ایران گشوده اند، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

حماسه ی ماندگار سوم خرداد 1361 و سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی ؛ نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و در روند جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق و حامیان غربی و عربی آن علیه جمهوری اسلامی ایران است.

مقاومت، ایستادگی و پایداری کم نظیر شیرمردان و شیرزنان خطه ی غیور خوزستان و ایران در عملیات بیت المقدس که در نهایت منجر به شکست مفتضحانه ارتش بعث عراق گردید؛ بار دیگر ثابت کرد که با اتکا به نیروی ایمان و اراده ی قوی و توکل بر قدرت لایزال الهی، می توان بر تمامی قدرت های خودکامه و استکباری فائق گردید.

ارتش از بن دندان مسلح  بعث عراق که تصور می کرد در فرصت کوتاهی تمامی منطقه خوزستان را تصرف و به خاک خود ضمیمه خواهد نمود؛ هیچ گاه فکر نمی کرد که این گونه مقهور قدرت بی چون و چرای جوانان مومن و رزمندگان ولایی و خدایی این مرز و بوم شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (شهید علم الهدی) ضمن تبریک فرارسیدن حماسه سوم خرداد و آرزوی علو درجات برای شهدای گران قدر این حماسه جاودان، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

  1. صیانت از آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبی(مد ظله العالی) در برهه  حساس کنونی که قدرت های غدار و مستکبر؛ بار دیگر زبان به تهدید و ارعاب ملت ایران گشوده اند، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
  2. فتح سنگر خونین شهر و آزادسازی خرمشهر قهرمان که در سخت ترین شرایط و در سایه ی عنایت ویژه حضرت حق حاصل شد؛ تنها منحصر به آن زمان نبوده و جوانان مومن و انقلابی کشور آماده ی جان فشانی و پاسداری از ارزش های اصیل نظام و انقلاب بوده و در راستای لبیک به فرموده ی رهبر معظم انقلاب که خرمشهرها در پیش است، آماده ی جان فشانی در راه نیل به آرمان های والای انقلاب اسلامی می باشند.
  3. اقدامات دولت انقلابی در زمینه جراحی اقتصاد و هدفمند کردن یارانه ها و حذف ارز ترجیحی که منافع آن تنها به جیب عده ای خاص سرازیر می شد و تأثیر چندانی در بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید طبقات متوسط و پایین نداشت، شایسته تقدیر بوده و در کنار آن باید با احصاء نقاط ضعف و قوت طرح و تبیین و اقناع سازی برای مردم، زمینه را برای اجرای کامل آن و جراحی بزرگ اقتصادی فراهم نمود.
  4. با توحه به مذاکرات وین؛ عدم اعتماد به وعده های پوشالی و دروغین کشورهای غربی و آمریکا و ایستادگی بر خواسته های به حق و مشروع ملت ایران بر اساس تدابیر حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب  باید در دستور کار دستگاه دیپلماسی کشور قرارگیرد و از ظرفیت های فراوان و بی بدیل داخلی و استعدادهای جوانان و نخبگان کشور استفاده شود.
  5. تهییج و تحریک مردم در روزهای اخیر جهت تجمعات غیرقانونی در قبال تصمیمات اقتصادی دولت از سوی گروه های معاند و ضد انقلاب که با  همراهی برخی عناصر مزدور داخلی و خارجی صورت گرفت بار دیگر نشان داد که دشمن از کوچک ترین فرصت برای رخنه و نفوذ و ضربه زدن به نظام و ارکان انقلاب و فاصله انداختن و سلب اعتماد میان مردم و مسوولین نظام استفاده می کند؛ هرچند که مردم بصیر و انقلابی ایران این بار نیز با حفظ وحدت و هوشیاری کامل و بیعت با آرمان های انقلاب، توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را خنثی نموده و بر تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت تأکید نمودند.
  6. حفظ اتحاد و همدلی میان سران قوا و پرهیز از دامن زدن به حواشی و اختلافات که موجب سوء استفاده و خشنودی دشمنان را فراهم می آورد؛ مورد توجه قرار گیرد و فرامین حکیمانه ی مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلان و راهبردی کشور و رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه جوانان و تحصیلکردگان درسال « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» در اولویت امور گنجانده شود.

انتهای پیام/ج

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد