سرویس: سیاسی
کد خبر: 99035
|
22:51 - 1402/03/14
نسخه چاپی

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) اردبیل:

راهبردهای انقلابي و مبارزاتي امام خميني(ره)، کتاب راهنمای گام دوم انقلاب است

راهبردهای انقلابي و مبارزاتي امام خميني(ره)، کتاب راهنمای گام دوم انقلاب است
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) اردبیل به لزوم تدوین کتب درسی از قیام ماندگار 15 خرداد اشاره کرد و گفت: شناخت راهبردهای انقلابي و مبارزاتي امام خميني(ره)، کتاب راهنمای جوانان در گام دوم انقلاب است.

طاها نجفی‌نژاد مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) اردبیل در گفتگو با سبلان ما  به لزوم تکریم قیام تاریخ‌ساز و حماسه ماندگار مردم در قیام 15 خرداد اشاره کرد و گفت: درسها و پیام‌های این قیام ماندار امروز باید به عنوان کتاب درسی در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه سراسر کشور تدریس و علاوه بر آن موضوع پایان نامه های دانشگاهی و حوزی قرار گیرد.

وی شناخت راهبردهای انقلابی و مبارزاتی امام خمينی (ره) را لازم تداوم راه امام در گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: قیام 15 خرداد به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی از حساسیت ویژه‌ای برای آشنایی نسل جوان با راهبردهای انقلابی و مبارزاتی امام خمينی(ره) برخوردار است.

این مبلغ اسلامی به سوالات پیرامون 15 خرداد در ذهن نسل جوان و پیش رو اشاره کرد و گفت:آمریكا از چه‌ زمانی‌ به‌ دخالت‌ فعالانه‌ در ایران‌ اسلامی‌ دست‌ یازید؟ برای‌ بسط‌ سلطه‌ خود چه‌ راه‌هایی‌ را پیمود و چه‌ نقشه‌هایی‌ را ترسیم‌ كرد و چگونه‌ با موانع‌ احتمالی‌ به‌ مبارزه‌ برخاست‌؟ چگونه‌ دخالت‌ امریكا منجر به‌ قیام‌ 15 خرداد شد و پیامدهای‌ آن‌ چه‌ بود و چگونه‌ بعد از آن‌ به‌ سلطه‌گری‌ بی‌رقیب‌ در ایران‌ مبدل‌ شد؟ این‌‌ها سوالاتی‌ هستند كه‌ در کتاب های درسی باید به آن‌ها پاسخ‌ داده شود تا با روایت گوشه‌هایی‌ از آن قیام ماندگار به‌ روایت‌ اسناد  روشنگری ماندگاری در نسلها شکل گیرد.

نجفی نژاد با بیان اینکه وفاق ملی جلوه بارز خود را در قیام 15 خرداد نمایان کرد، گفت:15 خرداد در حقیقت محصول اندیشه دینی سیاسی رهبر فقید انقلاب بود.

وی تصریح کرد: اصالت فکر امام بود که عامل اصلی حرکت مردم و حتی ایجاد تشکلهای سیاسی دراقشار و طبقات مردم شد و در ادامه حرکت‌های دانشجویی، تشکل‌های روشنفکران و دانشگاهیان، تشکل روحانیت و جمعیت ها و تشکلهای مختلفی که در بین بازاریان و اصناف به وجود آمد، بر اساس اندیشه امام و در پرتو حرکت اصیل و بی سابقه او ایجاد شد. 

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه از بین رهبران سیاسی و انقلابی جهان کمتر کسی را می توان یافت که مانند حرکت پیامبرگونه امام به تنهایی و صرفاً با توکل به خدا و با اعتقاد راسخ به اصول خود، یک تنه به میدان آمده باشد تصریح کرد: قیام 15 خرداد، سکوی پرتاب و شالوده انقلاب اسلامی ایران است که بنیادی‌ترین تغییرات ساختاری را در نظام سیاسی ایران به وجود آورد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد