دوشنبه 1403/02/31 08:34 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 2
1403-02-10 14:39 - شماره خبر : 29 0
رئیس شورای شهر نیر:

زیپ‌لاین بولاغلار امسال تکمیل می‌شود

رئیس شورای شهر نیر از اجرای زیپ‌لاین در منطقه گردشگری بولاغلار خبر داد و گفت: در سال جاری این طرح گردشگری به اتمام می‌رسد.

 سپهر مهرآور نیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «سبلان ما»، با اشاره به‌ روز شوراها اظهار داشت: باتوجه‌به ماده یک قانون انتخابات شوراها پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی و سایر برنامه‌ها در محدوده شهر باتوجه‌به مقتضیات با هماهنگی شورای شهر انجام می‌گیرد.

انتخاب شهردار شاخص‌ترین اقدام شورای اسلامی شهر است

 وی با اشاره به وظایف شورا و بیان چند نمونه از آنها ادامه داد: انتخاب شهردار و نظارت بر امورات شهرداری از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات شورای اسلامی شهر است.

 رئیس شورای شهر نیر با اشاره به اقدامات سه سال خیر شورای شهر نیر گفت: این اقدامات در سه دسته عمرانی، اقتصادی و اجرایی انجام شده است.

 تکمیل کنارگذر شمالی نیر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

وی نیر در خصوص اقدامات عمرانی انجام‌گرفته در شهرستان نیر گفت: کنارگذر شمالی این شهر در ۵۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است و مابقی مسیر نیز نیاز به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که این اعتبار از محل تغییر کاربری املاک در حال تأمین است.

 
 تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر نیر

 این عضو شورای شهر نیر از حجم آسفالت‌ریزی چشمگیر معابر این شهر خبر داد و گفت: علاوه بر ۱۱۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی، ۳۵ هزار مترمربع زیرسازی در شهر نیر با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

 
 ساماندهی ۲ رودخانه «آغلاغان چای» و «وله‌زاقارد» در نیر 


مهرآور نیری اضافه کرد: اجرای طرح ساماندهی و ساحل‌بندی رودخانه «آغلاغان چای» و«وله زاقارد»، همچنین زیباسازی محوطه این رودخانه‌ها  با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است و جدول‌گذاری معابر با ۵ میلیارد تومان از اقدامات تکمیل شده عمرانی در شهر نیر است.


 ساحل‌بندی نهر یونجالار در حال اجرا است

 وی با بیان اینکه برخی از طرح‌های عمرانی نیر با همکاری و مساعدت شورا اسلامی و شهرداری در حال اجرا است، گفت: طرح اجرای روشنایی در منطقه گردشگری بولاغلار با مساعدت و همکاری شهرداری و میراث‌فرهنگی صورت گرفت و ساماندهی و ساحل‌بندی نهر یونجالار با مساعدت و همکاری جهاد کشاورزی به انجام می‌رسد.

 
 زیپ‌لاین بولاغلار امسال به پایان می‌رسد

 رئیس شورای شهر نیر از اجرای زیپ‌لاین در منطقه گردشگری بولاغلار خبر داد و گفت: در سال جاری این طرح گردشگری به اتمام می‌رسد.

 وی ادامه داد: هزینه اجرایی زیپ‌لاین در منطقه گردشگری بولاغلار ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است و ۲۰درصد از این طرح اجرایی شده و مابقی در سال جاری تکمیل خواهد شد.

 
 راه‌اندازی دوباره کارخانه آسفالت از اقدامات مؤثر شورای شهر نیر

 وی افزود: عملیات اجرایی میدان دواب (محل فروش‌دان)، راه‌اندازی بوفه و احداث کارخانه محصولات بتنی و راه‌اندازی دوباره کارخانه آسفالت نیر از جمله اقدامات اجرایی صورت‌گرفته به‌وسیله شورای شهر نیر است و این طرح‌ها با جدیت در حال پیگیری است.

 اصلاح کمیسیون ماده ۵ مطالبه مردمی بود
 رئیس شورای شهر نیر به اقدامات اداری که به‌وسیله شورای اسلامی انجام‌گرفته اشاره کرد و تصریح کرد: اقدامات اساسی در اصلاح کمیسیون ماده ۵ انجام گرفت که خواسته مردم بود.

وی با اشاره به وظیفه اصلی کمیسیون ماده 5  گفت: به طور خلاصه وظیفه کمیسیون 5 تغییر و تصویب طرح‌های تفصیلی است، البته چنانچه « تغییرات نقشه‌های تفصیلی اگر بر اساس طرح جامع شهری مؤثر باشد باید به تأیید مرجع تصویب کننده طرح جامع (شورای عالی شهر سازی و معماری ایران یا مرجع تعیین شده از طرف شورای عالی) برسد.

 سپهر مهرآور نیری خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از دیون گذشته کارمندان شورای شهر نیر پرداخت شده است و پرداخت مزایای هفت نفر از بازنشستگان در دوره ششم شورای اسلامی شهر نیر انجام‌گرفته است.

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/VwJ6l
اخبار مرتبط

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

خوشه صنعتی پوشاک و نساجی اجرا می‌شود

1403/02/29 13:07

در اردوی جهادی دامپزشکی صورت گرفت؛

واکسیناسیون ۲ هزار دام در بیله‌سوار

1403/02/28 11:51

معاون دادستان اردبیل:

سلطان جعل اردبیل دستگیر شد

1403/02/28 10:52

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

کلاف سردرگم سهمیه آرد عشایر مرتفع شود

1403/02/27 16:56

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر