دوشنبه 1403/02/31 07:10 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 1
1403-02-19 01:06 - شماره خبر : 143 0
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

بارش‌های شدید اخیر خسارتی برای اردبیل نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش‌های اخیر هیچ خسارتی برای استان نداشته است؛ اما در برخی از جاده‌ها شاهد ریزش سنگ‌ریزه‌هایی از کوه بودیم که با جدیت راهداران تلاش‌گر در مدت‌زمان کوتاهی مشکل برطرف شد.

مهدی خدمتی در گفتگو با خبرنگار «سبلان ما» با اشاره به بارش‌های اخیر در استان اردبیل، اظهار داشت: بارش‌های اخیر هیچ خسارتی برای استان نداشته است.

 وی افزود: به دنبال بارش‌های اخیر در استان اردبیل در برخی از جاده‌ها شاهد ریزش سنگ‌ریزه‌هایی از کوه بودیم که با عنایت و جدیت راهداران تلاش‌گر در مدت‌زمان کوتاهی مشکل برطرف شد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: ظرفیت فاضلاب‌های خروجی استان اردبیل نسبت به بارش اخیر جوابگو نبود که متأسفانه مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده است که دراین‌خصوص انتظار می‌رود آب و فاضلاب استان اردبیل سریعاً در راستای حل مشکل فاضلاب‌های خروجی استان اقدامات لازم را انجام دهد.

 وی به حجم بارش‌های اخیر در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش اخیر فصل بهار در استان اردبیل مربوط به مناطق مرکزی و جنوبی استان بود که در شهرستان سرعین ۳۳ میلی‌متر، شهرستان نیر ۲۹ میلی‌متر، نمین ۲۵ میلی‌متر، شهرستان خلخال ۲۴ میلی‌متر و در اردبیل ۲۰ میلی‌متر بوده است.

خدمتی اضافه کرد: در سایر مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل نیز به طور میانگین حدود ۱۵ میلی‌متر و در مناطق شمالی شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی زیر ۱۰ میلی‌متر بارش باران ثبت شده است.

طبق اعلام فراهم کاظمی آذر، مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی استان اردبیل، در سدهای استان اردبیل حدود ۱۹۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب داریم که نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد اضافه شده است؛ اما وضعیت در برخی از سدها کاهش‌یافته است.

بر اساس اعلام این مسئول باتوجه‌به نامناسب‌بودن پراکنش بارندگی‌ها ذخیره برخی از سدهای استان اردبیل از جمله سد یامچی نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش‌یافته است.

 مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی استان اردبیل از شهروندان این استان خواسته است تا در مصارف آب شرب و مصارف خانگی حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

 استان اردبیل چند سال است که برف زیادی در پاییز و زمستان نمی‌بارد و همین امر بر خشکسالی و کم‌آبی این منطقه افزوده بود.

 کم‌بارش‌ترین فصل پاییز استان اردبیل در حالی در سال ۱۴۰۲ رقم خورد که سد یامچی به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین آب اردبیل به حجم مرده مخزن رسید.

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/4aoY5
اخبار مرتبط

در جریان وقوع حادثه برای رئیس‌جمهور اتفاق افتاد؛

تذکر کارگروه امنیت روانی اردبیل به شایعه‌سازان

1403/02/30 21:32

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد:

اعزام امدادگران اردبیل به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

1403/02/30 18:25

لغو سفر رئیسی به پارس‌آباد؛

رئیس‌جمهور برای افتتاح «قیزقلعه سی» وارد تبریز شد

1403/02/30 07:40

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر