دوشنبه 1403/02/31 07:29 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 1
1403-02-20 05:57 - شماره خبر : 154 0
ابراهیم فهیمی:

برای آبادانی مغان افراد صادق را بسیج می‌کنم

ابراهیم فهیمی، نامزد دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز گفت: برای آبادانی مغان مسئولین صادق، خالص و خوش‌فکر متخصص را بسیج خواهم کرد.

ابراهیم فهیمی کاندیدای راه‌یافته به‌دور دوم انتخاب در حوزه انتخابیه پارس‎آباد، بیله‎سوار و اصلاندوز در گفتگو با خبرنگارسیاسی «سبلان ما» به تشریح برنامه‌های خودپرداخت و گفت: دور اول انتخابات مجلس رقابت پرشور و جدی بود وبا امنیت و سلامت کامل برگزار شد که در مرحله دوم نیز باید برای صیانت از وحدت ملی، تقویت همگرایی و پیگیری سیاست‌هایی که با یک انسجام‌بخشی به‌نظام اداری، سیاسی و آنچه که گره‌گشای کار و مشکلات مردم باشد، باید حضور پر شور در انتخابات داشته باشیم.

این نامزد دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، ادامه داد: مسائل و مشکلات مردم بایستی از طریق آرا و نظر خودشان پیگیری بشود، فلذا این مردم هستند که باید هوشیارانه وارد صحنه شده و از حق شهروندی خودشان به نحو احسن جهت تغییر اصلاح رویه و حل مشکلات استفاده کنند.

 رفع مشکلات مغان تنها راهش انتخابات است

 فهیمی با مخاطب قراردادن مردم مغان گفت: مردم حوزه انتخابیه مغان اگر خواستار حل مشکلات و رفع محرومیت‌ها در این خطه هستید و می‌خواهید برای مشکلات چاره‌جویی شده و راه‌حل پیدا شود، تنها راهش همین انتخابات است.

 وی ادامه داد: شما مردم مغان با یک انتخاب دقیق صحیح‌وسالم و بااراده و خواست خودتان خلق قدرت و جایگاه می‌کنید؛ جایگاهی که جایگاه برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی است و از طریق همین بودجه‌ها و برنامه‌هاست که مشکلات منطقه ما ریشه‌کن خواهد شد.

 نامزد دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تصریح کرد: مردم برای حضور پرشور در انتخابات همت کنند و از حق رأی و حق انتخابشان استفاده کنند؛ در واقع ارزش انسان‌ها به همین حق انتخابشان است قطعاً اگر ارجمندی و قرب اجتماعی در شأن مغان سرفراز داشته باشیم و برای رفع نیازهای این منطقه زرخیز باید در انتخابات هرچه پررنگ و پرشور شرکت کنیم و به طور یقین این هنر نماینده خواهد بود که به خواسته‌های شما اهمیت داده و نیازهای شما را بسنجد و همراه با شما، بین شما و با خواست و اراده شما و برای رفع مشکلات قدم بردارد.

 آب مغان بهینه استفاده شود برای زراعت، شرب و صنعت کافی است

 وی با اشاره به مشکلات پیش روی مردم مغان گفت: من به بعضی از مسائل و مشکلات مسائل حوزه انتخابیه اشاره بکنم باید بگویم که مغان یک جایگاه ویژه اقتصادی در امر کشاورزی دارد، قطب کشاورزی است و خاک زرخیز، آب کافی و لازم را دارد، البته شرط استفاده از آب و شرایط استفاده از آب خیلی مهم حیاتی است که ما اگر با روش‌های بهینه و مدرن و ماشینی از آب استفاده کنیم آب موجود مغان برای امر زراعت، امر شرب حتی برای صنعت کافی است.

 محصولات مغان به قیمت واقعی به فروش نمی‌رسد

 فهیمی خاطرنشان کرد: به‌شرط استفاده بهینه از آب در مغان با این آب‌وخاک ما تولید خوب و محصول خوب داریم منتهی عیب کار الان در این است که این محصولات به قیمت واقعی به فروش نمی‌رسد.

 وی اضافه کرد: قیمت‌گذاری محصولات مغان از نوع دلالی ویژه برای یک‌رشته بازیگران اقتصادی و برای افرادی است که از دسترنج مردم سوءاستفاده می‌کنند؛ یک روش دلالی خاصی است که فقط یک سری بیایند و با پول و امکانات خودشان دسترنج‌ها را می‌ربایند یا به حوزه‌های دیگر می‌برند.

 فهیمی تصریح کرد: آنچه که حاصل دسترنج کشاورزان و صنعتگران و یا فعالین اقتصادی در مغان است واقعاً به مغان برنمی‌گردد و برای ترویج کشاورزی و یا برای توسعه کشاورزی صرف نمی‌شود؛ یعنی سرمایه‌گذاری‌های واقعی شکل نمی‌گیرد و این مردم را آزرده‌خاطر کرده است.

 قیمت محصولات کشاورزی در مغان بسیار پایین است

 وی با اذعان به قیمت پایین محصولات کشاورزی در مغان گفت: قیمت محصولات کشاورزی در مغان بسیار پایین است برای مثال گندم را که یکی از محصولات راهبُردی مغان محسوب می‌شود گندم را ولو با خرید تضمینی می‌خرند؛ اما پولش را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند؛ از طرفی گندم مغان در حالی ۱۳ یا ۱۵ هزار تومان کیلویی خریداری می‎شود که به‌مراتب از نظر مرغوبیت بسیار بالاتر از گندم وارداتی است در این شرایط گندم وارداتی را به قیمت ۲۸ یا ۲۹ هزار تومان می‌خرند که این تفاوت قیمت نیز عموم کشاورزان را آزاده خاطر می‌کند.

 داوطلب راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در ادامه بازگویی مشکلات مردم مغان گفت: وقتی که آب‌وخاک برای کشت محصولات به این مهمی داریم باید برای این محصولات صنایع تبدیلی داشته باشیم و با صنایع تبدیلی و فراوری محصولات ارزش‌افزوده محصولات را افزایش دهیم تا کشاورز زحمت‌کش بتواند به‌اصطلاح به درآمد کافی برسد.

 بعد از آب راه‌ها مسئله مهم مغان است

 فهیمی در مورد جاده‌های مغان گفت: برای زندگی سالم در مغان یکی از مسائل مهم در منطقه مغان بعد از آب خیلی مسئله راه است؛ راه‌ها شریان حیاتی هستند و راه‌ها چه از نظر ارتباط با مرکز استان و سایر استان‌ها خیلی مهم بوده و حتی باید گمرکات را فعال بکنیم.

 وی افزود: تردد با کشور همسایه را باید سامان بدهیم و از مزیت مرزی بودن به نحو احسن استفاده بکنیم، همسایگی با کشور آذربایجان می‌تواند هم برای آذربایجان و هم‌افزایش علاقمندی‌های بین دو کشور چه از نظر اقتصادی چه از نظر فرهنگی کمک کند.

 داوطلب راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ادامه داد: واقعاً اگر بخواهیم از ظرفیت همسایگی استفاده بکنیم در واقع می‌توانیم کشورمان و مغان را به‌عنوان یک دروازه ورود به اوراسیا و قفقاز و حتی به اروپا در نظر بگیریم و این واقعاً برای دشمنان خارجی ما هم قابل‌انکار نیست.

 وی گفت: ما دشمنان خارجی داریم که همیشه در اطراف مرز ما دنبال مسئله‌سازی هستند ما می‌توانیم برای ارتقای روابط از ظرفیت‌های اقتصادی و تبادل تجاری بین کشورهای همسایه استفاده کنیم و این تراز تجاری را بالا برده و تقویت می‌کند سود و منفعت آن عاید کشاورزان و تولیدکنندگان و نیروی کار ما می‌شود و هم دشمنان ایران اسلامی که مأیوس می‌کند که ایران را می‌خواستند تحقیر بکنند و در انزوا قرار بدهند.

 دوستی با کشورهای همسایه یک فرصت بی‌نظیر برای ما است

 فهیمی در ارتباط دوستی با کشورهای همسایه بخصوص کشور آذربایجان گفت: یک فرصت سیاسی از نظر بین‌المللی برای ما است که کارها دررابطه‌با جاده‌های مواصلاتی استارت کار زده شده و باید با جدیت و اولویت پیگیری شود.

 وی ادامه داد: حتی راه‌های بین بخش‌ها و روستاها و قشلاقات ما و حتی راه‌های بین مزارع و دسترسی به مزارع باید سامان داده شود.

 قطار تا مغان خواهد آمد

 فهیمی در همین خصوص توضیح داد: با استانداردسازی ارتباطات به‌وسیله جاده‌ها و یا با ظرفیت‌های ریلی که داریم سوت قطار در مرکز استان ما اردبیل به صدا در خواهد آمد و این راه‌ها تا مغان هم ادامه پیدا خواهد کرد.

 بارانداز ریلی و بندر خشک در مغان گره‌گشا خواهد بود

 فهیمی در مورد دیگر برنامه‌هایش گفت: ما اکنون در حوزه انتخابی خودمان بحث بارانداز ریلی را داریم که می‌توانیم باید امکانات موجود محصولات مغان را از طریق این بارانداز به کشور همسایه و از آن طریق به کشورهای دیگر انتقال بدهیم یا صحبت از بندر خشک است که ما اگر این بندر خشک را هم به بهره‌برداری برسانیم کار آن عملیاتی و نهایی شود خیلی گره‌گشا خواهد بود.

 فرودگاه پارس‌آباد مجهزتر شود

 نامزد دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مورد تجهیز فرودگاه پارس‌آباد گفت: برای رونق بازار و ارائه محصولاتمان به دنیای خارج ما از امکانات هوایی هم می‌توانیم استفاده بکنیم که فرودگاه را باید هرچه بیشتر تجهیز و توسعه بدهیم.

 وی افزود: باید تعداد پرواز فرودگاه پارس باد را در هفته افزایش بدهیم و از هواپیماهای مناسب حمل کالا و بار استفاده کنیم و حمل‌ونقل مسافری را سرعت بدهیم؛ چون برای جابه‌جایی مسافر در فصول مختلف ساخت بافاصله زیادی که از مرکز داریم این یک نیاز ضروری است به‌اصطلاح حمل‌ونقل نیروی انسانی نیز محسوب می‌شود تا متخصصین و سرمایه‌گذاران بتوانند به‌راحتی تردد پیدا بکنند.

 ترانزیت گمرکات در مغان رونق اقتصادی به همراه دارد

 فهیمی اظهار کرد: با فعال‌کردن ترانزیت گمرکات برای رونق اقتصادی و فعال‌شدن بازارهایمان از این امکانات که همه در مغان جمع هستند برای امر ویژه صادرات می‌توان بهره برد و اگر همه ظرفیت‌های مغان فعال بشوند از نظر آب کافی از نظر جاده‌های دسترسی از نظر فرودگاهی از نظر بارانداز ریلی و بندر خشک و تردد مرزی از طریق گمرکاتی که اینجا داریم انشا الله در صورت بهبود، سطح تجاری ما افزایش پیدا خواهد کرد و آن موقع ما در حوزه انتخابیه خودمان شامل شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد و اصلاندوز می‌توانیم یک‌قدم بلند و اساسی برای توسعه پیشرفت و عمران و آبادانی منطقه برداریم و این اقدامات یک آینده و افق روشنی را پیش روی مردم فهیم و شریف مغان قرار می‌دهد.

زندگی عشایری را به امکانات نوین مجهز کنیم

 فهیمی در مورد عشایر مغان گفت: عشایر غیور دشت مغان محور تولید منطقه هستند؛ اما آنها هنوز به‌صورت سنتی زندگی می‌کند و قشلاقات آنها در مغان است و ییلاق در دامنه‌های سبلان مستقر می‌شوند که این زندگی شیرین عشایری را باید با فراهم‌کردن امکانات و استفاده از علوم و فنون و آنچه که امروزه به درد نظام زندگی و سبک زندگی آنها می‌خورد، تبدیل به احسن بکنیم و آرامش خاطر، رفاه و آسایش را برای عشایر به ارمغان بیاوریم.

 مغان مستعد برنامه‌ریزی‌های دقیق است

 نامزد دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز گفت: در مجموع حوزه انتخابی مغان مستعد برنامه‌ریزی‌های دقیق است و می‌شود با یک برنامه‌ریزی و پل درست اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی از این ظرفیت مغان برای ارتباط با کشور همسایه و حسن همجواری استفاده کرد.

 وی تصریح کرد: راه رفع مسائل و مشکلات مردم مغان از طریق انتخابات است و قطعاً بحث زیرساخت‌ها خیلی مهم و حیاتی به‌حساب می‌آید؛ چراکه با فراهم بودن زیرساخت، سرمایه‌ها به سمت مغان گسیل می‌شود و بعد از آمدن سرمایه، شکوفایی اقتصادی را پیش‌رو خواهیم داشت و در نتیجه با اقتصاد خوب به مسئله‌آموزش بهداشت و درمان خواهیم پرداخت.

 بعضی از شهرستان‌ها محرومیت زیادی دارند

 فهیمی افزود: ما از نظر بهداشت و درمان در بعضی از شهرستان‌ها خیلی محرومیت داریم شهرستان‌هایی مثل اصلاندوز و یا شهرستان جعفرآباد که از ابتدایی‌ترین تجهیزات پزشکی بی‌بهره‌اند، پزشک متخصص ندارند و حتی کارهای اولیه درمان را هم برای مردم فراهم نیست.

 فهیمی تصریح کرد: اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم مغان حوزه انتخابی ما اگر مجموعه ظرفیت‌هایش به کار گرفته شود، امر آموزش و بهداشت و رفاه در شأن مردم شریف و زحمت‌کش و مغان خواهد شد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر برخی محرومیت‌ها مردم را در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز آزرده‌خاطر کرده است؛ بعضی محلات شهری در شهر پارس‌آباد که دومین شهر بعد از مرکز استان است ما واقعاً بعضی محلات با مشکل‌های مهم روبرو هستند مثل محله شهید مطهری، خیابان شهید مطهری و کوچه‌های مربوطه که مردم بسیار کوشا فعال و غیوری در این محل زندگی می‌کنند که باید به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

 شایسته‌سالاری که باشد مشکلات حل خواهد شد

 فهیمی در پایان گفت: سفره مردم ما الان کوچک‌تر، تورم زیاد و گرانی همه را اذیت می‌کند راه‌حل همه این‌ها این است که باید با یک برنامه منسجم به سمت تحول و تکامل قدم برداریم .

 وی تأکید کرد: شایسته‌سالاری نظام مدیریتی در سطح شهرستان‌های مختلف حوزه انتخابیه اگر به نحو احسن انجام بگیرد، و وقتی ما مدیران شایسته و نیروی کار متخصص داشته باشیم و دستگاه خدمت‌رسان را برای حل معضلات و نیاز مردم بسیج کنیم همه مشکلات حل خواهد شد.

 این داوطلب مجلس دوازدهم تأکید کرد برای آبادانی مغان مسئولین صادق، خالص و خوش‌فکر متخصص را بسیج خواهم کرد.

 مردم با انتخاب خود سرنوشتشان را رقم می‌زنند

 نامزد دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در پایان از مردم مغان خواست تا حضور پررنگ و پرشور پای صندوق‌های رأی داشته باشند و با رأی خوب و انتخاب خوب آینده‌ای سرشار از موفقیت، رفاه و آسایش را برای خود رقم بزنند.

 

انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/VljgM
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر