سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96205
|
21:42 - 1401/05/11
نسخه چاپی

به مناسبت سومین سال درگذشت مداح اردبیلی انجام گرفت؛

دیدار فرمانده قرارگاه منطقه ای سپاه عاشورا و جمعی از مسئولان نظامی و استانی با خانواده محمدباقر منصوری+ عکس

دیدار فرمانده قرارگاه منطقه ای  سپاه عاشورا و جمعی از مسئولان نظامی و استانی با خانواده محمدباقر منصوری+ عکس
فرمانده قرارگاه منطقه ای سپاه عاشورا به همراه جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت و جمعی از مدیران اجرایی استان با حضور در منزل خانواده محمدباقر منصوری یاد و خاطره این مداح نام آشنای اردبیلی را گرامیداشت.

به گزارش سبلان ما ، سردار جلیل بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه ای سپاه عاشورا به همراه سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، سردار سیدعلی تدین فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) استان، سردار مصطفی اکبری و جواد صبور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت  و ملا احمدی مدیرکل صدا و سیما، عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز با حضور در منزل خانواده مرحوم محمد باقر منصوری مداح شهیر و نام آشنای اردبیل سومین سال درگذشت این خادم اهل بیت(ع) را گرامی داشت.

سردار جلیل بابازاده در این مراسم به بیان خاطراتی از مداحی های انقلابی و حماسی محمدباقر منصوری به ویژه در برهه های حساس کشور پرداخت و گفت: مداحی منصوری در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید بر نقش جبهه مقاومت به ویژه مدافعان حرم از یادها فراموش نخواهد شد.

جواد صبور نیز در این مراسم با تاکید بر نقش ماندگار محمدباقر منصوری در ادبیات مرثیه آذربایجان گفت: محمد باقر منصوری از جمله مداحان خوش بیانی بود که علی رغم جوانی ره صد ساله را یک شبه پیمود و با دلدادگی به اهل بیت(ع) و با نوای سوزناک خود مشتاقان و دلسوختگان اباعبداله الحسین(ع) را سیراب می کرد.

وی با بیان اینکه منصوری پرورش یافته مکتب عاشورا بود، گفت: محمدباقر ارتباط دهنده عاشورای حسینی با کربلای خمینی بود.

ملااحمدی مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل نیز در این دیدار از جمع آوری تمام آثار محمدباقر منصوری در مرکز اردبیل خبرداد و گفت: همه آثار مرتبط با محمدباقر منصوری طی دو ماه جمع آوری و قالب هارد ایکسترنال به خانواده این مداح گرانقدر  و خادم اهل بیت(ع) تحویل می شود.

عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز به علاقمندی مسلمانان کشورهای همسایه به ویژه همزبانان ما در فرامرز های جغرافیایی اشاره کرد و گفت: تاثیر نوا و سبک مداحی محمدباقر منصوری در کشورهای همسایه آذری زبان بر کسی پوشیده نیست و امروز نیز با سیل درخواست های بازپخش مداحی های حماسه آفرین این مداح نام آشنای دارالرشاد از شبکه های برون مرزی به ویژه شبکه سحر هستیم.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد