سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 97860
|
12:27 - 1401/11/27
نسخه چاپی

با حضور پژوهشگران و فناوران برتر استان؛

رویداد نیازهای فناورانه اولویت دار صنعت استان در اردبیل برگزار شد

رویداد نیازهای فناورانه اولویت دار صنعت استان در اردبیل برگزار شد
اولین رویداد ارائه نیازهای فناورانه اولویت دار صنعت استان اردبیل با حضور فناوران و اساتید دانشگاه در دانشگاه محقق اردبییل به کار خود پایان داد.

به گزارش سبلان ما ،اولین رویداد ارائه نیازهای فناورانه اولویت دار صنعت استان اردبیل با حضور فناوران و اساتید دانشگاه در دانشگاه محقق اردبییل به کار خود پایان داد.

کاظم دبیر معاون استاندار اردبیل در این رویداد با اشاره به اقدام ارزشمند دانشگاه محقق اردبیلی برای برگزاری چنین رویدادی گفت: در این رویدادها واحدهای تولیدی و کارخانجات می توانند نیازهای خود را مطرح و به دنبال ایده های فناورانه بروند.

وی به ضرورت توجه به ایده های مناسب و فناورانه در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: در همین راستا ایده ها باید در راستای ارتقای بهره وری باشد.

دبیر به ضرورت استفاده از تجارب صاحبان ایده و فکر تاکید و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی نیز باید در راستای تحقق اهداف این رویداد پای کار باشند.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی طی ۱۰ سال اخیر جزو دانشگاه های پیشرو در سطح کشور بوده است، گفت: این دانشگاه مولود انقلاب بوده و به عنوان یک ستاره در آسمان علمی کشور و جهان می درخشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی های معتبر ملی و بین المللی از جمله ISC، شانگهای و تایمز حضور دارد، گفت: با رویکرد مدیریت جدید دانشگاه امید می رود رشد علمی دانشگاه سرعت بیش از پیش به خود بگیرد.

رزمجو با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به دو موضوع جوانان و علم و فناوری تاکید ویژه داشته اند که در این راستا دانشگاه محقق اردبیلی جذب ۱۲۰ پژوهشگر پسادکتری را در دستور کار داده و این پژوهشگران یک تا سه سال مورد حمایت دانشگاه خواهند بود.

یوسف عباس پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز گفت: ۴۲ شرکت دانش بنیان در استان داریم که ۱۲ مورد از آن شرکت ‌ها در حوزه برق و الکترونیک و ۸ شرکت در حوزه تجهیزات پیشرفته فعالیت می‌کنند.

وی افزود: وجود منابع انسانی ماهر، پیچیدگی محصولات در حد کشورهای اروپایی، غیرقابل کپی برداری بودن تولیدات، مرتبط بودن محصولات با نیازهای جامعه و احساس مسئولیت اجتماعی از ویژگی‌های بارز شرکت های دانش بنیان استان است.

عباس پور تصریح کرد: ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای شرکت‌ های دانش بنیان استان اردبیل منظور شده بود که در هفته‌ های اخیر ۲۵۰ میلیارد ریال آن تامین شده و به زودی در اختیار شرکت ها قرار خواهد گرفت و تاکنون ۲۰ میلیارد ریال به شرکت ‌ها داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: از زمان تاسیس این پارک در استان اردبیل تا ۱۵ شهریور امسال، ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت ‌ها داده شده است، در حالی که طی پنج ماه گذشته، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال به شرکت ‌ها داده شده و در کنار آن، ضمانت نامه بانکی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در اختیار شرکت ‌ها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش شرکت ‌های دانش بنیان، در نظر داریم ۹۳ شرکت را برای بررسی وضعیت، در اسفندماه به معاونت علمی رئیس جمهوری معرفی کنیم تا در صورت موافقت به شمار شرکت های دانش بنیان استان اردبیل افزوده شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد