دوشنبه 1403/02/24 20:21 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 17
1403-02-09 07:15 - شماره خبر : 11 0
خاطرات 16 ساله یک راننده؛

تمام دغدغه‌های یک راننده در شهر چشمه‌های بهشتی

این شهروند اهل سرعین با ۱۶ سال فعالیت در حرفه رانندگی معتقد است: با وجود قیمت بالای قطعات خودرو، مشکلات بیمه‌ای و سایر مشکلات، اما عجله بدترین آفت رانندگی است و هرگز سرعت را ملاک رانندگی قرار ندهید.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، یعقوب عبدی علیداش، راننده شهرداری شهر سرعین که به مدت ۱۶ سال در حوزه حمل و حمل‌ونقل فعالیت دارد، به مناسبت روز ایمنی و حمل‌ونقل با خبرنگار «سبلان ما»گفتگو کرد.

 این راننده سرعینی که خاطرات تلخ‌وشیرین زیادی در سینه دارد است، درمورد به‌یادماندنی‌ترین خاطراتش می‌گوید: موردی پیش آمد که ماشین گردشگری به جوی افتاده بود و گردشگران حیران و سرگردان منتظر بودند تا کمک برسد ولی من با زنجیر ماشین گیرکرده در جوی را به ماشین خودم بستم و کمک کردم ماشین از جوی در آید و این حرکت باعث دوستی من و گردشگران آن ماشین شد.

 عبدی علیداش در لابه‌لای صحبت‌هایش گریزی به مشکل یک راننده می‌زند و می‌گوید: در زمینه بیمه رانندگان به‌صورت کلی که گاهی بیمه نمی‌شود یا اگر بیمه هم شوند این کار با تأخیر انجام می‌شود و البته مورد بعدی کم‌بودن حقوق و مزایاهای صنف رانندگان است و امیدوارم این مشکلات حل و به گوش مسئول برسانیم که به رانندگان در این زمینه توجه بیشتری شود.

 این راننده ادامه داد: پس از سال‌ها تجربه فعالیت در شغل حساس و پراسترس رانندگی توصیه‌ای دارم؛ رانندگان بدانند که جان انسان‌ها در دستان ما است؛ لذا خود را وقف خدمت به مسافران و همشهریان کنیم و باحوصله رانندگی کنیم.

 عبدی علیداش با ۱۶ سال فعالیت در حرفه رانندگی معتقد است: عجله بدترین آفت رانندگی است هرگز سرعت را ملاک رانندگی قرار ندهند.

 این راننده باتجربه درباره سختی‌ها و مشکلات شغلش می‌گوید: هر حرفه‌ای سختی‌هایی را در پی دارد و شغل ماهم از این موضوعات جدا نیست، از سختی‌های این شغل می‌توانم به بیماری‌های مفاصلی مانند دیسک گردن و دیسک کمر و... به‌خاطر نشستن پشت فرمان در ساعت‌های طولانی اشاره کنم.

 عبدی علیداش شهروند اهل سرعین که ۱۶ است شغلش رانندگی است، اذعان دارد: دوری از خانواده برای رانندگان طاقت‌فرسا است و هر راننده‌ای ممکن است دوری خانواده خود را به دلیل فعالیت در پروژه‌های مختلف و حمل و نقل‌ها و یا مأموریت کاری تجربه کند؛ ولی کسب روزی حلال برای خانواده، تحمل این سختی را آسان‌تر می‌کند البته دوری از خانواده به مدت طولانی برای رانندگان درون‌شهری کمتر اتفاق می‌افتد.

 این راننده سرعینی درباره مشکلات صنف رانندگان می‌گوید: بی‎خوابی، اضطراب، بیماری‎های جسمی، تغذیه نامناسب، کاهش قدرت بینایی از جمله مشکلاتی است که برای ما رانندگان وجود دارد.

 راننده سرعینی در آخر سخنان خود به مشکلات و کمبودهای شغل خود اشاره کرد و خواستار کاهش قیمت‌های وسایل جانبی خودروها، اهمیت به رانندگان، پرداخت بیمه و واریز به‌موقع حقوق شد.

 عبدی علیداش راننده اهل سرعین در پایان صحبت‌هایش بیان داشت: بنده هم به نوبه خودم از مسئولان می‌خواهم که در هر حرفه‌ای به نظرات آن صنف احترام بگذارند تا بتوانیم در کنار هم کشوری مقتدر داشته باشیم.

انتهای پیام/

https://www.sabalanema.ir/short/eGydG
اخبار مرتبط

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبرداد:

اجرای یک هزار برنامه قرآنی در ماه رمضان

1403/02/24 19:48

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگین خبرداد:

میزبانی مشگین‌شهر از پرچم امام رضا (ع)

1403/02/24 13:49

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:

راهیان نور یک نمایش جنگی است

1403/02/24 07:20

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر