دوشنبه 1403/02/31 09:24 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 3
1403-02-09 19:09 - شماره خبر : 22 0
دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی مطرح کرد؛

رسوایی مدعیان آزادی بیان با سرکوب دانشجویان

دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی با حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، گفت: سرکوب خشن اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا رسوایی بزرگ مدعیان آزادی بیان است.

امین ندیری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اعتراض دانشجویان آمریکایی نسبت به نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: در حالی نسل‌کشی مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان آن ادامه دارد که، خیابان‌های آمریکا و دانشگاه‌هایش صحنه حضور حامیان مردم غزه و معترضان به این نسل‌کشی است.

وی افزود: دانشجویان آمریکایی باوجود دستگیری وبا اینکه موقعیت شغلی خود را به خطر می‌اندازند، اما دست از اعتراضشان بر نمی دارند و سرکوب خشن اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا رسوایی بزرگ مدعیان آزادی بیان است.

دانشجوی سیاسی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر در برابر این بیداری دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکایی علاوه بر دستگیری  دانشجویان با کاهش بودجه دانشگاه‌ها سعی در کنترل و مدیریت این حرکت اعتراضی دارند اما این  خشونت‌ها نیز مانع ازحرکت اعتراضی دانشجویان نشده و علاوه بر دانشجویان معترض اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیزبه حمایت از فلسطین برپاخاسته‌اند.

دانشجویان معترض آمریکایی خواهان قطع روابط با رژیم صهیونیستی هستند

وی یادآور شد: اولین اقدام و جرقه اعتراضات علیه این نسل‌کشی مردم غزه در دانشگاه کلمبیا انجام‌گرفت و به تدریج به سایر دانشگاه‌های بزرگ آمریکا همچون هاروارد، ییل، تافتس، تگزاس، میشیگان نورث وسترن نیز سرایت کرده است.

ندیری خاطرنشان کرد: دانشجویان معترض آمریکایی خواهان قطع روابط اقتصادی و فرهنگی با حامیان رژیم صهیونیستی هستند.

وی اصلی‌ترین خواسته‌های دانشجویان آمریکایی در این اعتراض را متوقف کردن تجارت با سازندگان تسلیحات نظامی دانست و گفت:  این قطع ارتباط شامل تأمین کنندگان تسلیحات صهیونیست‌ها و مدیرانی است که از شرکت‌ها و پیمانکاران صهیونیست نفع می‌برند.

دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد:  نکته مهمی که باید به ان اذعان کرد این است که این دانشجویان نماینده قشر متوسط آمریکا نیستند؛ بلکه اغلب فرزند سناتورها و طبقات مرفه و ثروتمند جامعه هستند و خواستار شفاف‌سازی نسبت به پول‌های دریافتی از صهیونیست‌ها و حمایتهای مالی صورت گرفته از این رژیم غاصب هستند. 

وی ادامه داد: اجساد کودکان و مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین احساسات بین‌المللی را تحریک کرده است .

ندیری بیان داشت: کشوری که خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند الان وقتی دانشجویانش برای دفاع از فلسطین اعتراض می‌کنند، براحتی حقوق بشر را نقض کرده وآن‌ها را دستگیر می‌کند و البته سازمان‌های بین‌المللی که اقتضا کارکردشان صلح و سازش و دوری از نزاع در صحنه بین‌الملل است در این زمینه سکوت کرده و واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.  

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/4PbMq
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر