سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96325
|
12:25 - 1401/05/24
نسخه چاپی

در دوره آموزشی سرگذشت پژوهی شهدای استان اردبیل مطرح شد؛

اردبیلی ها، تاسوعای لشگر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس را رقم زدند

اردبیلی ها، تاسوعای لشگر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس را رقم زدند
دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با بیان اینکه طبق روایات تاسوعای لشگر ۳۱ عاشورای جنگ هشت ساله دفاع مقدس است، گفت: بسیاری از رزمندگان از دورترین شهرها و روستاهای اردبیل در لشگر۳۱ عاشورا حضوریافته و تا آخرین قطره خون جنگیدند.

به گزارش سبلان ما ،دوره تخصصی سرگذشت پژوهی شهدای گرانقدر استان اردبیل با حضور نمایندگان کنگره ۳۴۰۰ شهید استان در شهرستان های اردبیل، در مرکز آموزشی شهید پیرزاده اردبیل برگزار شد.

حسن زاده، دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با اشاره به شعار از کربلا تا چالدران، از چالدران تا مدافعان گفت: با الگو قراردادن شهدای کربلا، تمامی شهدای ایران در دفاع از حریم دین اسلام به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و باید یاد و نام تمامی شهدا را گرامی داشت.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل با اشاره به جمع آوری آثار شهدا گفت: نمایندگان کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در شهرستان ها با هدف جمع آوری تمام آثار شهدا و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این دوره دو روزه حضور یافتند و انتظار می رود تا برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، شاهد اجرای برنامه های مختلف در سطح استان باشیم.

وی با تاکید بر فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس در حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران خالصانه جنگیدند و نشر چنین رشادتها در بین آحاد ملت، بخصوص نوجوانان امروزی و نسل آینده ضروری است‌.

حسن زاده گفت: اردبیل، تاسوعای لشگر ۳۱ عاشورای جنگ هشت ساله دفاع مقدس است، چراکه رزمندگان زیادی از از دورترین شهرها و روستاهای اردبیل در لشگر۳۱ عاشورای آذربایجان شرقی حضوریافته و تا آخرین قطره خون جنگیدند.

 دبیر اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت ها و اقتدار مملکت را مدیون همان رشادت ها و ازخودگذشتگی رزمندگان، ایثارگران و شهدای جنگ تحمیلی هستیم و همه ما باید دینمان را به شهدا ادا کنیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد