سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 98035
|
21:43 - 1401/12/12
نسخه چاپی

در راستای پرورش شاگردان مکتب سلیمانی؛

دوره آموزشی دانشجویی شمس در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

دوره آموزشی دانشجویی شمس در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
دوره آموزشی شمس با حضور 220 دانشجوی بسیجی استان اردبیل با هدف پرورش شاگردان مکتب سلیمانی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ،  عصر امروز دوره آموزشی شمس ویژه شاگردان مکتب سلیمانی با حضور  220 دانشجوی بسیجی از دانشگاه‌های استان اردبیل در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

سردار غلام‌عسگر کریمیان فرمانده اسبق سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در این دوره آموزشی گفت: اگر بخواهیم مکتب سلیمانی جهانی شود، باید مولفه‌ها و شاخصه‌های  این مکتب را برای افکار عمومی و جامعه بازخوانی کرده و گفتمان‌سازی کنیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس سردار سلیمانی را شاگرد مکتب انقلاب و امام حسین(ع) معرفی کرد و گفت: این شهید بزرگوار در جهاد و تلاش خود از قرآن و ائمه اطهار(ع) الهام گرفته بود.

فرمانده اسبق سپاه عاشورا از سردار سلیمانی به عنوان امیدی برای خودی‌ها و ناامیدکننده دشمنان یاد کرد و گفت: شهید سلیمانی اخلاص در عمل داشت و هر خدمتی کرد برای رضای الهی بود.

وی با بیان اینکه در مکتب شهید سلیمانی ثروت صرفا مال دنیوی نیست، بلکه تدین و عشق به ائمه است، ادامه داد: شهید سلیمانی یک پهلوان تمام عیار بود و زور این پهلوان در حمایت از ضعیفان و محرومان و علیه استکبار بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در عین پیش‌رونده‌بودن، پیش‌برنده نیز بود، گفت: سردار شهید سلیمانی یک جریان‌ساز است نه جریان‌سوز.

کریمیان با تاکید بر اینکه بر همه ما لازم است در جهت تجلیل از خون این شهید بزرگوار، مکتب وی را تبلیغ و روشنگری کنیم.

حسین مظفری معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به تشریح جزئیات این دوره آموزشی پرداخت و گفت: سبک زندگی اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و مدیریتی شهید حاج قاسم  سلیمانی را از جمله مباحث این دوره آموزشی نام برد و گفت: مولفه‌های مکتب حاج قاسم- بررسی زندگی و سلوک شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی- تبیین  نقش حاج قاسم سلیمانی در تمدن سازی نوین اسلامی- مدیریت و فرماندهی نظامی حاج قاسم از دیگر مباحث دوره شمس بود.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاههای استان در این دوره آموزشی حضور یافتند، گفت: هدف از برگزاری دوره آموزشی شمس، تبیین مکتب حاج قاسم جهت تربیت کادر تراز انقلاب، تربیت شاگردان و همچنین تربیت راویان مکتب حاج قاسم است.  

 

برگزاری نمایشگاه از مکتب حاج قاسم، اجرای نماهنگ سردار دلها و پخش موشن گرافیک از انجمن های معاونت فرهنگ سازی و پخش بسته های فرهنگی در بین شرکت کنندگان، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این دوره یک روزه بود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد