دوشنبه 1403/02/31 10:45 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 6
1403-02-13 21:32 - شماره خبر : 82 0
مسئول بسیج فرهنگیان استان اردبیل:

تکریم معلم تکریم علم است

مسئول بسیج فرهنگیان استان اردبیل گفت: تکریم معلم و بزرگداشت این روز بمعنای تکریم علم و دانایی است.

بهنام سمیعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: آموزه‌های دینی ما مملو از تمجید و تعظیم از علم و معلم است و در بین اقشار جامعه نیز این قشر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: معلم همانند یک معمار است که با اندیشه، علم، تجربه و با عمق وجود خویش زیربنای یک جامعه را می‌سازد و این معماری در سال‌های آینده در یک جامعه بروز پیدا کرده و سرنوشت یک کشور را تعیین می‌کند.

 مسئول بسیج فرهنگیان استان اردبیل گفت: روز بزرگداشت معلم فرصتی کوتاه در مقابل عظمت جایگاه معلمین است تا زحمات، جایگاه ارزش این قشر مورد بازخوانی قرار گیرد تا جامعه بیشتر نسبت به نقش ارزنده معلمین آگاه شود.

سمیعی به نقش آموزش‌وپرورش در یک جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش آیینه تمام‌نمای آینده جامعه است و جامعه آرمانی جامعه‌ای است که معلمینش در آن جامعه مورد حمایت و تکریم قرار گیرند.

وی ادامه داد: توجه به معلم و معلمی تضمین‌کننده رشد و شکوفایی در تمامی زمینه‌های فرهنگی، دینی، اقتصادی، سیاسی و علمی آینده هر کشوری است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان اردبیل قدردانی از معلمین را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: در جامعه که معلم در آن جایگاه ویژه خود قرار داشته باشد مطمئناً آن جامعه در تمامی زمینه‌ها پیشرفت خواهد کرد.

 وی تأکید کرد: باید به این مسئله مهم توجه کینم وقتی که برای تربیت فرزندانمان در محیط خانواده چه تلاشی به کار گرفته و همین تلاش را معلم در محیط مدرسه با چندین دانش‌آموزان انجام می‌دهد.
 وی اضافه کرد: معلمی را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان با شغل‌های دیگر قیاس کرد؛ زیرا شخصی که در این مقام فرامی‌گیرد با افکار کودکان و نوجوانان درگیر بوده و سرنوشت یک جامعه را تعیین می‌کند.

 سمیعی گفت: معلم در کنار زمانی که برای آموزش دانش‌آموزان صرف می‌کند برای تربیت این قشر آینده‌ساز جامعه نیز از تلاش خود دست نمی‌کشد.

انتهای پیام/

https://www.sabalanema.ir/short/4xJy6
اخبار مرتبط

در جریان وقوع حادثه برای رئیس‌جمهور اتفاق افتاد؛

تذکر کارگروه امنیت روانی اردبیل به شایعه‌سازان

1403/02/30 21:32

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد:

اعزام امدادگران اردبیل به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

1403/02/30 18:25

لغو سفر رئیسی به پارس‌آباد؛

رئیس‌جمهور برای افتتاح «قیزقلعه سی» وارد تبریز شد

1403/02/30 07:40

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر