سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97161
|
18:53 - 1401/09/09
نسخه چاپی

بخش خون و تالاسمی بیمارستان بوعلی اردبیل افتتاح شد

بخش خون و تالاسمی بیمارستان بوعلی اردبیل افتتاح شد
بخش خون، انکولوژی و تالاسمی بیمارستان بوعلی شهر اردبیل روز چهارشنبه طی آیینی به مناسبت گرامیداشت روز پرستار با حضور مسئولان محلی و جمعی از خیرین سلامت استان افتتاح شد.

به گزارش سبلان ما ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این آیین با اشاره به قدیمی و فرسوده بودن بیمارستان بوعلی اردبیل گفت: علاوه بر قدمت نزدیک به یک قرن این مرکز درمان و بیمارستان فاطمی اردبیل، کمبود فضاهای فیزیکی حوزه سلامت در این استان به خصوص در شهر اردبیل خیلی جدی است.

علی محمدیان اردی افزود: بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل با ۱۵۰ تخت راه‌اندازی شده ولی به علت نیاز استان به بخش‌ها و خدمات جدید درمانی، هم‌اکنون با بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی خدمات ارائه می‌کند و همین امر موجب تراکم مراجعان و کاهش کیفیت خدمات شده است.

وی خواستار تسریع در احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی خیریه نجف‌زاده و نیز بیمارستان یکهزار تختخوابی اردبیل شد و گفت: با احداث و راه‌اندازی این بیمارستان‌ها، اردبیل به حداقل استانداردهای فضای درمانی دست پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه با قدردانی از اقدام خیرخواهانه قدرت حاج نوری خیر سلامت استان در تجهیز و راه‌اندازی بخش خون و انکولوژی بیمارستان بوعلی اردبیل افزود: این بخش با چند اقدام بهسازی و نوسازی دیگر، از جمله آثار ماندگار این خیر سلامت است.

وی با دعوت از خیرین برای تامین زیرساخت‌های بخش درمان استان اردبیل، سرعت، دقت و کیفیت و نیز هزینه مناسب انجام شده توسط خیرین را از جمله ویژگی‌های اقدامات خیرین در اجرای طرح‌های بخش سلامت ذکر کرد و ادامه داد: همه حوزه‌های خدمات بهداشت و درمان استان اردبیل نیازمند یاری خیرین سلامت است.

دکتر محمدیان اردی اظهار کرد: بخش اورژانس، دیالیز و ان.آی.سی.یو بیمارستان بوعلی اردبیل نیاز به جا به جایی و تجهیز دارد و به علت نارسایی در این بخش‌ها، آمار مرگ و میر نوزادان استان اردبیل به رغم وجود چهار نفر فوق تخصص کودکان و نوزادان، در کل کشور رتبه نخست را دارد.

رئیس بیمارستان بوعلی شهرستان اردبیل نیز در این آیین گفت: بخش خون و تالاسمی این بیمارستان به علت فرسودگی از شرایط استفاده خارج شده بود ولی با همت قدرت حاج نوری خیر سلامت استان، بازسازی و تجهیز شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل قرار گرفت.

دکتر منوچهر براک با اشاره به صرف بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی، تجهیز و بازسازی این بخش درمانی افزود: هزینه تعمیر، بازسازی و تجهیز این بخش به همراه چند اقدام عمرانی دیگر از جمله نوسازی و تجهیز آشپزخانه و نیز احداث هواساز، توسط این خیر سلامت استان تامین شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به کودکان سرطانی و دارای نارسایی خونی و تالاسمی در این بخش بیان کرد: این بخش با اتاق بازی و نیز اتاق‌های مجهز به هواساز، به یک بخش درمانی مجهز و مطابق به اخرین استانداردهای درمانی تبدیل شده است.

رئیس بیمارستان بوعلی شهرستان اردبیل اضافه کرد: برای تجهیز این بیمارستان، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب شده و جذب ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: بخش خون و تالاسمی بیمارستان بوعلی اردبیل از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۵۰۰ کودک مبتلا به سرطان و تالاسمی را پذیرش کرده و با ۸۵ درصد بهبودی، خدمات شایانی در حوزه درمان انجام داده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کمک خیریه در بخش سلامت استان گفت: قدرت حاج نوری به عنوان یکی از ده‌ها خیر سلامت استان، تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش سلامت استان کمک کرده است.

علی غفرانی افزود: به علت اقدام کامل و مستمر این خیر سلامت که همچنان ادامه دارد، از وی در سطح ملی و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر و تجلیل خواهد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد