سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96598
|
09:54 - 1401/06/22
نسخه چاپی

شهردار اردبیل خبر داد:

طرح لایروبی رودخانه بالیخلو اردبیل عملیاتی می شود

طرح لایروبی رودخانه بالیخلو اردبیل  عملیاتی می شود
شهردار اردبیل از اجرای طرح لایروبی رودخانه بالیخلو اردبیل در سه فاز خبرداد و گفت: این طرح با ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار بزودی آغاز می شود.

به گزارش سبلان ما ،محمود صفری  شهردار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاراناز اجرای طرح لایروبی رودخانه بالیخلو اردبیل در سه فاز خبرداد و گفت: این طرح با ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار بزودی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه لایروبی بالیخلو در داخل شهر اردبیل از پل قدس  به عمق یک متر  عملیاتی می شود، گفت: با لایروبی و نورپردازی مناسب رودخانه بالیخلو و مناطق پیرامونی آن، این رودخانه به یک مکان توریستی و رفاهی برای گردشگران و مسافران تبدیل  می شود.

شهردار اردبیل به زمان جاری شدن آب در این رودخانه نیز اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل باید درباره رهاسازی حقابه این رودخانه از دریاچه شورابیل تصمیم گیری و اقدام کند.

بالیخلو یکی از رودخانه‌های دایمی استان اردبیل است که از گردنه بالیخلو در جنوب غربی شهر نیر حد فاصل دو رشته ˈ بزقوش ˈ و ˈ سبلان ˈ سرچشمه می‌گیرد. از جمله سرشاخه‌های مهمی چون برجلوچای، سقزچی چای، آغلاغان، جوراب چای، درویش چای، لاطران چای در مسیر به این رودخانه پیوسته و آن را پرآب می‌سازند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد