سرویس: سیاسی
کد خبر: 98984
|
13:23 - 1402/03/14
نسخه چاپی

امام جمعه مشگین‌شهر:

امام خمینی(ره) معنویت و نورانیت را به دنیا هدیه کرد

امام خمینی(ره) معنویت و نورانیت را به دنیا هدیه کرد
امام جمعه مشگین‌شهر به تبیین ویژگی‌های امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: تجدید حیات دینی و معنوی انسان معاصر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی تحت رهبری امام راحل بود و به تعبیر مقام معظم رهبری، این انقلاب هویت اسلام را در دنیا زنده کرد.

به گزارش سبلان ما، حجت‌الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر پیش از ظهر امروز در آئین گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) که با حضور جمعی از مردم ولایتمدار اردبیل در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اردبیل برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) سیاستمداری دوراندیش و عارفی کامل بود که در پرتو هدایت الهی به منبع نورانیت الهی و اقیانوس عرفان و معنویت متصل شد و به عنوان دانشمندی پارسا، حکیمی سیاستمدار، مومنی نواندیش، فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار همه عمر خود را برای احیای جامعه اسلامی صرف کرد.

وی گفت: امام امت عظمت مسلمانان را به رخ جهانیان کشید و فریاد کوبنده او لرزه بر جان و اندام زورگویان و مستکبران انداخت.

حجت‌الاسلام باوقار با بیان اینکه امام خمینی (ره) مظهر ارزش‌های انقلابی بود، گفت: به تعبیر آیت‌الله صدر، امام راحل در اسلام ذوب شده بود و عامل به اسلام و احیاگر ارزش‌های دینی بود، برای همین بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام امت به معجزه‌ای تبدیل شد که تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد.

وی از اسلام ناب محمدی به عنوان عامل اصلی هدایت امام خمینی (ره) نام برد و گفت: خود امام امت عقیده داشت که این انقلاب اسلامی باید به عنوان فرمولی برای انقلاب عظیم جهانی باشد و به نهضت امام عصر (عج) منتهی شود.

امام جمعه مشگین‌شهر به تبیین ویژگی‌های امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: تجدید حیات دینی و معنوی انسان معاصر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی تحت رهبری امام راحل بود و به تعبیر مقام معظم رهبری، این انقلاب هویت اسلام را در دنیا زنده کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معنویت و نورانیت را به دنیا هدیه کرد گفت: به قول یک صاحب نظر، قبل از انقلاب به اندیشه‌های دینی توجهی زیادی نمی شد اما بعد از این واقعه بزرگ باید در آن تامل شود و دین کاملا جدی گرفته شود.

این مبلغ اسلامی با بیان شاخصه‌های خط امام بعد از گذشت ۳۴ سال از ارتحال پیر جماران اضافه کرد: اولین شاخصه قیام و حرکت امام برای کسب رضایت خداوند به عنوان قیام الله بود.

وی گفت: اسلام دین کامل و جامع برای نجات بشریت است و امام راحل در خط حرکتی خود توانست اسلام ناب را به دنیا نشان دهد.

امام جمعه مشگین‌شهر ویژگی خط امام را تلاش برای حفظ اسلام و اجرای احکام و حدود اسلامی بیان کرد و گفت: در سایه انقلاب اسلامی احیای ارزش‌های ناب را شاهد و ناظر هستیم.

حجت‌الاسلام باوقار داشتن روحیه ایثار، جهاد و شهادت طلبی و توجه به حفظ وحدت و انسجام را از دیگر شاخصه‌های خط امام برشمرد و اظهار کرد: خط ولایت، خط اصلی این انقلاب است و حجت برای مردم در پیمودن این مسیر تمام شده است.

وی اعتقاد و اطمینان تام امام به مردم را یادآور شد و تصریح کرد: این اعتماد و اعتقاد به ملت در همه رفتار امام ظهور و بروز پیدا کرده و به معنای واقعی اسلامی و مردم ۲ اصل و قاعده کاری امام راحل بوده است.

حجت‌الاسلام باوقار دفاع از مظلوم و ملت‌های آزادیخواه را در برابر مستکبران و سلطه گران دیگر ویژگی خط امام راحل برشمرد و گفت: در سایه پیمودن خط امام است که شعار «ما می توانیم» تحقق یافته و به نتیجه خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: در این مکتب هیچ بن بستی وجود ندارد و قطعاً این انقلاب منتهی به انقلاب حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد