سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97215
|
07:46 - 1401/09/19
نسخه چاپی

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل

جاذبه‌های جدیدی گردشگری، ماندگاری گردشگر در استان را بالا برده است/شهریئری، به سایت موزه تبدیل می شود

جاذبه‌های جدیدی گردشگری، ماندگاری گردشگر در استان را بالا برده است/شهریئری، به سایت موزه تبدیل می شود
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی اردبیل به جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های گردشگری استان در سال‌های اخیر از تک بعدی خارج شده و جاذبه‌های جدیدی مثل پل‌های معلق، پیست‌های اسکی و مناطق نمونه گردشگری در استان ایجاد شده‌اند که در ماندگاری بیشتر مسافر تاثیرگذار هستند.

 فردین عینی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، به جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های گردشگری استان در سال‌های اخیر از تک بعدی خارج شده و جاذبه‌های جدیدی مثل پل‌های معلق، پیست‌های اسکی و مناطق نمونه گردشگری در استان ایجاد شده‌اند که در ماندگاری بیشتر مسافر تاثیرگذار هستند.  

وی به برنامه های حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان ثبت ملی آنها است چرا که پس از ثبت ملی شرایط قانونی برای حفاظت از میراث‌فرهنگی راحت‌تر می‌شود. 

 عینی به محوطه تاریخی شهریئری اشاره کرد و گفت:محوطه تاریخی شهر یئری به پایگاه ملی تبدیل شده و پروژه پوشش این مجموعه در حال اتمام است که در ادامه نیز با تبدیل این مجموعه به سایت موزه شرایط حفظ و نگهداری آن و حتی شرایط بازدید عمومی بهبود پیدا می‌کند. 

 وی گفت: استان اردبیل با داشتن آثار مهم تاریخی و میراث ثبت جهانی در چهارگوشه خود جاذبه مهمی در این حوزه برای گردشگران دارد و سعی می‌کنیم با ساماندهی سایر آثار جاذبه‌های بیشتری را ایجاد کنیم.   

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل به صنایع‌دستی استان نیز اشاره کرد و گفت: شهرهای ملی عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر ملی گلیم و ورنی به تازگی با تشکیل دبیرخانه کار خود را به شکل جدی آغاز کرده‌اند و علاوه بر آن ما در حوزه صنایع‌دستی با پرداخت تسهیلات گسترده به صورت فردی و کارگاهی و ارائه آموزش در همه شهرستان‌ها به دنبال توانمندسازی مردم و علاقمندان به صنایع‌دستی هستیم.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد