سرویس: سیاسی
کد خبر: 99004
|
15:55 - 1402/03/14
نسخه چاپی

یادداشت؛

انقلابی تمام‌عیار

انقلابی تمام‌عیار
رهبر معظم انقلاب اسلامی مبارزه نستوه دوران قبل از انقلاب بود. یک انقلابی تمام‌عیار که بعد از امام خمینی(ره) اعتدال و میانه‌روی در عرصه سیاست را پیشه خود کرد و مدارا و تسامح را در میان دوستان انقلاب سر لوحه قرار داد.

به گزارش سبلان ما، مهدی جدی فعال رسانه‌ای اردبیل به سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و نوشت: بعد از ارتحال امام خمینی (ره) سکان هدایت انقلاب اسلامی برای رسیدن به سرمنزل مقصود به امام خامنه‌ای سپرده شد، شخصیتی که تاریخ نشان داد؛ تئوریسینی بی نظیر، ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و روشنفکر واقعی است، روشنفکری که عقلانیت، زمان و مکان پایه تصمیم‌گیری اوست. 

با رحلت امام خمینی (ره) معمار کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی در 14‌خرداد 1368 بحث جانشین رهبری مطرح شد. خبرگان رهبری در اجلاس فوق‌العاده‌ای با درک درست شرایط کشور و لزوم وحدت و انسجام ملی و ثبات مدیریت از میان گزینه‌های موجود برای رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای را به جانشینی امام انتخاب کردند. این انتخاب در حالی صورت گرفت که ایشان اولاً اعتقاد به «شورای رهبری» داشت ثانیاً در مخالفت با شخص خود در مجلس خبرگان قاطعانه صحبت کرد. اگرچه خبرگان مدل شورایی را کنار گذاشت و سخنان آیت‌الله خامنه‌ای (در مخالفت با انتخاب خود) را نشانه‌ای از بزرگی، تواضع، فروتنی ایشان برشمردند و بر انتخاب وی اصرار نمودند.

درباره ویژگی‌ها، و دستاوردهای این سه دهه در پرتو رهبری ایشان کمتر سخن گفته شده است. به‌ویژه وقتی توطئه‌های دشمنان درباره انقلاب اسلامی، رهبری، مردم و ایران را مشاهده می‌کنیم این وظیفه بر همه نخبگان، روشنفکران، اصحاب قلم و رسانه و پژوهشگران سنگینی می‌کند که برای تنویر افکار عمومی و به خصوص نسل جوان در این زمینه اهتمام ورزند.

برای فردی که در مقام رهبری یک جامعه قرار می‌گیرد کارنامه و سوابق مدیریتی، آشنایی در حوزه‌های مختلف نقش بسزایی در کارآمدی و کارایی او دارد. آیت‌الله خامنه‌ای از ابتدای انقلاب تا زمان رهبری مسئولیت‌های مهمی چه با رأی مردم و چه با حکم امام خمینی (ره) را بر عهده داشته است.

امام جمعه تهران، دبیر کل حزب جمهوری، عضو شورای انقلاب (شورایی که در صدر انقلاب مسئولیت و مدیریت دوره انتقال قدرت از پهلوی به جمهوری اسلامی را بر عهده داشت)‌، نماینده امام در شورای عالی دفاع، رئیس شورای بازنگری قانون اساسی با حکم امام، نمایندگی مجلس شورای اسلامی (دوره اول)، عضو مجلس خبرگان رهبری (اول و دوم)، صاحب امتیاز روزنامه جمهوری اسلامی، 8 سال ریاست جمهوری (دوران جنگ) و حضور مستمر در جبهه‌های جنگ کارنامه‌ای افتخار‌آمیزی را برای ایشان رقم زده است.

آنچه که همه ما از رفتار، منش و سلوک فردی و اجتماعی رهبری سراغ داریم انسانی خداباور‌، متوکل، شجاع و نترس، مهذب و سلیم‌النفس، ساده‌زیست و به‌شدت قناعت پیشه، مصمم و خستگی‌ناپذیر، منظم با برنامه‌ریزی دقیق، خرافه‌ستیز و روشنگر، عدالت‌طلب و ضد فساد و رانت‌خواری، خوش‌خلق، مردم‌دار به معنای واقعی است.

آیت‌الله خامنه‌ای به واقع تئوریسین، ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و یک روشنفکر واقعی است روشنفکری که عقلانیت، زمان و مکان پایه تصمیم‌گیری اوست. نظریه امامت در تفکر اسلامی را سال‌های قبل از انقلاب در آثار و مکتوبات خود مطرح کرد. مورخ و صاحب‌نظری بزرگ در حوزه تاریخ جهان، روابط بین‌الملل و جهان اسلام است.

ولادیمیرپوتین رییس‌جمهوری روسیه می‌گوید: «در دیدار من با رهبری ایشان روسیه را به گونه‌ای توصیف کردند و درباره شعرا، نویسندگان و مشاهیر آن صحبت کردند که دیدم از من بهتر کشورم را می‌شناسند» ایشان نویسنده، خطیب، شاعر و بزرگترین حامی فرهنگ و هنر در ایران بعد از انقلاب است.

خاویر پرزدکوئیار دبیر کل وقت سازمان‌ملل‌متحد پس از دیدار با رهبری می‌گوید: «من در طول مدت مسئولیتم با شخصیت‌های سیاسی و رؤسای جمهور و رهبران زیادی از کشورهای دنیا ملاقات داشته‌ام. اما تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی آیت‌الله خامنه‌ای ندیده‌ام.»


در عرصه دفاعی و امنیتی ما از رهبری درایت و کیاست، قانون‌گرایی‌، تدبیر و جامع‌نگری را سراغ داریم. قدرت پیش‌اندیشی و راهبردی همراه با مدیریت مهار بحران‌ها متکی بر «امیدبخشی و روحیه آفرینی» از جلوه‌های مدیریتی ایشان است.

رهبری در حکم فرماندهی کل قوا نقش بنیادی در باز‌دارندگی دشمنان، و تأمین امنیت ملی و گسترش عمق راهبردی انقلاب اسلامی داشته است. اگر ایران در منطقه حساس و ناامن غرب آسیا (خاورمیانه) دارای ثبات و امنیت است مدیون رهبری، نیروهای مسلح و حضور مردم مبتنی بر «مدیریت راهبردی و استراتژیک» بوده است. 

مدیریت جهادی، ایجاد امنیت پایدار، کاهش تهدیدات، حفظ استقلال و توسعه قلمرو حیاتی و دفاعی کشور فراتر از مرزهای جغرافیایی از مولفه‌های مهم این مدیریت محسوب می‌شود.

رهبری را باید به جامعه به‌خصوص جوانان معرفی کرد. ایشان از جمله رهبران بزرگ جهان در قرن 21 است.

 رسانه‌های استکباری بعد از ارتحال امام خمینی (ره) تصمیم به «بایکوت خبری  آیت الله خامنه‌ای» در دنیا گرفتند تا صدا و تصویر و پیام ایشان به گوش جهانیان نرسد! بنابراین همه کسانیکه خود را انقلابی می دانند و دارای رسانه و تریبون هستند باید در این عرصه نقش آفرینی کنند  و با تبیین منظومه فکری و سیره عملی رهبر معظم انقلاب در جهان بکوشند.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد