سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97197
|
13:10 - 1401/09/16
نسخه چاپی

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع):

روحانيت ،پرچم دار اعتقادي بسيج است

روحانيت ،پرچم دار اعتقادي بسيج است
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیلاظهار داشت: روحانيت پرچم دار اعتقادي بسيج بوده و حركت و استمرار انقلاب اسلامي در 43 سال گذشته مديون حضور روحانيت در تمام عرصه ها است.

به گزارش سبلان ما ،سردار محمدی  فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل صبح امروز آئین افتتاح جشنواره فرهنگی  ورزش طلاب و روحانیون استان اردبیل که با محوریت 38 شهید طلبه و روحانی و 3400 شهید استان در سالن ورزشی مقاومت برگزار شد اظهار داشت: روحانيت پرچم دار اعتقادي بسيج بوده و حركت و استمرار انقلاب اسلامي در 43 سال گذشته مديون حضور روحانيت در تمام عرصه ها است. 

وی گفت:امروز شهدای تررو و شهدای روحانی از جمله شهیدان طالقانی، دستغیب و اشرفی اصفهانی الگو و اسوه در روند حیات انقلاب اسلامی هستند وی ورزش را بهار سلامتی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در امر ورزش می فرمایند جامعه ورزشكار، جامعه‌اي پر تلاش، بانشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به اين طراوت و نشاط نيازمند است به همین سبب می توان گفت ورزش عزت نفس و اعتماد به نفس ما را افزايش مي‌دهد.

 یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه روحانیت پرچداران اسلام و ادامه دهندگان راه و پیام رسان اهداف و آرمان انبیا و اهل بیت علیه السلام هستند، افزود: درطول دوران هشت سال دفاع مقدس علما، طلاب و روحانيت با علم و بصيرت خود در كنار رزمندگان اسلام بسيار نقش آفريني كردند.

 سردار محمدی اصل به جهاد تبیین پراخت و گفت: امروز تبیین جهاد اول است که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را اعلام نموده اند و روحانیت همان‌گونه که در دفاع مقدس پیشتاز بوده و خوش درخشیده است باید در جهاد تبیین نیز پیشگام باشد چرا که وظایف خطیری در امر جهاد تبیین و حفظ دستاوردها و آرمان های انقلاب دارند.

 دبیرکل کنگره 3400 شهید استان اردبیل وظیفه امروز روحانیت را جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: دشمن با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای دروغ ‌پراکنی می ‌کند که لازم است در این مسیر روشنگری صورت گیرد. 

فرمانده سپاه استان اردبیل حضور طلاب بسيجي امروز در مقابل تهديدات فرهنگي و جنگ نرم را بسيار تاثيرگذار دانست و تصريح كرد: روحانيت و عالمان ديني در هدايت، طراحي و برنامه ريزي هاي فرهنگي بايستي بيش از گذشته نقش آفريمي كنند و روحانيت نبايد اجازه دهند كه امروز به افكار امام ضرب وارد شود امروز دشمنان درعرصه فرهنگي تمام تجهيزات خود را متحد كرده تا آرمان های حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی را مخدوش كند.

 وی گفت: روحانیون در ایام کرونا زمانی که بسیاری از خانواده های فوت شدگان به خاطر شرایطی که وجود داشت نمی توانستند نزدیک جنازه ها شوند چه در کفن ،تشییع ، تدفین و خاکسپاری، اما همه شاهد بودند که طلاب و روحانیون با روحیه جهادی و شهادت طلبی همه خطرات و آسیب ها را به جان گرفته و برای تدفین آبرومندانه فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا وارد میدان شدند. 

محمدی اصل گفت: روحانیت در همه عرصه های انقلاب حضور دارند و امروز در مولفه های متعدد در خدمت رسانی به مردم، در به صورت جهادی و میدانی مناطق کم برخوردار در مناطقی که در آنها سیل و زلزله خساراتی را وارد کرده با ایمان راسخ و بی منت برای کمک به هموطنان حاضر می شوند و در در امر کمک های مومنانه چه به صورت میدانی و فیزیکی و چه در کارهای تبلیغاتی در مساجد و محلات و پایگاه های بسیج پیشقدم هستند.

 فرمانده سپاه استان اردبیل بصیرت و استقامت رمز پیروزی بر دشمن دانست و افزود: روحانیت نقش اساسی در بقای انقلاب اسلامی دارند، البته همه در این زمینه وظیفه دارند اما وظیفه روحانیت خطیرتر است. 

وی تاکید داشت: هر کسی برای مبارزه با استکبار قدم بردارد و در هرسنگری که هست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت کند بسیجی است و بسیجی بودن به این نیست که هرکس لباس بسیجی به تن می کند بسیجی است، شرط اصلی بسیجی ماندن است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد