سرویس: سیاسی
کد خبر: 96566
|
16:34 - 1401/06/18
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل:

ارسال آب شرب به استان‌های مرزی، عرض ارادت به امام حسین(ع) است/شعارهای کربلا ظرفیت جهانی‌سازی شدن را دارند

ارسال آب شرب به استان‌های مرزی، عرض ارادت به امام حسین(ع) است/شعارهای کربلا ظرفیت جهانی‌سازی شدن را دارند
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شعارهای کربلا ظرفیت جهانی‌سازی شدن را دارند گفت: شایسته است راهپیمایی اربعین به راهپیمایی اعتراضی علیه استکبار جهانی تبدیل شود.

به گزارش سبلان ما ، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با بیان اینکه راهپیماییاربعینامسال یکی از با عظمت‌ترین اجتماعات تاریخ بشر است، اظهار کرد: شرع مقدس ما برای اجتماعات ارزش خاصیقائلاست و اجتماعات مثل اجتماع در نماز جمعه، نماز عیدین و حج جزو شعائر دین هستند؛ یعنی حیات اجتماعی دین را نشان می‌دهند و ثواب شعائر قابل مقایسه با عبادات فردی نیست.

وی افزود: ما باید از این ظرفیتبه صورتبین‌المللی، کشوری و فردی استفاده کنیم از جهت بین‌المللی شایسته است که این راهپیمایی به راهپیمایی اعتراضی علیهاستکبارجهانی تبدیل شود و تمام معترضین به وضع حاضر مدیریت جهانی در این مراسم حاضر شوند.

شعارهای کربلا ظرفیت جهانی‌سازی شدن را دارند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: صد البته شعارهای کربلا که شعارهای جهانی است، این ظرفیت را دارد و خوشبختانه پرچم‌های کشورهای مختلف در این راهپیمایی به اهتزاز درآمده است، از جهت کشوری و فردی نیز این اجتماع می‌تواند به حرکت بزرگ اصلاحی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این اجتماع به منزله یک مدرسه و عشق اباعبدالله(ع) به عنوان قوی‌ترین اهرم، می‌تواند مشکلات اجتماعی و فردی ما را حل نماید.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: امام حسین(ع) امسال به طور استثنایی جاذبه و عظمت خود را نشان داده است. این اجتماع در وهله‌ اول، عزت برای تمام مسلمان‌ها است، زیرا صاحبان ادیان سال‌هاست درباره این موضوع تحقیق می‌کنند که چطور شخصی بعد از ۱۴۰۰ سال توانسته این همه جاذبه و جمال خود را حفظ کند.

وی اضافه کرد: حتی واتیکان ۱۵۰۰ عنوان کتاب در خصوص کربلا و عاشورا از ایران جمع‌آوری کرده و روی آن تحقیق می‌کند تا بتواند چند نفر بیشتر را در کلیسا جمع نماید.

دین جز خیرخواهی نیست

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: من در اینجا یک خیرخواهی بزرگ دارم. خیرخواهی از واجبات دین ماست رسول خدا فرمود: دین جز خیرخواهی نیست. سوال شدیا رسول اللهبه چه کسی خیرخواهی داشته باشیم؟ فرمود: به خدا، کتاب خدا، رسول خدا، پیشوایان مسلمان‌ها و به عموم مسلمان‌ها.

وی ادامه داد: فقط خدا می‌داند که این روزها چقدر مومنین آذربایجان زنگ می‌زنند، گریه می‌کنند، ناله می‌کنند به طوری که دل انسان کباب می‌شود. می‌گویند هر فقر و نداری را تحمل می‌کنیم اما به دوری از امام حسین(ع) طاقت نداریم؛ کاری کنید ما از راهپیمایی اربعین محروم نشویم، ما هر روز خون گریه می‌کنیم.

آیت‌الله عاملی تشریح کرد: من خیرخواهانه به دولت آذربایجان می‌گویم که یک دشمن هم برای انسان زیاد است، لزومی ندارد این همه آذری را برای خودتان دشمن بکنید، اصلا جریان عزاداری را خودتان تولیت کنید. مثل اردوغان که خودش به هالکالی (خلق علی) می‌آید و در عاشورا خطبه می‌خواند. دولت‌های قبلی در ایران(غیر از پهلوی پدر و پسر) خودشان تکیه دولت می‌زدند و سکان عزاداری را به دست می‌گرفتند. قصهناصرالدین شاهدر تکیه دولت مشهور است.

دولت عراق از حضور سیل جمعیت غافلگیر شده است

وی در ادامه با اشاره به کاستی‌های امکانات رفاهی در عراق به علت کثرت زوار بیان کرد: مطلب دوم اینکه در حال حاضر در جداره مرزی، شدیداً به آب احتیاج است و دولت عراق نمی‌تواند تمام امکانات را فراهم کند، یک دولت ضعیف و ناتوان است که حمله آمریکا به عراق آنها را شدیداً عقب انداخته است.

هر کس به امام حسین(ع) علاقه دارد به استان‌های مرزی ایران آب شرب ارسال نماید 

امام جمعه اردبیل گفت: بنابراین هر کس به امام حسین(ع) علاقه دارد به استان‌های مرزی ایران آب شرب ارسال نماید و مطلب سوم اینکه زائران محترم که عازم هستند یا قصد زیارت دارند حتما به هشدارهای وزارت کشور توجه کرده و عمل نمایند، دولت عراق در برابر سیل جمعیت که از ایران به عراق سرازیر شده واقعا غافلگیر شده است و اگر در بعضی موضوعات نتواند مددرسانی کند احتمال تلفات وجود دارد.

وی تشریح کرد: فقط در اردبیل هر روز یک هزار و ۲۰۰ مجوز صادر می‌شد، با لحاظ کردن مجوزهای تمام استان‌ها، کاملاً می‌توان درک کرد که در عراق چه خبر است. تا چند کیلومتری مرز در دو طرف، امکان تردد خودرو نیست، همه جا قفل شده و زوار در آتش تابستان عراق کیلومترها باید پیاده تردد کنند و از جهت آب و سرویس بهداشتی اوضاع در حد بحران است.

آیت‌الله عاملی اذعان کرد: با تمام اینها ما باید خدا را هزاران هزار باید شکر کنیم که ملت ما ملت حسینی است و هجمه‌های شدید آتئیستی نتوانسته ملت ما را از باورهای مقدس دینی جدا کند.

وی گفت: این هفته در کشور مغرب عربی، اتفاقی افتاد که برای تمام کشورها و دولت‌هایی که با اسرائیل عادی‌سازی کرده یا درصدد عادی‌سازی هستند بسیار عبرت‌انگیز است. خبرگزاری های رسمی کشور مغرب اعلام کردند که در مرکز ارتباطات اسرائیل که به منزله سفارت اسرائیل است به تمام کارمندان زن سفارت که همه مغربی هستند توسط صهیونیست‌ها تجاوز شده و شخص رئیس این مرکز دیوید غوفرین در این افتضاح جنسی مجرم اول است و لذا اسرائیل فوراً او را از مغرب فراخواند.

وی ادامه داد: فعالان اجتماعی مغرب، خواستار بستن فوری دفتر ارتباطات اسرائیل که در نظر آنها لانه جاسوسی و بی‌عفتی است، شده‌اند و روز شنبه، ملت مغرب در برابر پارلمان این کشور علیه جاسوسی و سوء استفاده جنسی صهیونیست‌ها تظاهرات خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: شعار آنها این است «از ننگ و عار عادی‌سازی تا ننگ و عار سوء استفاده جنسی» آنها می‌گویند به کرامت ملی ما اهانت شده و طبق قانون کشور، صهیونیست‌ها باید مجازات شوند، اما دولت مغرب که از طرفداران سرسخت عادی‌سازی با اسرائیل است حتی حاضر به محکوم کردن این افتضاح نیست.

وی تاکید کرد: این حادثه ذره‌ای از خیانت‌های بزرگ اسرائیل در هر کشوری است که در آنجا حضور دارد و بنابراین تمام ملت‌های مسلمان که اسرائیل در کشور آنها سفیر دارد مواظب ناموس خودشان باشند، اگر غفلت کنند اسرائیل در کمین است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: از عجائب امور این است که پادشاه مغرب در سالروز تاسیس اسرائیل یک تحفه ملوکانه به رئیس دیپلمات‌های اسرائیل در رباط داده تا به رئیس اسرائیل تقدیم کند ولی او آن را دزدیده است؛ این نکته نیز جای عبرت است که دولت‌های اسلامی که آغوش خود را به اسرائیل باز کرده‌اند، بدانند دزدی از کارهای برجسته اسرائیلی‌ها است.

وی گفت: حضور اسرائیل در کشورهای اسلامی یک خطر بسیار بزرگتر از آنچه گفته شد، دارد. بعد از عادی‌سازی با اسرائیل، این رژیم مجعول، قطعاً سراغ مذهب‌سازی جدید خواهد آمد و دین ملت را خواهد گرفت. در اکثر کشورهای عربی آنها کتاب‌های درسی را تغییر داده و آیات مربوط به بنی اسرائیل، امر به معروف و نهی از منکر و امور شاذ جنسی همچون همجنس‌بازی، برائت از مشرکین و کفار   را تغییر داده‌اند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد