سرویس: اخبار آذربایجان
کد خبر: 98530
|
11:24 - 1402/02/06
نسخه چاپی

پیش بینی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای آزادراه ارومیه – تبریز

پیش بینی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای آزادراه ارومیه – تبریز
یرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بر اساس پیش بینی اولیه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای قطعات سه، پنج و ۶ این پروژه هزینه می شود.

به گزارش سبلان ما ،محسن حمزه لو  شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به روند فعالیت در آزادراه ارومیه – تبریز، گفت: این طرح به پیمانکار جدید سپرده شده است و بر اساس پیش بینی اولیه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای قطعات سه، پنج و ۶ این پروژه هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ تونل در این طرح احداث می‌شود که ۱۷ کیلومتر از مسیر ارومیه - تبریز را کاهش می‌دهد، افزود: ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی، کاهش تصادفات جاده‌ای و تسهیل رفت و آمد از مهمترین مزیت‌های توسعه محور‌های مواصلاتی است و همچنین زمینه توسعه استان را بیش از پیش فراهم کند.

حمزه لو با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: برنامه ریزی شده طی امسال حدود ۲۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان غربی به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: در مجموع طی یک سال گذشته در راستای توسعه ایمنی راه‌های ارتباطی این استان، قرارداد ۴۵ هزار میلیارد ریالی ساخت و توسعه راه‌های ارتباطی در آذربایجان‌غربی عقد شده است.

حمزه لو با اشاره به لزوم بهره مندی از ظرفیت ریلی استان، بیان کرد: استفاده از ظرفیت باری راه آهن فرصت مناسبی است تا حجم حمل و نقل بار را در جاده‌ها کاهش داد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: در همین راستا در حال حاضر ایستگاه ارومیه و نقده برای حمل باری آماده است و می‌توان از این ظرفیت باری استفاده کرد.

حمزه لو در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی هم، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۳۴ هزار و ۴۴۳ نفر واجد شرایط بهره مندی از این طرح را دارد.

وی گفت: برای کل واجدان شرایط افتتاح حساب انجام شده و از این تعداد هشت هزار و ۲۳۵ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد: اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی فراهم شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

حمزه لو در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی میدان امام ارومیه، افزود: این اداره کل برای اجرای طرح میدان امام خمینی (ره) ارومیه اهتمام ویژه دارد و باید هم‌اندیشی و تعامل دستگاه‌ها برای سرعت‌دهی در روند اجرای طرح انجام گیرد.

وی افزود: احیا و نوسازی بافت میانی شهر ارومیه، حفظ هویت و ارزش‌های فرهنگی از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح میدان امام خمینی (ره) به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد