سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98959
|
17:38 - 1402/03/10
نسخه چاپی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

امام رضا (ع) برترین الگوی عطوفت و فروتنی است

امام رضا (ع) برترین الگوی عطوفت و فروتنی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به تبیین ویژگی‌های بارز امام رضا(ع) پرداخت و گفت: اخلاق سلیم، زهد و تقوای امام رضا (ع) حتی مخالفان اسلام را شیفته و مجذوب خود کرده بود و این باعث شگفتی حاکمان آن زمان شده بود.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به تبیین ویژگی‌های بارز امام رضا(ع) پرداخت و گفت: اخلاق سلیم، زهد و تقوای امام رضا (ع) حتی مخالفان اسلام را شیفته و مجذوب خود کرده بود و این جز خصوصیات بارز ایشان بود که باعث شگفتی حاکمان آن زمان شده بود.

وی به سیره تربیتی امام رضا (ع) اشاره و گفت: امام رضا (ع) به مستمندان رسیدگی می‌کرد به دادن صدقه به صورت پنهانی بسیار مبادرت می‌کرد و هیچ فرقی میان غلامان و اشراف و اقوام مگر بر اساس تقوا نمی‏‌گذاشت.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به سبک زندگی رضوی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی و آموزه‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی حضرت رضا (ع) می‌تواند سرلوحه زندگی شخصی و اجتماعی همه مسلمانان و شیعیان شود چراکه با استفاده از سیره و سخن آن حضرت و الگوگیری از روش زندگی حضرت رضا (ع)، می‌توانیم به راهکارهای مؤثری در سبک زندگی اقتصادی برسیم

وی شیوه زندگی امام رضا (ع) را الگویی برای همگان عنوان کرد و گفت: شیوه زندگی امام الرضا (ع) سرشار از مهربانی و تواضع بود، در برخورد با کینه و جاهلان ، آن امام همام برای خود جایگاهی فراتر از کارگران و غلامان تصور نمی‌کرد و همواره با مهربانی و احترام با آنان سخن می‌گفت و این رفتارهای امام رئوف، الگو برای تمام کسانی است که خود را پیرو آن حضرت می‌شمارند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تبعیت از سیره زندگانی ائمه معصومین (ع) به ویژه امام رضا(ع) را عامل سعادت دنیوی و اخروی نام برد و گفت: امروز ما باید بدانیم که به‌عنوان یک مسلمان و یک دوستدار اهل بیت (ع)  به جنبه‌های مختلف زندگی خود توجه کنیم، به غم و شادی آنان اهمیت دهیم و زمینه استراحت و آسایش‌شان را فراهم کنیم چراکه اینگونه اعمال آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی کم و جلوه متعادلی از خانواده و جامعه ایجاد خواهد شد.

وی به برکات سفر امام رضا(ع) به ایران پرداخت و گفت: امام رضا (ع) در مسیر ملاقاتشان احادیث فراوانی را مطرح کردند و توانستند محبت «اهل بیت (ع)» را در بین مردمان منطقه شرق مرز‌های اسلام گسترش دهند.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد