سرویس: ورزشی
کد خبر: 98900
|
10:34 - 1402/03/06
نسخه چاپی

با حضور جمعی از علاقه‌مندان به ورزش انجام گرفت؛

مراسم استقبال از هیمالیا نورد اردبیلی در فرودگاه+ عکس

مراسم استقبال از هیمالیا نورد اردبیلی در فرودگاه+ عکس
هیمالیا نورد اردبیلی با استقبال جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان به کوهنوردی به دیار سبلان بازگشت.

به گزارش سبلان ما، صبح امروز مراسم استقبال از صمد بابازاده هیمالیا نورد اردبیلی با حضور جلال آفاقی معاون اجتماعی دادگستری اردبیل، اکبر ورودی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، کلام اله صفری مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل، اباسط ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل، حسنی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل، مظاهری سرپرست هیئت کوهنوردی استان و جمعی از علاقه‌مندان به کوهنوردی در فرودگاه شهدای اردبیل برگزار شد.

صمد بابازاده یکی از هیمالیا نوردان اردبیلی است در آخرین صعود خود به اورست توانست تا ارتفاع 7900 متری را بدون اکسیژن صعود کند و به دلیل شرایط نامناسب جوی و نبود اکسیژن به توصیه سرپرست گروه از صعود کامل منصرف شود.

این هیمالیا نورد در گفتگو با سبلان ما به صعودهای خود بدون اکسیژن اشاره کرد و گفت: چند نفر معدود تاکنون توانستند بدون اکسیژن به بلندترین قله جهان یعنی اورست صعود کنند و من در این تجربه توانستم تا ارتفاع 7900 متری  صعود کنم.

وی با بیان اینکه می‌توانستم صعود خودم را به اورست تکمیل کنم، گفت: شرایط بد جوی مانع تکمیل صعود بدون اکسیژن به اورست بود

بابازاده  به برنامه‌های آینده خود اشاره کرد و گفت: سال آینده با دعای خیر مردم و حمایت‌های مسئولان ورزش استان به اورست خواهم رفت تا ضمت فتح بلندترین نقطه مرتع جهان نام خود و ایران را به‌عنوان یکی از صعودکنندگان بدون اکسیژن به بام دنیا ثبت کنم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد