سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95786
|
15:00 - 1401/03/25
نسخه چاپی

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پُست:

لزوم صیانت از بِرَند شرکت ملی پُست در کشور/ اقتدار و عظمت پُست احیا می شود

لزوم صیانت از بِرَند شرکت ملی پُست در کشور/ اقتدار و عظمت پُست احیا می شود
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پُست به خصوصی سازی شرکت ها اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم با برنامه ریزی منسجم ضمن صیانت از بِرَند شرکت ملی پُست، اقتدار و عظمت اداره پُست را در کشور احیا کنیم.

به گزارش سبلان ما ، سعید شریف زاده عضو هیئت مدیره شرکت ملی پُست ظهر امروز در شورای اداری پست استان اردبیل، ایثارگران را ذخایر شرکت ملی پست دانست و گفت:خدمات کارکنان پُست در دوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه کارکنان پست مهمترین نقش ارتباطی بین رزمندگان و خانواده ها را در 8 سال دفاع مقدس را ایفا کردند به کمبود امکانات مخابرات در جبهه اشاره کرد و گفت: صندوق های زرد رنگ پُستی تنها راه ارتباطی رزمندگان با خانواده ها و آشنایان بود که کارکنان پُست سنگر به سنگر آن را می گرداندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فناوری های روز اشاره کرد و گفت: امروز شرکت ملی پُست برای رقابت با بخش خصوص باید به تجهیزات و فناوری های روز مجهز شود تا بتواند با ارائه خدمات بهتر در سریع ترین زمان پاسخگوی اعتماد مردمی باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پُست به لزوم استفاده از شیوه های مدرن تبلیغاتی برای معرفی خدمات پُست به مردم اشاره کرد و گفت: در حال طراحی کاراکتر و شخصیت انیمیشنی برای معرفی خدمات پُست به عموم مردم هستیم تا با تولید پیامهای پُستی  ضمن آشنایی مردم با این خدمات، به بازاریابی نیز اقدام شده باشد.

وی به کمبودها و نارسایی های شرکت ملی پست در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی  از یک طرف و زیان ده بودن شرکت ملی پُست از طرف دیگر این شرکت را در مضیقه های مالی و امکانات قرار داده است که با تدابیر اتخاذ شده طی پروسه ای درصدد  رفع موانع اقتصادی شرکت ملی پُست هستیم.

شریف زاده ناهمگونی حقوق و دستمزد نسبت به سایر ادارات، فیش های حقوقی،مسکن کارکنان، خدمات رفاهی را از جمله نارسایی های شرکت ملی پست عنوان کرد و گفت: در بحث لجستیکی و اماکن نیز مشکلات زیر ساختی وجود دارد و اغلب اماکن و امکانات شرکت ملی پُست فرسوده بوده  و نیازمند نوسازی است.

وی به خصوصی سازی شرکت های وزارت ارتباطات و فناوری در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در واگذاری مخابرات بوجود آمد و منافع دولت در این واگذاری تامین نشد، پروژه واگذاری شرکت پست  که قسمتی از آن طی شده و برخی اماکن و تجهیزات واگذار شده بود مُلغی شد و این شرکت نه تنها واگذار نشد بلکه عمده نیروهای انسانی خبره و اهل فن خود را نیز از دست داد و نتوانست دارایی ها و اماکن و تجهیزات واگذار شده  خود را در سالیان گذشته برگردانده و از دارایی های خود در زمینه رفع نواقصات و کمبودهای بودجه ای بهرمند شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پُست با بیان اینکه بِرَند پُست و مخابرات خود به تنهایی سودآور است، گفت در واگذاری ها این نکته مهم نباید فراموش می شد.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در طول زمان شرکت ملی پُست را تضعیف کرده است، گفت: در صدد هستیم تا با مجموعه اقداماتی، اقتدار گذشته پست را احیا کنیم.

شریف زاده با بیان اینکه شرکت ملی پُست مُدافع ندارد و نگاه ها به این مجموعه نیز نگاه ناتنی است، گفت: این شرکت ملی، اجتماعی و مردمی محور است و تاکنون اسیر سیاست نشده و اجازه سیاسی کاری در این نهاد مردمی را هم نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی  و کرامت انسانی در شرکت ملی پُست در حال احیا شدن است، گفت: درصدد هستیم با تدابیر اتخاذ شده ضمن ارتقای وضعیت حقوقی و معیشتی کارکنان، امکانات و تجهیزات شرکت ملی پُست در سراسر کشور را  بهبود داده و دارایی های گذشته شرکت را تبدیل به احسن کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پُست در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های توسعه ای شرکت ملی پُست اشاره کرد و گفت: مدیران کل باید با رایزنی از نهادهای حاکمتی استان در راستای تامین کسری بودجه و  امکانات استفاده کنند.

وی خواستار ارائه گزارش مدیران کل از طریق رسانه ملی، شبکه های استانی صدا و سیما و شبکه های اجتماعی به عموم مردم شد و گفت: امکانات شرکت ملی پُست کم نظیر است و تحریم های ظالمانه دشمنان نیز اثری بر فعالیت های  آن ندارد.

شریف زاده در ادامه سخنان خود به رونق فضای کسب و کار نیز اشاره کرد و گفت: به راحتی می توان از برند پُست ضمن کارآفرینی برای جوانان به درآمد زایی نیز دست یافت.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پُست با بیان اینکه مسیر خصوصی سازی منحرف شده است، از فعالیت شرکت های خصوصی در راستای فعالیت های شرکت ملی پُست انتقاد کرد و گفت: امروز برخی شرکت ها در کنار ارائه خدمات مسافرتی اقدام به ارائه خدمات ارسال کالا نیز اقدام می کنند و با راه اندازی پیک های خودرویی و موتوری عملا در فرایند و فعالیت شرکت ملی پُست اخلال ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پُست در کنار شرکت غله، اولین ادارت دولتی کشور است که بیش از 100سال قدمت دارد، گفت: باید برای حفظ برند شرکت ملی پُست اقدامات اساسی انجام داد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد