دوشنبه 1403/03/14 03:03 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 3
1403-02-29 15:30 - شماره خبر : 306 0
نماینده سابق گرمی در مجلس:

دهه کرامت فرصتی برای بیان ارزش‌های دینی است

نماینده سابق گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: دهه کرامت فرصتی برای بیان ارزش‌های دینی، اخلاقی و تأکید بر نقش مهم زنان در جامعه است.

میر حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه فرصتی برای بیان ارزش‌های دینی، اخلاقی و تأکید بر نقش مهم زنان در تاریخ اسلام، ترویج فرهنگ و ایثار و کرامت در جامعه است.

وی اضافه کرد: دهه کرامت همچنین به‌عنوان یادآوری نقش مهم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در تاریخ شیعه و تأثیر آن‌ها بر فرهنگ و تمدن اسلامی تلقی می‌شود.

نماینده سابق شهرستان گرمی ادامه داد: در اسلام، زن و دختر منزلت و جایگاه ویژه‌ای دارند و بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، زنان و دختران به‌عنوان آفریده‌های خداوند متعال، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جایگاهی رفیع در نظام هستی هستند.

وی تصریح کرد: نگاه قرآن به زنان و دختران بر پایه اصل عدل و حکمت الهی است و به هر یک جایگاه خاصی اعطا شده است.

میرزاده بیان کرد: ما افتخار می‌کنیم که پیرو ائمه و ۱۴ معصوم هستیم و همچنین حضرت معصومه (س) الگویی برای زنان جامعه ما و منشأ خیر و رحمت هستند.

وی در خصوص منش و زندگی زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: در جامعه امروز، زنان نقش‌های متعددی را ایفا می‌کنند و در سازندگی خانواده‌ها و جامعه نقش پررنگی دارند و همچنین زنان در تربیت فرزندان و جامعه بسیار مؤثر هستند.

 نماینده سابق شهرستان گرمی افزود: علم و معرفت حضرت معصومه (س) در خاندانی پرورش یافت که سرچشمه علم و تقوا بود و الگوی عفاف و حیا ایشان به‌عنوان الگویی برای عفاف و حیا و همچنین الگوی صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات مطرح هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امام رضا (ع) که به‌خاطر صبر، تقوا و کرامت به‌عنوان الگویی برای مسلمانان در سراسر جهان مطرح هستند به دلیل مقام معنوی بالای خود و تأکید بر ارزش‌های اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند و به دلیل دانش و فضیلت بسیار به آل محمد مشهور هستند.

خبر از: پیام پاشازاده

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/VMl0P
اخبار مرتبط

فرماندار خلخال:

۲۵۰ خلخالی عازم مرقد امام (ره) شدند

1403/03/13 20:50

گویش کهن روستای لرد خلخال حفظ شده است؛

کتاب ۱۰ هزار واژه‌ای از گویش روستای لرد

1403/03/13 12:14

شهید «سردار شهید محمدرضا رحیمی»:

خدایا در روز حساب، ما را عفو کن

1403/03/14 00:05

او خالق نور ظاهری و غیبی است

صفحه34 قرآن‌ کریم

1403/03/14 00:04

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر