سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96276
|
13:11 - 1401/05/19
نسخه چاپی

یک مبلغ اسلامی در اردبیل:

خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) تحول آفرین است/ امام حسین(ع) و یارانش شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند

خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) تحول آفرین است/ امام حسین(ع) و یارانش شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند
یک مبلغ اسلامی در اردبیل به لزوم ترویج اندیشه نبوی و علوی در جامعه پرداخت و گفت: برپایی مجالس عزاداری برای اهل بیت(ع) به ویژه ایام محرم و صفر علاوه بر ترویج فرهنگ عاشورا در کشور منجر به خنثی سازی توطئه های دشمنان در به انحراف کشیدن جوانان می شود.

به گزارش سبلان ما ،حجت الاسلام حیدری از مبلغین اسلامی اردبیل پیش از ظهر امروز در سوگواره طلاب و روحانیون اردبیل که همزمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا در مسجد جامع اردبیل برگزار شد به تبیین اهمیت ترویج اندیشه نبوی و علوی در جامعه پرداخت و گفت: برپایی مجالس عزاداری برای اهل بیت(ع) به ویژه ایام محرم و صفر و فاطمیه علاوه بر ترویج فرهنگ عاشورا در کشور منجر به خنثی سازی توطئه های دشمنان در به انحراف کشیدن جوانان می شود.

وی در ادامه سخنان خود به لزوم تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) توسط علما و روحانیون در مجالس عزاداری پرداخت و گفت: در کنار برپایی مجالس باشکوه و کیفی برای اهل بیت(ع)، علما باید بکوشند تا با تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) بویژه فرهنگ عاشورا در جامعه بر غنای عزاداری ها و زنده نگه داشتن ارزش های دینی در جامعه بیافزایند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد مختلف دوران امامت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) به همراه حضرت زینب کبری(س) در دوران خفقان یزیدیان با اقامه عزا در منازل  شهدای کربلا در زنده نگه داشتن اهداف قیام کربلا مهمترین نقش را ایفا کردند.

وی خطبه های اثرگذار حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در مجالس مختلف را یادآور شد و گفت: امروز باید این خطبه ها بازخوانی شود تا جوانان این مرز و بوم با فراگیری مکتب عاشورا در اعتلای ارزش دینی در جامعه تلاش کنند.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به اقامه اولین مجلس رسمی عزاداری برای شهدای کربلا اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) بنا به شرایط موجود اولین مجلس عزاداری رسمی  برای سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا را اقامه کرد.

وی به سنگ اندازی دشمنان در طول تاریخ در برپایی مجالس عزاداری برای شهدای کربلا اشاره کرد و گفت: همپیمانان کاخ معاویه در برهه های مختلف همواره تلاش کردند تا با ایجاد موانع مختلف مانع برگزاری مجالس عزاداری، تبیین فلسفه قیام عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهان شوند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه امام حسین(ع) و یارانش شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند از عموم دست اندرکاران برگزاری محافل عزاداری در کشور خواست تا در کنار ایجاد شور حسینی در جامعه با تبیین فلسفه قیام عاشورا  و  ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضمن ارتقای سلامت جامعه و امنیت کشور در اعتلای ارزش های دینی در جهان بکوشند.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد