کد خبر: 96221
|
12:36 - 1401/05/13
نسخه چاپی

فرمانده سپاه پارس آباد :

عزاداری های محرم تبدیل به فرهنگ جهانی شده است

عزاداری های محرم تبدیل به فرهنگ جهانی شده است
فرمانده سپاه پارس آباد گفت: عزاداری در محرم به یک فرهنگ جهانی‌ تبدیل شده است که متشکل از همه زیبایی‌ها، بنیادهای فکری قوی و معرفتی زایدالوصف است ومعرفتی که هر انسانی از درک آن عاجز و فقط آنکه ذوب در معبودش است آن را درک می‌کند.

 علی پیر جاهد در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار کرد : ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر بوده و طبق فرمایش امام خمینی (ره)، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی افزود: ماه محرم و عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران شهیدش در کربلا با آئین‌های زیادی همراه است.

فرمانده سپاه پارس آباد گفت: طبق آیین گذشته همزمان با ششم ماه محرم دسته عزدارای نیروهای مسلح از میدان سپاه شروع تا چهار راه امام خمینی (ره) برگزار می شود که در طول این مسیر عزاداران به سینه زنی و مداحی می پردازند.

وی تصریح کرد: عزاداری در محرم به یک فرهنگ جهانی‌ تبدیل شده است که متشکل از همه زیبایی‌ها، بنیادهای فکری قوی و معرفتی زایدالوصف است ومعرفتی که هر انسانی از درک آن عاجز و فقط آنکه ذوب در معبودش است آن را درک می‌کند.

پیرجاهد تاکید کرد : امام حسین (ع) نشان داد که می‌توان پیام خود را حتی با خون خود با عزیزترین داشته‌ها، یعنی جان، برای قرن‌ها به عالمیان برسانیم که ظلم پایدار نیست و روزی آزادی‌خواهی و عدالت در این پهنه گیتی گسترانیده خواهد شد.

وی با اشاره به ارادت ویژه مردم شهید پرور شهرستان پارس آباد به خاندان عصمت و طهارت (ع)، افزود: طبق روال سال‌های گذشته حرکت دسته عزاداری با حضور آحاد مختلف مردم، رزمندگان اسلام، پیشکسوتان دوران دفاع‌مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ششم ماه محرم برگزار می شود.

فرمانده سپاه پارس آباد ادامه داد در ششمین روز از ماه محرم عزاداران حسینی نیروی مسلح در گوشه و کنار شهرستان پارس آباد برای سالار شهیدان مراسم عزاداری برگزار می کنند و به یاد رشادت‌ها و فداکاری‌های این امام شهید و یارانش در صحرای کربلا می گیرندو عاشقان حسینی با برپایی مراسم سوگواری در حسینیه‌ها و پایگاه بسیج ارادت خود را به امام سوم شیعیان نشان می دهند.

وی گفت : مردم حسینی و شهید پرور پارس آباد در حالی عشق و عاشقی و وابستگی کامل خود را به خاندان اباعبدالله‌الحسین (ع) به ویژه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) به اثبات رسانده  در کنار نیروهای مسلح با برگزاری آئین‌هایی ارزشمند ارادت خود را نشان می‌دهند.

خبرنگار: اشرف دادده

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد