دوشنبه 1403/02/31 07:29 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 1
1403-02-09 13:16 - شماره خبر : 15 0
قابلیت‌های صادراتی اردبیل معرفی می‌شود؛

حضور پررنگ اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

استان اردبیل در نمایشگاه خاص ایران اکسپو ۲۰۲۴ که فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های هر استان و بازاریابی محصولات است، حضوری پررنگ دارد و دو غرفه این استان توانمندی‌های صادراتی را به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه از جمله اولویت‌هایی است که دست‌اندرکاران، سرمایه گذران و مسئولان امر از هر فرصتی برای رسیدن به آن استفاده می‌کنند؛ در استان اردبیل  نیز که مساحتی حدود ۱۸ هزار کیلومترمربع دارد و باتوجه‌به شرایط خاص جغرافیایی از تنوع محیطی بی‌نظیر برخوردار بوده و مزیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی، گردشگری، معادن دارد، همه تلاش‌ها برای معرفی بیشتر قابلیت‌های کم‌نظیر این استان است. 

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و معرفی اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اِکو، برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر، حضور اردبیلی‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اخیراً نیز حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» همه‌وهمه فرصت‌هایی است که تلاش می‌شود تا توانمندی‌های اردبیل آن‌چنان که شایسته است در دنیا معرفی شود.

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که به اعتقاد کارشناسان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری ایران برای نمایش توانمندی‌های صادراتی است، امسال از ۸ اردیبهشت آغاز به کارکرده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه نیز دایر خواهد بود.

 اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲ غرفه دارد

 در این نمایشگاه خاص که فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های هر استان و بازاریابی محصولات است، استان اردبیل هم حضوری پررنگ دارد و دو غرفه این استان توانمندی‌های صادراتی را به نمایش گذاشته‌اند.

 سالن شماره ۴۱ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران غرفه استان اردبیل و غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل هم در سالن شماره ۳۵ نمایشگاه صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ میزبان بازدیدکنندگان است.

 بزرگ‌ترین رویداد صادراتی ایران فرصتی ویژه برای توسعه بازار هدف اردبیل

 هاشم علایی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار «سبلان ما»، با تأکید بر تأثیر برنامه‌های حمایتی از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران اذعان داشت: حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی علاوه بر ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان به توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی استان اردبیل نیز منجر خواهد شد.

  به گفته وی نمایشگاه ایران اکسپو به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور است و این نمایشگاه می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان استان اردبیل باشد.

 علایی با اشاره به حمایت‌های صورت‌گرفته از تولیدکنندگان برای حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو»، بیان داشت: این حمایت‌ها در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش، همچنین اعطای کمک‌هزینه‌های اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشور انجام می‌شود که امیدواریم این برنامه‌های حمایتی به توسعه استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم منتهی شود.

 افزایش تعاملات بین‌المللی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

 یاسر عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل درباره حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) ، گفت: از استان اردبیل بخش خصوصی با حمایت غرفه اتاق بازرگانی اردبیل و صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل در جهت معرفی فرصت‌های صادراتی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

 وی تصریح کرد: در این چهار حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) سعی ما در جهت افزایش تعاملات بیشتر با بازرگانان و معرفی توانمندی‌های صادراتی استان اردبیل خواهد بود.

 امسال ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران  دایر و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد و به طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع‌دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

 سید ابراهیم رئیسی در افتتاحیه این مراسم بیان داشت: برگزاری اکسپو ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که اقتصاد ایران قابل تحریم‌کردن نیست و طرح‌های منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

تلاش‌ برای توسعه شاخص‌های اصلی  توسعه در استان اردبیل 

درهرحال ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید؛ اما آنچه مهم است استفاده از این ظرفیت برای درآمدزایی بیشتر استان اردبیل است؛ در این شرایط رقم‌زدن تعاملات بیشتر با تجار و بازرگانان ایرانی و خارجی جهت توسعه بازار فروش محصولات تولیدی این منطقه از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ چراکه این استان با وجود برخورداری از موهبت‌های الهی و مرزی بودن اما یک استان صنعتی نیست و اقتصاد اهالی این استان بیشتر به کشاورزی، خام‌فروشی محصولات و خدمات وابسته است. 

استان اردبیل از شمال با جمهوری آذربایجان، از شرق با جمهوری آذربایجان، دریای خزر و استان گیلان، از غرب با استان آذربایجان شرقی و از جنوب با استان زنجان مجاور است؛ این استان دارای پتانسیل بالایی در زمینه توسعه صنعتی به‌ویژه در حوزه‌های صنایع غذایی است؛ اما به لحاظ صنعتی، این استان یکی از استان‌های کمتر توسعه‌یافته کشور بوده و همواره تلاش‌ها در مسیر کاهش فاصله با استان‌های توسعه‌یافته و افزایش میزان تولیدات صنعتی استان است.

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/eol13
اخبار مرتبط

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

خوشه صنعتی پوشاک و نساجی اجرا می‌شود

1403/02/29 13:07

در اردوی جهادی دامپزشکی صورت گرفت؛

واکسیناسیون ۲ هزار دام در بیله‌سوار

1403/02/28 11:51

معاون دادستان اردبیل:

سلطان جعل اردبیل دستگیر شد

1403/02/28 10:52

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

کلاف سردرگم سهمیه آرد عشایر مرتفع شود

1403/02/27 16:56

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر