دوشنبه 1403/02/31 08:34 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 2
1403-02-14 14:11 - شماره خبر : 90 0

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه چه گفتند؟

تحلیل تحولات منطقه، فرصت استفاده استان اردبیل ازبزرگ‌ترین رویداد تجاری کشور موسوم به "اکسپو" ایران  از جمله مسائل مهمی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه مطرح کردند.

  به گزارش خبرنگار سیاسی  پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»، تحلیل تحولات منطقه، فرصت استفاده استان اردبیل ازبزرگ‌ترین رویداد تجاری کشور موسوم به "اکسپو" ایران  و تأکید بر حل مشکلات شهرستان‌ها از جمله مسائل مهمی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه مطرح کردند.

 امام‌جمعه اصلاندوز: مطالبه‌گری در دولت فعلی با پاسخ شایسته روبه‌رو می‌شود

 حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر اصلاندوز با اشاره به فرصت‌های بزرگ‌ترین رویداد تجاری کشور موسوم به "اکسپو" ایران و حضور تجار و بازرگانان و شرکت‌های تجاری از پنج قاره جهان اظهار کرد: این رویداد با حضور بی‌سابقه مقامات تجاری از ۷۰ کشور دنیا مواجه شد و تردیدی نیست که برگزاری این نمایشگاه و رویدادهای جانبی آن فرصتی مناسب برای رشد و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آفریقایی است، قاره‌ای که نزدیک به نیمی از طلای جهان و یک‌سوم کل مواد معدنی دنیا را در خود جای‌داده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال که چرا حملات علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه دوباره شروع شد، گفت: با نقض آتش‌بس نانوشته میان آمریکا و گروه‌های مقاومت توسط آمریکا، حملات مجدد علیه پایگاه‌های این کشور در سوریه و عراق آغاز شد.

امام‌جمعه اصلاندوز ادامه داد: پایگاه میدان نفتی العمر که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده با چهار موشک و پایگاه آمریکایی خراب الجیر با سه موشک و یک فروند پهپاد در شرق سوریه هدف قرار گرفت؛ همچنین پایگاه عین الاسد در عراق نیز هدف چند موشک قرار گرفت.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: ائمه تمام زجر و مصیبتشان به‌خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند در غیر این صورت اگر امام صادق و امام باقر یک‌گوشه می‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع می‌کردند و فقط یک مسأله شرعی می‌گفتند، کسی به آن‌ها کاری نداشت.

جعفرزاده با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی از خدمات این نهاد مقدس تجلیل کرد و گفت: هر کجا یک گره وجود دارد ما آنجا وجود مقدس بسیج را با جان‌ودل لمس کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: بسیج در کنار مردم است و کار آن کاملاً قدسیت دارد بسیج یاور حقیقی مردم و انقلاب است و دقیقاً همین استقامت و مردانگی بسیج است که آوازه و محبوبیتش را در میان مردم صدچندان کرده و خار چشم دشمنان شده است.

امام‌جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه در شهرستان اصلاندوز فعالیت‌های بسیج همیشه منشأ خیر بوده است، خاطرنشان کرد: بر خود فرض می‌دانم از تمام زحماتی که متقبل شده‌اند از طرف مردم اصلاندوز قدردانی کنم.

جعفرزاده با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری در دولت فعلی با پاسخ شایسته روبه‌رو می‌شود، تصریح کرد: اخیراً ما در مقام مطالبه پیگیر تأسیس اداره صمت در شهرستان اصلاندوز بودیم که دولت و مسئولین مربوط اقدام عملی را در این زمینه انجام دادند که جای تحسین دارد.

وی گفت: یکی از اقدامات شایسته‌ای هم که اخیراً دولت آغاز کرده است این است که مجوز کسب‌وکارها به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار خواهند بود.

امام‌جمعه شهرستان اصلاندوز ادامه داد: از تمامی فعالان و دارندگان پروانه‌های کسب انتظار می‌رود دولت را در مسیر تحقق این موضوع یاری کنند و از دولت نیز می‌خواهیم این موضوع را پیش‌زمینه‌ای قرار دهند برای اینکه دولت الکترونیک برای تسهیل امور مردم و بدون نیاز به دیوان‌سالاری محقق شود.

امام‌جمعه نیر: اقدامات نقطه‌زن علیه سوداگری‌های اقتصادی انجام شود

حجت‌الاسلام آیت نعمتی، در خطبه‌های این هفته شهرستان نیر، اظهار داشت: مسئولیت‌هایی که به مدیران واگذار شده است از طرف خداوند امانت است و حاصل اعتماد مردم و نظام جمهوری اسلامی به آنهاست پس نباید از این اعتماد سو استفاده کرد و در مقابل انجام برخی از کارها لجاجت ورزید.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی نهادهای نظارتی باعث رنجیده‌خاطر شدن مردم می‌شود، تأکید کرد: مدیران در عین حالی که باید از جناح‌بازی دور باشند، باید بر زیردستانشان هم نظارت کافی داشته باشند که چراکه در قبال مسئولیتشان پاسخگو هستند

 امام‌جمعه شهرستان نیر خاطرنشان کرد: هرکس در جامعه نسبت به هر شغل و وظیفه‌ای که دارد نباید بی‌تفاوت باشد.

 وعده صادق توافق دشمنان برای منزوی کردن ایران را نقش‌برآب کرد

 امام‌جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکست توطئه دشمن، بیان داشت: طوفان الاقصی و حماسه وعده صادق توطئه و نقشه اقتصادی که برای ایران کشیده بودند را در هم شکست.

 وی گفت: دشمن می‌خواست با اجرای کریدور زنگزور ارتباط ایران را با اروپا قطع کند و ایران را منزوی کنند؛ اما همه این توطئه‌ها با عملیات وعده صادق شکست خورد

 حجت‌الاسلام آیت نعمتی تصریح کرد: دولت و بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های اقتصادی باید یک نقشه راه روشن اقتصادی داشته باشند و اقدامات نقطه زن بر علیه سوداگری‌های اقتصادی انجام دهند.

  وی اضافه کرد: انقلابی بودن فقط به اسم نیست انقلابی بودن به عمل‌کردن است؛ انقلابی آن بانویی است که با راه‌اندازی کارگاه چرم‌دوزی برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند و یا آن دلیر مردی است که با تأسیس کارخانه واشرسازی برای مردم اشتغال‌زایی می‌کند.

امام‌جمعه نیر خاطرنشان کرد: شهرستان نیر پر از کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی است و از نمایندگان مجلس می‌خواهم تا به این تولیدکنندگان و ایجادکنندگان فرصت شغلی کمک کنند.

امام‌جمعه خلخال:  بیکاری مردم را عاصی کرده است
حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه خلخال اظهارکرد: درحالی‌که مقابله با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار هزینه سنگینی را بر روی دوش دولت تحمیل می‌کند؛ ولی بااین‌حال تلاش دولت سیزدهم در ارتباط با ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مردم جامعه بسیار شایسته است.

وی گفت: درحالی‌که بیشترین تلاش را برای پیروزی انقلاب قشر مستضعف و کم‌درآمد جامعه کشیده‌اند، بیشترین فشار مالی ناشی از تورم و گرانی ارزاق و مسکن نیز همچنان بر روی قشر مستضعف و پایین جامعه است.

امام‌جمعه خلخال افزود: درحالی‌که خدمات دولت در مناطق برخوردار و شهرهای کلان کشور بیشتر به چشم می‌خورد این خدمات در سطح مناطق محروم همچون شهرستان خلخال ضعیف به نظر می‌رسد.

وی اظهار کرد: انتظار از مسئولین استان اردبیل رعایت عدالت در توزیع امکانات و اعتبارات بین شهرستان‌ها و توجه جدی به رفع محرومیت مناطقی مثل خلخال است که مردم آن به‌شدت از بیکاری عاصی شده و از آن رنج می‌برند.

امام‌جمعه خلخال گفت: درحالی‌که انتظار از مسئولین استان زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های خدادادی شهرستان برای حل مشکل بیکاری مردم است، درعین‌حال برخی از مسئولین برای خارج‌کردن این ظرفیت‌های بالقوه از دست مردم منطقه همچون انتقال آب خلخال به اردبیل در تلاش هستند.

امام‌جمعه پارس‌آباد: برگزارکنندگان انتخابات صداقت وامانتداری را مدنظر بگیرند 
حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی، امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی و عرض تسلیت به فرار رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: عوامل اجرای برگزارکنندگان انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی صداقت و امانت‌داری و اجرای دقیق قانون را مدنظر قرار گیرد و برابر قانون حق ندارند از کاندیدای حمایت کنند.

 وی تصریح کرد: در مناظره‌هایی که نمایندگان مجلس اجرا می‌کنند اخلاق‌مداری را سرلوح مناظره خود قرار دهند و یکدیگر را تخریب نکنند. 

امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: این مناظره می‌تواند مردم را در انتخاب فرد اصلح کمک کند و با این روش مردم بهترین‌ها را انتخاب خواهند کرد.

خطیب نمازجمعه شهرستان پارس‌آباد ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: مهم نیست به چه کسی رأی می‌دهید مهم حضور مردم در صحنه انتخابات به‌عنوان یک اصل مهم برای اعتلای نظام اسلامی و مأیوس کردن دشمن از دسیسه‌ها و فتنه‌ها است. 

وی گفت: دشمنان به دنبال یاس و ناامیدی در جامعه و کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند؛ مشارکت‌نکردن در انتخابات، نشانه عدم التزام عملی به اسلام است. 

باقری بنابی به شرح‌حال زندگی امام جعفر صادق پرداخت و گفت: ۲۵ شوال سالروز گرامیداشت شهادت امام جعفر صادق (ع) است که امام جعفر صادق (ع) تحولی بزرگ در ماندگاری و استواری دین مبین اسلام ایجاد کرد و مکتب تشیع مدیون تلاش‌ها و زحمات آن امام همام است و شاگردان بیشتری را تربیت کرد.

وی افزود: امام جعفر صادق (ع) در دوران امامت و زندگی خود با وجود همه شرایط سخت و خفقان وظیفه خود را در زمینه مبارزاتی و هم علمی انجام داد و سیره پیامبر اسلام (ص) و فرهنگ ناب محمد (ص) و تشیع را در جامعه ترویج کرد. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد درباره عملیات وعده صادق گفت: در عملیات وعده صادق قدرت و اقتدار ایران به رخ جهانیان کشیده شد و سیلی محکمی بر دشمنان زدیم . 

وی تصریح کرد: از رؤسای ۳ قوه می‌خواهیم دلار را کنترل کنند و ارزش پولی ملی ایران را حفظ کنند. 
امام‌جمعه پارس‌آباد با تأکید بر اینکه مسئولان باید اقتصاد ایران را از دلار زدگی خارج کنند، گفت: نیازمند برخورد جدی با اخلالگران نظام اقتصادی هستیم. 

 انتقاد از تکمیل نشدن جاده مغان

خطیب نمازجمعه شهرستان پارس‌آباد از تراژدی جاده مغان انتقاد کرد و ادامه داد: تا چه زمانی شاهد قتل در جاده مغان خواهیم شد و از مسئولان استانی و شهرستانی خواست جاده مغان را تکمیل کنند.

وی افزود: نبود قطار و کم‌شدن پرواز هواپیمایی باعث شده در جاده مغان رفت‌وآمد بیشتری شود از مسئولین استانی و شهرستانی می‌خواهیم اصل پروژه استان اردبیل که جاده مغان است به پایان برساند تا از شمال به جنوب و از آنجا به اتوبان کرج و تهران وصل شود تا کمتر شاهد قتل در جاده مغان شویم. 

امام‌جمعه پارس‌آباد از اجراکنندگان طرح نور در مورد رعایت عفاف و حجاب امر به و نهی‌ازمنکر تقدیر و تشکر کرد.

امام‌جمعه سرعین: هویت آینده جامعه به دست‌آموزش و پرورش است

حجت‌الاسلام ناصر نصیری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سرعین به اهمیت تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا در بحث معیشت و اقتصاد کمک می‌کند و شخص متقی حاضر نمی‌شود درحالی‌که خودش در راحتی به سر می‌برد، مردم را به‌سختی بیندازد.

 وی ادامه داد: قطعاً اگر از همدیگر حمایت کنیم لطف خدا شامل حال مردم می‌شود و نتیجه تقوا و پرهیزکاری همین است.

 امام‌جمعه موقت سرعین ادامه داد: اتفاقات بزرگی در دنیا رقم خورده است و قطعاً هر کسی در مقابل خداوند سرخم کند خداوند دست او را می‌گیرد و هر کسی در برابر خداوند سرکشی کند، هلاکت و نابودی در انتظار اوست.
وی تصریح کرد: زمانی مردم دنیا از ترسشان نمی‌توانستند علیه جنایت‌های ابرقدرت‌ها اقدام کنند، اما امروز به لطف الهی بعد از عملیات وعده صادق، شاهد جنبش معترضان در سراسر دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا هستیم.

 حجت‌الاسلام نصیری اظهار داشت: اگر امروز موشک‌های نقطه زن داریم به برکت این نظام مقدس است و باید در معیشت مردم و در سایر نیازهای کشور نیز بانک‌ها و ادارات مختلف اقدامات نقطه زن را اجرا کنند تا مشکلات موجود از جمله دلار، طلا یا سایر موارد اقتصادی درست و مدیریت شود.

 امام‌جمعه موقت شهرستان سرعین گفت: الان در زمینه نظامی در دنیا جزو برترین‌ها هستیم و باید در موضوع اقتصادی نیز این‌گونه باشیم.

 وی با اشاره به هفته کار و کارگر و هفته معلم گفت: تمامی ما مدیون آموزش‌وپرورش هستیم تمامی شخصیت‌ها و مسئولین مدیون آموزش‌وپرورش هستند و طبق فرمایش رهبر انقلاب هویت آینده جامعه به دست‌آموزش و پرورش است .

 حجت‌الاسلام نصیری توضیح داد: معلم با رفتار، کردار و آموزش نسل آینده را می‌سازد و ما باید قدردان آموزش‌وپرورش باشیم و از خداوند بزرگ بخواهیم آموزش‌وپرورش دچار سیاست‌زدگی نشود و طبق سیاست نظام جمهوری اسلامی پیش رود.

 

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/VJ52L
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر