سرویس: اقتصادی
کد خبر: 99873
|
11:28 - 1402/05/31
نسخه چاپی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبرداد:

پایان بهسازی جاده پارس‌آباد - سربند تا امسال

پایان بهسازی جاده پارس‌آباد - سربند تا امسال
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به حجم بالای تردد و میزان تصادفات بالا در مسیر جاده پارس‌آباد - سربند ، تعریض و بهسازی این مسیر از سال گذشته شروع شده و در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سبلان ما ، محبوب حیدری روز سه‌شنبه در گفتگویی اظهار کرد: طرح تعریض مسیر جاده پارس‌آباد - سربند  جزو طرح‌های اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی استان است که در ۲ سال اخیر حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر تعریض شده و بهسازی باقی مانده مسیر به طول ۲۰ کیلومتر هم در دست اجرا است که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: پیمانکار این طرح یک‌هزار میلیارد ریال از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مطالبه دارد و تلاش بر این است با پرداخت مطالبه پیمانکار، اجرای طرح سرعت گرفته و در زمان مقرر افتتاح شود.

وی ادامه داد: علاوه براین طرح ، امسال ۲۰ کیلومتر از مسیر سربند - مشگین‌شهر با تامین اعتبارات لازم از محل پیوست بودجه به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ بانک ملت به این طرح مصوب شده که از این مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال پرداخت شده و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به زودی پرداخت می‌شود.

وی درباره بهسازی بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر نیز افزود: موسسه عاشورا به عنوان مجری طرح بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از راه و شهرسازی مطالبه دارد که در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار و تامین اعتبار لازم، این طرح نیز تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده مشگین‌شهر- اهر به بزرگراه تبدیل می‌شود، ادامه داد: اجرای این طرح با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده، از مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم مشگین‌شهر بود که پس از اتمام مطالعات و تامین اعتبار اولیه به پیمانکار واگذار شد و عملیات اجرایی آن به خوبی پیش می‌رود.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند است.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای خبر/ ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد