دوشنبه 1403/02/31 06:48 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 1
1403-02-16 12:00 - شماره خبر : 109 0
سرپرست معاونت آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از آغاز اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی «سبلان ما»، به نقل از صداوسیما اردبیل موسی عبادی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، جمع‌آوری اطلاعات لازم برای بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری افراد جامعه است و دقت و صحت در این اطلاعات، با ارائه تصویری صحیح از وضعیت بیکاری در جامعه، موجب ارتقای کیفیت نتایج آمارگیری می‌شود و در نهایت، امکان برنامه‌ریزی بهتر برای کاهش میزان بیکاری کشور و بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم می‌کند.

 وی با عنوان اینکه هدف نهایی از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار، شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن است افزود: این هدف از طریق برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور، برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها، برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها و برآورد تغییرات سالانهٔ شاخص‌های نیروی کار در سطح استان‌ها تأمین می‌شود.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: این طرح به مدت ۱۴ روز با مراجعه به خانوارهای شهری و روستایی و شناسایی افراد ۱۵ساله و بیشتر اجرا می‌شود و بعد از اتمام آمارگیری، در فصول بعدی دوباره برای برآورد تغییرات صورت‌گرفته، به این خانوارها مراجعه می‌شود.

 وی تصریح کرد: اجرای این طرح از پانزدهم اردیبهشت‌ماه با مراجعه به نمونه‌های جامعه هدف شامل ۱۲۸ خوشه شهری و روستایی ۱۲ خانواری و اعضای این خانوارها طبق تعریف، شروع و تا تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

 عبادی ادامه داد: نتایج این طرح به‌صورت فصلی و سالانه در قالب شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ساله و بیشتر، شامل نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های نیروی کار، از طرف مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

انتهای پیام

https://www.sabalanema.ir/short/Nj5AX
اخبار مرتبط

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

خوشه صنعتی پوشاک و نساجی اجرا می‌شود

1403/02/29 13:07

در اردوی جهادی دامپزشکی صورت گرفت؛

واکسیناسیون ۲ هزار دام در بیله‌سوار

1403/02/28 11:51

معاون دادستان اردبیل:

سلطان جعل اردبیل دستگیر شد

1403/02/28 10:52

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

کلاف سردرگم سهمیه آرد عشایر مرتفع شود

1403/02/27 16:56

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر