دوشنبه 1403/02/31 15:25 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 15
1403-02-19 09:36 - شماره خبر : 146 0
به همت بسیج سازندگی انجام شد؛

راه‌اندازی ۱۲۵ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در پارس‌آباد

مسئول بسیج سازندگی شهرستان پارس‌آباد گفت: ۱۲۵ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در این شهرستان با کمک بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است که سرمایه کلی این صندوق‌ها بیش از ۵ میلیارد تومان است.

تقی حاجی‌وند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «سبلان ما» گفت:  تاکنون ۱۲۵ صندوق قرض‌الحسنه مردمی با کمک مردم در شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی شده است که هم‌اکنون تعداد اعضای این صندوق‌ها بیش از ۳ هزار عضو است.

 وی افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردم پایه‌یکی از فعالیت‌های بسیج سازندگی است که این سازمان از سال ۱۳۹۹ و بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، ابتدا در حوزه مسائل تبیینی و ترویجی و سپس هم حوزه عملیاتی به این زمینه ورود پیدا کرد.

 مسئول بسیج سازندگی شهرستان پارس‌آباد گفت: محور فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال‌زایی بر پایه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی گذاشته شده که باهدف افزایش روحیه همدلی و همراهی و اتحاد مردم شکل‌گرفته و باعث تجمیع سرمایه‌های خرد و هدایت و راهبری مردم در زمینه اشتغال شده است.

 وی بیان کرد: اکنون هفت سال است که بسیج سازندگی در زمینه صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال فعالیت می‌کند.

 حاجی‌وند ادامه داد: سرمایه‌های خرد و کمک‌های خیرین سرمایه در گردش صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در پارس‌آباد را تأمین کرده است و اکنون سرمایه کلی این صندوق‌ها در این شهرستان بیش از ۵ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: این صندوق‌ها پس از چند سال فعالیت به تعاونی اشتغال تبدیل می‌شوند که تاکنون سه صندوق به تعاونی اشتغال روستایی تبدیل شده و در حال فعالیت است.

مسئول بسیج سازندگی پارس‌آباد با تأکید بر اینکه در حوزه اشتغال نگاه ما تسهیلات محور نیست، بلکه تکمیل زنجیره‌های ارزش اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: کاری که ما انجام می‌دهیم همراهی تولیدکننده از ابتدا تا زمانی است که به ما نیاز دارد و هیچ‌وقت ما او را رها نمی‌کنیم تا خودش به مرحله‌ای برسد که قابلیت پیگیری اموراتش را داشته باشد؛ بنابراین تمرکز ما در پرداخت تسهیلات اندک است و بیشتر حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش را به‌عنوان برنامه عملیاتی در منطقه هدف تعریف می‌کنیم.

وی اضافه کرد:  نمایشگاه‌های فصلی در سطح محلی، شهرستانی، استانی و ملی به‌صورت موقت برگزار می‌شود و مشکلات تولیدکنندگان در این نمایشگاه‌ها احصا می‌شود.

حاجی‌وند خاطرنشان کرد: در سال گذشته پنج نمایشگاه شهرستانی و چند نمایشگاه استانی برگزار شد که بیشترین نمایشگاه‌ها در حوزه محلی بود.

وی در پایان مورد دیگر اقدامات بسیج سازندگی گفت: اهدای ۲۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان به ارزش ۸۸۰ میلیون تومان، ارسال ۱۱ کامیون کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی آذربایجان غربی و سیل‌زدگان شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار، آب‌رسانی و توسعه آب شرب هفت روستا از جمله اقدامات مهم قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان پارس‌آباد بوده است.

 انتهای خبر/

 

https://www.sabalanema.ir/short/VpRYk
اخبار مرتبط

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

خوشه صنعتی پوشاک و نساجی اجرا می‌شود

1403/02/29 13:07

در اردوی جهادی دامپزشکی صورت گرفت؛

واکسیناسیون ۲ هزار دام در بیله‌سوار

1403/02/28 11:51

معاون دادستان اردبیل:

سلطان جعل اردبیل دستگیر شد

1403/02/28 10:52

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

کلاف سردرگم سهمیه آرد عشایر مرتفع شود

1403/02/27 16:56

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر